Απάντηση από τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη έλαβε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη στην ερώτηση που είχε καταθέσει, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του οδικού άξονα Ε-65.
Στην απάντησή του ο κ. Μαγκριώτης κάνει μία γενικά αναφορά στην έως τώρα πρόοδο των σημαντικών έργων υποδομής, λέγοντας: «Είναι σε όλους γνωστό ότι τα έργα παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και ο Ε65, δημοπραττήθηκαν ανώριμα, χωρίς τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, με βάση προκαταρκτικές και όχι οριστικές μελέτες. Επί πλέον, έγιναν πολλές λανθασμένες επιλογές στο σχεδιασμό των έργων, οι οποίες προκαλούν σήμερα μεγάλα προβλήματα και καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους.»
Ειδικότερα για τον Ε65, ο Υφυπουργός εντοπίζει τα προβλήματα απαλλοτρώσεων κυρίως στο πρώτο τμήμα «Διασταύρωση Ε65 με τον ΠΑΘΕ έως Α/Κ Καρπενησίου», όπου, ενώ οι απαλλοτριώσεις σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 31-03-2009 δεν είχαν προχωρήσει. Ως προς τον σχεδιασμό του έργου, είναι γνωστό ότι για το τμήμα από Καλαμπάκα έως Εγνατία οδό, μήκους 40 χλμ, έχει εκδοθεί απόφαση προσωρινής αναστολής από το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από προσφυγή περιβαλλοντικών οργανώσεων, με αποτέλεσμα στο τμήμα αυτό να μην μπορούν να εκτελούνται έργα.
Η κυβέρνηση προχώρησε σε ενέργειες για την επιτάχυνση των εργασιών, επιλύοντας κατ’ αρχήν τα θέματα των απαλλοτριώσεων με τη διαδικασία των επιτάξεων και με νομοθετική ρύθμιση. Με τις διαδικασίες αυτές οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει και σε πολλά σημεία έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί το 85% της γης, εκτός του τμήματος Καλαμπάκα-Εγνατία, στο οποίο εξετάζονται εναλλακτικές χαράξεις, και η χρηματοδότηση και οι πληρωμές του υπόψη έργου γίνονται κανονικά.
Το Δημόσιο μέχρι σήμερα έχει εξοφλήσει την 1η δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής του, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης, και τμήμα της 2ης δόσης, όπως καθορίστηκε με τη σχετική Υπουργική Απόφαση. Οι πληρωμές προς τον κατασκευαστή είναι υποχρέωση του Παραχωρησιούχου και όχι του Δημοσίου.
Με τις παραπάνω ενέργειες, επισημαίνει ο κ. Μαγκριώτης, έγινε εφικτό να κατασκευαστεί μέχρι σήμερα το 30% των συνολικών απαιτούμενων εργασιών. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους Παραχωρησιούχους και τις Τράπεζες, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη διακοπή της χρηματοδότησης των Τραπεζών προς τους κατασκευαστές των έργων.
Στην απάντησή του ο κ. Μαγκριώτης κάνει μία γενικά αναφορά στην έως τώρα πρόοδο των σημαντικών έργων υποδομής, λέγοντας: «Είναι σε όλους γνωστό ότι τα έργα παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και ο Ε65, δημοπραττήθηκαν ανώριμα, χωρίς τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, με βάση προκαταρκτικές και όχι οριστικές μελέτες. Επί πλέον, έγιναν πολλές λανθασμένες επιλογές στο σχεδιασμό των έργων, οι οποίες προκαλούν σήμερα μεγάλα προβλήματα και καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους.»
Ειδικότερα για τον Ε65, ο Υφυπουργός εντοπίζει τα προβλήματα απαλλοτρώσεων κυρίως στο πρώτο τμήμα «Διασταύρωση Ε65 με τον ΠΑΘΕ έως Α/Κ Καρπενησίου», όπου, ενώ οι απαλλοτριώσεις σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 31-03-2009 δεν είχαν προχωρήσει. Ως προς τον σχεδιασμό του έργου, είναι γνωστό ότι για το τμήμα από Καλαμπάκα έως Εγνατία οδό, μήκους 40 χλμ, έχει εκδοθεί απόφαση προσωρινής αναστολής από το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από προσφυγή περιβαλλοντικών οργανώσεων, με αποτέλεσμα στο τμήμα αυτό να μην μπορούν να εκτελούνται έργα.
Η κυβέρνηση προχώρησε σε ενέργειες για την επιτάχυνση των εργασιών, επιλύοντας κατ’ αρχήν τα θέματα των απαλλοτριώσεων με τη διαδικασία των επιτάξεων και με νομοθετική ρύθμιση. Με τις διαδικασίες αυτές οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει και σε πολλά σημεία έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί το 85% της γης, εκτός του τμήματος Καλαμπάκα-Εγνατία, στο οποίο εξετάζονται εναλλακτικές χαράξεις, και η χρηματοδότηση και οι πληρωμές του υπόψη έργου γίνονται κανονικά.
Το Δημόσιο μέχρι σήμερα έχει εξοφλήσει την 1η δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής του, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης, και τμήμα της 2ης δόσης, όπως καθορίστηκε με τη σχετική Υπουργική Απόφαση. Οι πληρωμές προς τον κατασκευαστή είναι υποχρέωση του Παραχωρησιούχου και όχι του Δημοσίου.
Με τις παραπάνω ενέργειες, επισημαίνει ο κ. Μαγκριώτης, έγινε εφικτό να κατασκευαστεί μέχρι σήμερα το 30% των συνολικών απαιτούμενων εργασιών. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους Παραχωρησιούχους και τις Τράπεζες, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη διακοπή της χρηματοδότησης των Τραπεζών προς τους κατασκευαστές των έργων.