Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Χρήστος Μπούρας πρώην Δήμαρχος Αγράφων: “θέλω να αποκατασταθεί η αλήθεια για τα χρέη του πρώην Δήμου Αγράφων, γιατί δεν είναι αυτά που είδαν το φως της δημοσιότητας ”

Για διόγκωση των χρεών του πρώην Δήμου Αγράφων, από την σημερινή δημοτική αρχή, μιλά στην Βάσω Φεγγούλη ο Χρήστος Μπούρας. Ο π. Δήμαρχος Αγράφων, στην συνέντευξη που ακολουθεί και αναμένεται να συζητηθεί ιδιαίτερα, φανερά πικραμένος, ζητά να αποκατασταθεί η αλήθεια όσον αφορά το πραγματικό χρέος του Δήμου, που δεν ξεπερνά σύμφωνα με τον ίδιο το 1.6 εκ. ευρώ, αντί των 2.5 με 3 εκ. ευρώ που έχει αναφερθεί.
Ακόμη ο κ. Μπούρας για το θέμα αυτό τονίζει ότι η απογραφή δεν έγινε με καταγεγραμμένα και εμπεριστατωμένα στοιχεία και αναλυτικά για κάθε Δήμο. Εκφράζει επίσης το παράπονό του ότι δεν κλήθηκε ως έπρεπε, για να παραβρεθεί στην απογραφή, ενώ για το όλο θέμα αφήνει αιχμές και για τον επί 8 χρόνια συνεργάτη του και σημερινό Αντιδήμαρχο Αγράφων Θύμιο Μιχόπουλο, κατηγορώντας τον μάλιστα για “περίεργη σιωπή”.



Στο ερώτημά μας, γιατί δεν απογράφτηκε, στην τελευταία απογραφή στον Δήμο Αγράφων, ο κ. Μπούρας, μας εξέπληξε με την απάντησή του, ότι παρότι η οικογένειά του απεγράφη στα Άγραφα, ο ίδιος δεν ήλθε γιατί .. «τον πήραν άνθρωποι τηλέφωνο, άλλοι για να τον ενημερώσουν και να τον προφυλάξουν κι άλλοι για να τον απειλήσουν...”


Ολοκληρώνοντας την συνέντευξή του, τονίζει ότι η μέχρι τώρα σιωπή του δεν σημαίνει και αδυναμία και ότι λυπάται γιατί ο δήμαρχος του νέου Δήμου Αγράφων, που τον λασπολογεί γι’ αυτό το χρέος, είναι ο φίλος του…
 
κ. Μπούρα γιατί ο τέως Δήμος Αγράφων σημείωσε τόσο μεγάλο ποσό οφειλών, με αποτέλεσμα σήμερα να δημιουργεί προβλήματα στη νέα Δημοτική Αρχή;


Κυκλοφόρησε μια φήμη και αυτό καταγράφτηκε σε τοπικά ΜΜΕ ότι ο πρώην δήμος Αγράφων χρωστάει 2,5 με 3 εκ. ευρώ. Για να είμαι ειλικρινής έμεινα έκπληκτος όταν το άκουσα, αλλά επειδή είμαι από τους ανθρώπους που δεν βιάζεται, περίμενα τον προϋπολογισμό του δήμου, γιατί, όπως ξέρετε ο προϋπολογισμός είναι ο καθρέπτης του κάθε δήμου. Μετά λοιπόν την επίσημη ανακοίνωση του προϋπολογισμού, στον οποίο καταγράφονται αναλυτικά όλες οι παλιές οφειλές των πρώην δήμων, άθροισα όλα τα ποσά που αναφέρονται στον πρώην Δήμο Αγράφων, είτε είναι οφειλές ενδογενείς και έπρεπε να πληρωθούν από ΚΑΠ και ΣΑΤΑ, είτε είναι από οφειλές που προέρχονται από κρατικά προγράμματα. Το αποτέλεσμα που βρήκα είναι ότι το συνολικό χρέος κυμαίνεται γύρω στο 1.600.000 ευρώ. Τα καθαρά χρέη του Δήμου Αγράφων, κατά τον προϋπολογισμό είναι 837. 891 ευρώ, ενώ τα χρέη που οφείλονται από έργα, από τα Προγράμματα ΟΠΠΑΧ, ΘΗΣΕΑΣ, ΠΕΠ ανέρχονται στα 785.000ευρω. Αυτές είναι οι πραγματικές οφειλές του παλιού δήμου Αγράφων. Από πού όμως προκύπτει το αναφερόμενο ποσό των 2,5 με 3 εκ. ευρώ, δεν μπορώ να το καταλάβω. Εδώ λοιπόν είναι το παράπονό μου, από τον σημερινό Δήμαρχο και η αλήθεια αυτή όσον αφορά το πραγματικό χρέος θέλω να αποκατασταθεί.

Εννοείτε δηλ. κ. Μπούρα ότι έγινε λάθος στην απογραφή των χρεών;

Δεν αμφισβητώ την απογραφή με την έννοια ότι δεν έγινε σωστά. Λέω ότι με βάση τον προϋπολογισμό του νέου δήμου Αγράφων, οφείλω ως παλιός δήμος Αγράφων 837.891 ευρώ και από υποχρεώσεις ΟΠΠΑΧ, ΠΕΠ, ΘΗΣΕΑΣ 785.000 ευρώ. Αυτό προκύπτει από τον Προϋπολογισμό. Όμως ρωτάω ποια λογιστική τακτική ακολουθήθηκε; Ακολουθήθηκε η τακτική να συμπεριλάβουμε όλα τα χρέη; Για μένα δεν είναι η σωστή. Γιατί πραγματικά οι οφειλές από ΟΠΠΑΧ, ΘΗΣΕΑΣ, ΠΕΠ δεν είναι οφειλές του δήμου. Αν θέλουμε να τις ονομάσουμε έτσι, να τις ονομάσουμε, αλλά δεν είναι. Το λέω αυτό διότι ο Δήμος Απεραντίων φαίνεται ότι χρωστάει 1.419.635 ευρώ, ενώ στην απογραφή έχουν καταγραφεί άλλα ποσά. Από τη στιγμή που αποφάσισε, όμως, ο δήμαρχος να δώσει στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της απογραφής έπρεπε να τα δώσει αυτούσια. Και όταν λέμε αυτούσια εννοούμε καταγεγραμμένα και εμπεριστατωμένα για κάθε δήμο και σε κάθε τομέα. Π.Χ. Δήμος Αγράφων οφειλές από ΚΑΠ – ΣΑΤΑ τόσα, από ΘΗΣΕΑ τόσα, από ΟΠΠΑΧ τόσα, από ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας τόσα, αναλυτικά για κάθε πρόγραμμα. Αυτό έπρεπε να γίνει σε όλους τους Δήμους και αναλυτικά. Όμως δεν έγινε. Ανακοινώθηκε μόνο στις εφημερίδες ότι ο δήμος Αγράφων οφείλει άλλοτε 7,5 εκ, άλλοτε 6,5 εκ και άλλοτε 6 εκ ευρώ. Το χρέος δεν είναι ελαστικό να ανεβοκατεβαίνει. Είναι συγκεκριμένο.

Ως πρ. Δήμαρχος δεν παραβρεθήκατε στην διαδικασία παραλαβής - παράδοσης στο νέο Δήμαρχο Αγράφων;

Μετά τις εκλογές είπα στον κ. Τάτση ότι όποτε ήθελε μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου να ερχόταν στα Άγραφα για να κάνουμε μια τελετή παράδοσης – παραλαβής. Εκεί θα βρισκόταν και κάτοικοι του χωριού τους οποίους και θα ενημέρωνα με στοιχεία ότι υπάρχουν εκκρεμότητες στον παλιό δήμο Αγράφων. Θα τους έλεγα ακόμη ότι θα πρέπει να στηρίξουν τον κ. Τάτση και να δείξουν κατανόηση, ειδικά τον πρώτο χρόνο, μέχρις ότου μπει μια σειρά, και να μην τον ενοχλούν για μικροπράγματα. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Ο δήμος έπρεπε να κάνει μια απογραφή. Εγώ περίμενα σαν πρώην συνάδελφος, αφενός μεν να με ειδοποιήσει πριν γίνει η απογραφή να παρίσταμαι και αφετέρου, να με ενημερώσει για τα αποτελέσματα της απογραφής. Δυστυχώς δεν έγινε ούτε το ένα ούτε το άλλο. Αρχές Φεβρουαρίου με πήρε 9.30 το βράδυ τηλέφωνο ο κ. Μπαλτάς και μου είπε ότι έχουμε απογραφή την άλλη μέρα το πρωί στα Άγραφα, αν θέλεις να είσαι. Και του απάντησα ότι δεν μπορώ να είμαι εξαιτίας και της δουλειάς μου. Ήταν, όμως, εκεί ο επί 8 χρόνια αντιδήμαρχός μου ο κ. Μιχόπουλος. Περίμενα τουλάχιστον μετά την απογραφή να καλέσει όλους τους πρώην Δήμαρχους ο κ. Τάτσης να συζητήσουμε τα αποτελέσματα της απογραφής, να δώσουμε κάποιες εξηγήσεις, να του δώσουμε κάποιες πληροφορίες οι οποίες θα του ήταν απαραίτητες για τον κάθε δήμο, δεν έγινε ούτε αυτό.

Κ. Μπούρα λέτε ότι ο το χρέος είναι λιγότερο απ’ ότι έδειξαν τα αποτελέσματα της απογραφής. Αναφέρεται όμως προηγουμένως ότι στη διαδικασία παραλαβής – παράδοσης εσείς δεν βρισκόσασταν παρόν, αλλά σας εκπροσώπησε ο επί 8 χρόνια αντιδήμαρχός σας ο κ. Μιχόπουλος, ο οποίος είναι Αντιδήμαρχος του νέου Δήμου. Δεν γνώριζε ο κ. Μιχόπουλος πως έχουν τα πράγματα; Κι αν είδε κάτι παράλογο γιατί δεν αντέδρασε όταν ανακοινώθηκε η απογραφή;

Με αφοπλίζεται με την ερώτησή σας και θα σας απαντήσω. Μίλησα με όλους τους δημοτικούς συμβούλους και τους αντιδημάρχους. Ξέρετε ποια ήταν η κατακλείδα των συζητήσεων μας; Δήμαρχε δίκαιο έχεις, αλλά ο Μιχόπουλος, αντιδήμαρχός σου δεν ήταν; Δεν ήξερε αυτά τα πράγματα; Γιατί αυτή η περίεργή σιωπή; Και αυτό είναι και το δικό μου ερώτημα που θα έπρεπε ο κ. Μιχόπουλος να απαντήσει.

Εσείς όσο ήσασταν στο τιμόνι του Δήμου, γιατί δεν ρυθμίσατε τις οφειλές πριν φύγετε;

Δεν βγήκα ποτέ να αμφισβητήσω κάτι, ούτε βγήκα να πω ότι ναι μεν χρωστάω 700 χιλιάδες, αλλά έχω αφήσει πιστώσεις 1 εκ. ευρώ. Δεν έχω αφήσει καμία πίστωση. Δεν κάνω αυτά που έκαναν κάποιοι παλιά. Γιατί αν είχα λεφτά θα τα είχα πληρώσει. Όταν ανέλαβα το 2003 βρήκα 500 χιλιάδες ευρώ χρέος από τον κ. Κατσιφό. Η αντιδικία μου με τον κ. Κατσιφό δεν ήταν τα χρέη, αλλά το ότι έβγαινε και έλεγε ότι άφησε πιστώσεις 2 και 3 δις. Αρά υπήρχε ένα χρέος, το οποίο το ανακύκλωσα και δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσα να πάρω τίποτα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και προσπαθούσα έτσι να ισορροπήσω τα πράγματα και αυτό το ήξερε πολύ καλά ο κ. Τάτσης. Το μεγάλο πρόβλημα παρουσιάστηκε από την 1-1-2010, όταν δεν δόθηκαν ΣΑΤΑ και ΚΑΠ, διότι είχα παρακρατηθέντα γύρω στις 240 χιλιάδες ευρώ από ΚΑΠ και 450 χιλιάδες ευρώ από ΣΑΤΑ, που στην ουσία αυτό είναι το χρέος. Αν η πολιτεία μας έδινε αυτά τα λεφτά δεν θα υπήρχε στον πρώην Δήμο Αγράφων κανένα χρέος. Αφού η πολιτεία ήταν αφερέγγυα, τότε ήμουν κι εγώ αφερέγγυος. Αν ψάξετε τις οφειλές του δήμου Αγράφων θα δείτε ότι το 80% είναι καθαρισμοί δρόμων και το 20% αφορά προμήθειες και άλλες ανάγκες.

Οι υπόλοιποι δήμαρχοι γιατί δεν αντιδράσανε όπως τώρα εσείς;

Κ. Φεγγούλη εγώ δεν θα κάνω το δικηγόρο κάθε δημάρχου. Ο καθένας ας κάνει ότι θέλει. Εγώ βγήκα να πω την αλήθεια και για να ξεκαθαρίσω τα πράγματα γιατί πλέον θέλω την ησυχία μου. Αυτό ήταν και το παράπονό μου από τον φίλο μου τον Δημήτρη, γιατί τα άφησε και σύρθηκαν, με αποτέλεσμα να γίνεται μια αναπαραγωγή αβάσιμων στοιχείων.

Πολλοί σχολίασαν αρνητικά και το γεγονός ότι δεν παρουσιαστήκατε ούτε και στην απογραφή του πληθυσμού; Είναι αλήθεια αυτό κ. Μπούρα κι αν ναι γιατί δεν ήρθατε;

Θα σας ρωτήσω κι εγώ κάτι; Ποιος έψαξε να δει αν απογράφτηκε ο Μπούρας στα Άγραφα; Να σας πω ότι δεν απογράφτηκα στα Άγραφα. Και ξέρετε για ποιο λόγο; Γιατί με πήραν άνθρωποι τηλέφωνο, άλλοι για να με ενημερώσουν και να με προφυλάξουν κι άλλοι για να με απειλήσουν. Ότι εάν απογραφείς στα Άγραφα θα έχεις πρόβλημα με τη δουλειά σου, μετά από αυτά που ακούγονταν. Παρόλα αυτά εγώ έκανα το χρέος μου και έστειλα όλη την οικογένεια μου να απογραφεί στα Άγραφα, εκτός από εμένα που δεν μπορούσα να λείψω λόγω της δουλειάς μου.

Δείχνετε πολύ πικραμένος και λυπημένος με την όλη εξέλιξη του θέματος και θα σας ρωτήσω εάν στην όλη υπόθεση τίθεται θέμα επί προσωπικού;

Δεν θέλω να πιστέψω ότι τίθεται θέμα επί προσωπικού. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Κι αυτά που λέω τα λέω για να ακουστεί η αλήθεια και μόνο η αλήθεια και δεν έχω καμία διάθεση να έρθω σε αντιπαράθεση με το Δήμαρχο. Ζητάω το δίκιο μου. Δεν λέω ότι δεν οφείλω, αλλά τι οφείλω. Θέλω την αποκατάσταση της αλήθειας. Αν είναι 2 εκ ευρώ να πουν ότι είναι 2 και όχι να ανεβάζουν κάθε μέρα το ποσό. Θέλω να σταματήσουν αυτά που ειπώθηκαν μέχρι σήμερα και τα οποία έχουν αφήσει να διαρρεύσουν. Η αλήθεια με ενδιαφέρει. Και δίνω αυτή τη συνέντευξη γιατί έχω την υποχρέωση απέναντι σ’ αυτούς που με εκλέξανε επί δύο τετραετίες στο δήμο Αγράφων και σε αυτούς που μου δώσανε την πρωτιά σε σταυρούς προτίμησης στις πρόσφατες περιφερειακές εκλογές. Κλείνοντας, θέλω να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία στην εφημερίδα σας, η οποία ήταν διαχρονική όχι μόνο σε μένα, αλλά και σε όποιον είχε ανάγκη αυτού του βήματος. Θέλω να σας εκφράσω τη λύπη μου γιατί σήμερα αναγκάστηκα να δώσω κάποιες εξηγήσεις, όχι απολογητικές, γιατί καμιά φορά η σιωπή δεν σημαίνει και αδυναμία. Λυπάμαι για ένα λόγο, γιατί ο δήμαρχος του νέου Δήμου Αγράφων, που με λασπολογεί γι’ αυτό το χρέος, είναι ο φίλος μου…