Η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου μας στο Δημοτικό Συμβούλιο της 31ης Μάρτη 2011 ήταν και ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική. Έδειξε ακόμη πιο καθαρά ότι πίσω από τη φραστική αντιπολίτευση και τον ανούσιο διαδικαστικό κλεφτοπόλεμο υπάρχει απόλυτη και στρατηγική σύμπτωση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΔΗΣΥ τόσο στο αντιδραστικό πλαίσιο του Καλλικράτη όσο και στη γενικότερη πολιτική που τσακίζει εργατικά-λαϊκά δικαιώματα στο βωμό της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας.
Ακόμη περισσότερο, έδειξε την κυνικότητα των εκπροσώπων αυτών των δυνάμεων απέναντι στην εργατική τάξη, το λαό. Έτσι ο κ. Δήμαρχος στο κλείσιμο της συζήτησης αναρωτιέται: τι θέλετε να κάναμε, να συνεχίζαμε το πάρτι σαν να είμαστε στο 2008; Τα λαϊκά στρώματα βεβαίως δεν συμμετείχαν ούτε και προσκαλέστηκαν σε κανένα από τα “πάρτι” πλουτοκρατίας-κράτους που συνεχίζουν και σήμερα. Και όμως τους ζητάνε να πληρώσουν το λογαριασμό. Ο επικεφαλής των συμβούλων του ΠΑΣΟΚ μας είπε ότι ο δήμος πρέπει να επιχαίρει για το ότι έχει να λαμβάνει από την φοροεπιδρομή της κυβέρνησης (ΦΠΑ κλτ).
Από την άλλη η “Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία” βρήκε να χαρεί για τους μηχανισμούς πειθαναγκασμού, που εισάγει ο “Καλλικράτης” για να ελέγχει και να διασφαλίζει την πιστή και απαρέγκλιτη εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Η εισήγηση από την πλειοψηφία προσπάθησε φιλότιμα να δικαιολογήσει την κυβερνητική πολιτική σκληρής λιτότητας μιλώντας για “ανάγκη μείωσης του ελλείμματος από την πλευρά της Κεντρικής Κυβέρνησης”, τη στιγμή που δεν είχε στεγνώσει καλά-καλά το μελάνι των ειδήσεων για το τελευταίο πακέτο των 30 δις προς τις τράπεζες, για το τεράστιο κόστος (άνω των 6,5 εκατ μηνιαίως) της συμμετοχής μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στη Λιβύη, για τα πάνω από 600 δις στις ελβετικές τράπεζες, για την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Ο ρόλος του Καλλικράτη στη Στρατηγική του Κεφαλαίου
Κάθε μέρα, κάθε ΔΣ που περνά, γίνεται πιο φανερός ο ρόλος και ο ταξικός χαρακτήρας του Καλλικράτη ως εργαλείου για το πέρασμα της στρατηγικής του κεφαλαίου, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, σε βάρος των μισθωτών, των μικρομεσαίων, των αυτοαπασχολούμενων.
Η θέση που επιφυλάσσεται στην Ευρυτανία στα πλαίσια των γενικότερων σχεδιασμών του κεφαλαίου ήδη διαφαίνεται: με τη συγκεντροποίηση του εμπορίου και του τουρισμού, το χτύπημα της κτηνοτροφίας, το ρόλο της στον ενεργειακό σχεδιασμό της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πολλαπλασιασμός των αδειών για ΑΠΕ συνδυάζεται με την είσοδο ολοένα και μεγαλύτερων εταιρειών και ομίλων. Παράλληλα αίρονται οι όποιοι περιβαλλοντικοί και άλλοι περιορισμοί. Ανοίγεται ο δρόμος για την εγκατάσταση ιδιωτικών αιολικών πάρκων ακόμα και σε πυρήνες εθνικών δρυμών ή περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους.
Η όποια “ανάπτυξη” με αυτή την πολιτική θα γίνει με κριτήριο την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου, με χτύπημα των εργατικών δικαιωμάτων, με εκτοπισμό των μικρών επιχειρήσεων, με συγκέντρωση της γης και εκτοπισμό μικρών και μεσαίων κτηνοτρόφων και αγροτών. Με υπονόμευση πραγματικών αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας και υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ο Καλλικράτης αποτελεί όχημα για την περικοπή των κοινωνικών δαπανών και τον περιορισμό του δημόσιου τομέα. Για αυτό περνάν σε δήμους και περιφέρειες ευαίσθητοι τομείς όπως της κοινωνικής πολιτικής και πρόνοιας. Ήδη όπως έχουμε καταγγείλει σε περασμένο ΔΣ με ευθύνη ΠΑΣΟΚ-ΝΔ έχει καρατομηθεί το πρόγραμμα “βοήθεια στο σπίτι”, ενώ στο περασμένο συμβούλιο συζητάγαμε για το εάν κονδύλια για τα προνοιακά επιδόματα θα δοθούν και του χρόνου.
Είναι αποκαλυπτικοί οι κωδικοί 0614 στα έσοδα και αντίστοιχα 00- 6711001 στις δαπάνες στα χαρτιά που μας δόθηκαν. Τι μας λένε: περικόπτεται άγρια η κρατική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές για κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Αυτό υλοποιεί κεντρικά το ΠΑΣΟΚ. Έρχονται τώρα τοπικά οι δυνάμεις της ΝΔ της ΔΗΣΥ, του ΠΑΣΟΚ και αποφασίζουν πριν λίγα συμβούλια στο Καρπενήσι όχι βέβαια να διεκδικήσουν, να αποκαλύψουν, να καταδικάσουν την κυβερνητική πολιτική αλλά να ...συμφωνήσουν σε αύξηση του δημοτικού φόρου για να καλυφθούν έξοδα των σχολικών επιτροπών
Το αντίστοιχο ποσό για παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς από 312921 (006712) σε... 104320. Ας μην υπάρξει καμιά απορία τι θα συμβεί από Σεπτέμβρη;
Σχέση Κρατικής Χρηματοδότησης με Τοπικά Έσοδα
Ο αντιλαϊκός φορομπηχτικός χαρακτήρας του προϋπολογισμού αποτυπώνεται ανάγλυφα στη σχέση των εσόδων από την κρατική χρηματοδότηση με τα τοπικά έσοδα των δήμων. Ένας πρόχειρος υπολογισμός δείχνει ότι από κεντρικές επιχορηγήσεις προέρχονται περίπου 11.283.400 € δηλαδή μόλις 50,7% των συνολικών εσόδων, ενώ το άλλο σχεδόν μισό προέρχεται από διάφορα τοπικά έσοδα (ανταποδοτικά, φόροι, τέλη, δικαιώματα παράβολα, πρόστιμα κα) που στη συντριπτική τους πλειοψηφία εισπράττονται από τα λαϊκά νοικοκυριά. Δηλαδή οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι συνταξιούχοι, οι νέοι, πληρώνουν ξανά και ξανά για να έχουν πρόσβαση σε βασικές υποδομές και υπηρεσίες τις οποίες ήδη έχουν χρυσοπληρώσει μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας. Οι δήμοι δηλαδή, και ο δικός μας, διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στη φιλομονοπωλιακή φορομπηχτική πολιτική κεφαλαίου – κυβέρνησης – ΕΕ – τρόικας.
Οι ισχυρισμοί περί δήθεν μείωσης των δημοτικών τελών καταρρίπτονται από τον ίδιο τον προϋπολογισμό όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού (ΚΑ 0311). Αντίστοιχη εικόνα μπορεί να δει κανείς στους κωδικούς που αφορούν τα δικαιώματα νεκροταφείου, στην ύδρευση-αποχέτευση κτλ
Προέλευση των Εσόδων – Ευθύνες Δημάρχων ΠΑΣΟΚ – ΝΔ
Ακόμα περισσότερο, δεν πρέπει να λησμονιέται, ότι οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι, μεγάλο μέρος δηλαδή της κρατικής επιχορήγησης προέρχεται από τους βαρύτατους αντιλαϊκούς φόρους. Προέρχεται από την ανοδική κούρσα του ΦΠΑ (12%) που αποτελεί την πιο στιγμή μορφή φορολογίας, από τον φόρο ακίνητης περιουσίας που θα εκτιναχθεί στα ύψη με τη σχεδιαζόμενη εξίσωση αντικειμενικής και εμπορικής αξίας, από το φόρο φυσικών και νομικών προσώπων (θυμίζουμε ότι η φορολογία των κερδών των εταιριών έχει πέσει στο 20 % με τη σύμφωνη γνώμη ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΛΑΟΣ)
Πρόκειται για μια πολιτική που έχει την πλήρη στήριξη των κομμάτων του κεφαλαίου, αλλά και την συνενοχή των δημοτικών αρχών των παραπάνω κομμάτων αλλά και του συνασπισμού. Καμία από αυτές τις πολιτικές δυνάμεις – αλλά ούτε και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ- δεν διεκδικεί το αυτονόητο: να διασφαλίζονται όλα τα έσοδα των Δήμων και Περιφερειών από τον κρατικό προϋπολογισμό με την αύξηση της φορολογίας των μονοπωλιακών ομίλων στο 45%, την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας και την κατάργησή του στα είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης, τα καύσιμα κα. Καμία από αυτές τις πολιτικές δυνάμεις δεν εναντιώθηκαν στην αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολογίας από τα λαϊκά στρώματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εξόφθαλμη σύμπνοια όλων των 3 άλλων παρατάξεων στην πρόσφατη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για το πετρέλαιο κίνησης όπου αρνήθηκαν να καταδικάσουν την κυβέρνηση και να απαιτήσουν την συνολική και πλήρη ανάκληση του μέτρου!
Είναι αναληθές λοιπόν αυτό που ισχυρίζεται η εισήγηση, ότι δηλαδή οι περικοπές γίνονται ερήμην και δίχως την συμφωνία των δήμων.
Θυμίζουμε ότι εκτός από το κόψιμο 500 εκατομμυρίων κάθε χρόνο λόγω μνημονίου, με το οποίο έχει εκφράσει τη συμφωνία του ο κ. Δήμαρχος έχουμε:
παρακράτηση 10% επί των κρατικών επιχορηγήσεων
δεν αποδίδονται ούτε και αυτά που έχουν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό στο ΠΔΕ
Παρακράτηση 12 δισ των δήμων από την κυβέρνηση και είναι χρήματα που έχουν πληρώσει οι εργαζόμενοι για έργα. Έχουν τεράστιες ευθύνες ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΝ που συμφώνησαν στο ΔΣ της ΚΕΔΚΕ με τη διαγραφή τους και να αποδοθεί μόλις το πόσο των 1,7 δις σε 8 ετήσιες δόσεις!. Να σημειώσουμε ότι πάνω από 2 δις αφορούσαν αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους δήμους, με τη συμφωνία των δημάρχων και νομαρχών αυτών των κομμάτων.
Ο Χαρακτήρας του Προϋπολογισμού
Στον προϋπολογισμό και του δικού μας δήμου αποτυπώνεται η πολιτική της λιτότητας και της ανέχειας, η μείωση του εισοδήματος των εργατών και υπαλλήλων του δήμου, οι προσλήψεις και νέων ομήρων προσεχώς απολυμένων συμβασιούχων, η απογύμνωση κρίσιμων υπηρεσιών με το πάγωμα των προσλήψεων.
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από τη μισθοδοσία που αποδείχνουν το ρόλο των δήμων στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων αλλά και το χαρακτήρα τους ως οργανικό κομμάτι της κρατικής εξουσίας των μονοπωλίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τομέα της καθαριότητας πάνω από το 33% αφορά την μισθοδοσία έκτακτου προσωπικού! Συνολικά επί του πραγματικού προσωπικού (δίχως αιρετούς και συμβούλους) το 10% της μισθοδοσίας αφορά έκτακτους. Λαμβάνοντας υπόψη τους αριθμούς που έχει δώσει η δημοτική αρχή αναφορικά με τους εργαζόμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μερικής απασχόλησης και έργου, ο προϋπολογισμός δηλώνει και απολύσεις.
Επειδή έγινε συζήτηση για τους ειδικούς συμβούλους κτλ, κατά τη γνώμη μας το ουσιαστικό είναι ποια σε πολιτική θα συμβάλουν οι υπηρεσίες τους. Και η απάντηση είναι στο πέρασμα και την εφαρμογή της πολιτικής του κεφαλαίου. Από αυτή τη σκοπιά μπορούμε να πούμε ότι οι 5 σύμβουλοι που κοστίζουν περίπου 3,8% της μισθοδοσίας του προσωπικού, οι οποίοι μαζί με Δήμαρχο, αντιδημάρχους, γραμματείς κτλ ξεπερνούν το 9% του μισθολογικού κόστους ουσιαστικά αντιπροσωπεύουν το έμμισθο πολιτικό προσωπικό στο δήμο. Είναι αυτό που θα λέγαμε τα “επαγγελματικά στελέχη” της άρχουσας τάξης στην τοπική διοίκηση.
Συνολικά λοιπόν ο προϋπολογισμός του δήμου είναι σημαντικό ταξικό - πολιτικό εργαλείο. Υλοποιεί τον κρατικό προϋπολογισμό και την κυβερνητική πολιτική, την πολιτική της ΕΕ για μισθούς Ινδίας και Κίνας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας. Υπηρετεί τον απάνθρωπο καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος, και δεν προσφέρει καμία διέξοδο στις λαϊκές ανάγκες και δικαιώματα.
Καμία προσδοκία δεν πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες του Δήμου Καρπενησίου από τον προϋπολογισμό αυτό. Καμία αναμονή, καμία ανοχή ούτε απέναντι στην κυβέρνηση αλλά ούτε και απέναντι σε περιφέρεια και δήμο.
Δράση τώρα για τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες αλλά και για την αλλαγή των συσχετισμών: Αποδυνάμωση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στην κοινωνία: από τη βουλή μέχρι το συνδικάτο, το δήμο, τον πολιτιστικό σύλλογο. Αμφισβήτηση των νόμων και της κυριαρχίας του κεφαλαίου.
Οργάνωση του λαού στο ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, το ριζοσπαστικό λαϊκό κίνημα. Απόφαση συστράτευσης με το ΚΚΕ. Λαϊκή συμμαχία και αντεπίθεση για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία, για τη ζωή που μας αξίζει.
Καρπενήσι 2/4/2011
Ακόμη περισσότερο, έδειξε την κυνικότητα των εκπροσώπων αυτών των δυνάμεων απέναντι στην εργατική τάξη, το λαό. Έτσι ο κ. Δήμαρχος στο κλείσιμο της συζήτησης αναρωτιέται: τι θέλετε να κάναμε, να συνεχίζαμε το πάρτι σαν να είμαστε στο 2008; Τα λαϊκά στρώματα βεβαίως δεν συμμετείχαν ούτε και προσκαλέστηκαν σε κανένα από τα “πάρτι” πλουτοκρατίας-κράτους που συνεχίζουν και σήμερα. Και όμως τους ζητάνε να πληρώσουν το λογαριασμό. Ο επικεφαλής των συμβούλων του ΠΑΣΟΚ μας είπε ότι ο δήμος πρέπει να επιχαίρει για το ότι έχει να λαμβάνει από την φοροεπιδρομή της κυβέρνησης (ΦΠΑ κλτ).
Από την άλλη η “Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία” βρήκε να χαρεί για τους μηχανισμούς πειθαναγκασμού, που εισάγει ο “Καλλικράτης” για να ελέγχει και να διασφαλίζει την πιστή και απαρέγκλιτη εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Η εισήγηση από την πλειοψηφία προσπάθησε φιλότιμα να δικαιολογήσει την κυβερνητική πολιτική σκληρής λιτότητας μιλώντας για “ανάγκη μείωσης του ελλείμματος από την πλευρά της Κεντρικής Κυβέρνησης”, τη στιγμή που δεν είχε στεγνώσει καλά-καλά το μελάνι των ειδήσεων για το τελευταίο πακέτο των 30 δις προς τις τράπεζες, για το τεράστιο κόστος (άνω των 6,5 εκατ μηνιαίως) της συμμετοχής μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στη Λιβύη, για τα πάνω από 600 δις στις ελβετικές τράπεζες, για την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Ο ρόλος του Καλλικράτη στη Στρατηγική του Κεφαλαίου
Κάθε μέρα, κάθε ΔΣ που περνά, γίνεται πιο φανερός ο ρόλος και ο ταξικός χαρακτήρας του Καλλικράτη ως εργαλείου για το πέρασμα της στρατηγικής του κεφαλαίου, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, σε βάρος των μισθωτών, των μικρομεσαίων, των αυτοαπασχολούμενων.
Η θέση που επιφυλάσσεται στην Ευρυτανία στα πλαίσια των γενικότερων σχεδιασμών του κεφαλαίου ήδη διαφαίνεται: με τη συγκεντροποίηση του εμπορίου και του τουρισμού, το χτύπημα της κτηνοτροφίας, το ρόλο της στον ενεργειακό σχεδιασμό της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πολλαπλασιασμός των αδειών για ΑΠΕ συνδυάζεται με την είσοδο ολοένα και μεγαλύτερων εταιρειών και ομίλων. Παράλληλα αίρονται οι όποιοι περιβαλλοντικοί και άλλοι περιορισμοί. Ανοίγεται ο δρόμος για την εγκατάσταση ιδιωτικών αιολικών πάρκων ακόμα και σε πυρήνες εθνικών δρυμών ή περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους.
Η όποια “ανάπτυξη” με αυτή την πολιτική θα γίνει με κριτήριο την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου, με χτύπημα των εργατικών δικαιωμάτων, με εκτοπισμό των μικρών επιχειρήσεων, με συγκέντρωση της γης και εκτοπισμό μικρών και μεσαίων κτηνοτρόφων και αγροτών. Με υπονόμευση πραγματικών αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας και υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ο Καλλικράτης αποτελεί όχημα για την περικοπή των κοινωνικών δαπανών και τον περιορισμό του δημόσιου τομέα. Για αυτό περνάν σε δήμους και περιφέρειες ευαίσθητοι τομείς όπως της κοινωνικής πολιτικής και πρόνοιας. Ήδη όπως έχουμε καταγγείλει σε περασμένο ΔΣ με ευθύνη ΠΑΣΟΚ-ΝΔ έχει καρατομηθεί το πρόγραμμα “βοήθεια στο σπίτι”, ενώ στο περασμένο συμβούλιο συζητάγαμε για το εάν κονδύλια για τα προνοιακά επιδόματα θα δοθούν και του χρόνου.
Είναι αποκαλυπτικοί οι κωδικοί 0614 στα έσοδα και αντίστοιχα 00- 6711001 στις δαπάνες στα χαρτιά που μας δόθηκαν. Τι μας λένε: περικόπτεται άγρια η κρατική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές για κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Αυτό υλοποιεί κεντρικά το ΠΑΣΟΚ. Έρχονται τώρα τοπικά οι δυνάμεις της ΝΔ της ΔΗΣΥ, του ΠΑΣΟΚ και αποφασίζουν πριν λίγα συμβούλια στο Καρπενήσι όχι βέβαια να διεκδικήσουν, να αποκαλύψουν, να καταδικάσουν την κυβερνητική πολιτική αλλά να ...συμφωνήσουν σε αύξηση του δημοτικού φόρου για να καλυφθούν έξοδα των σχολικών επιτροπών
Το αντίστοιχο ποσό για παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς από 312921 (006712) σε... 104320. Ας μην υπάρξει καμιά απορία τι θα συμβεί από Σεπτέμβρη;
Σχέση Κρατικής Χρηματοδότησης με Τοπικά Έσοδα
Ο αντιλαϊκός φορομπηχτικός χαρακτήρας του προϋπολογισμού αποτυπώνεται ανάγλυφα στη σχέση των εσόδων από την κρατική χρηματοδότηση με τα τοπικά έσοδα των δήμων. Ένας πρόχειρος υπολογισμός δείχνει ότι από κεντρικές επιχορηγήσεις προέρχονται περίπου 11.283.400 € δηλαδή μόλις 50,7% των συνολικών εσόδων, ενώ το άλλο σχεδόν μισό προέρχεται από διάφορα τοπικά έσοδα (ανταποδοτικά, φόροι, τέλη, δικαιώματα παράβολα, πρόστιμα κα) που στη συντριπτική τους πλειοψηφία εισπράττονται από τα λαϊκά νοικοκυριά. Δηλαδή οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι συνταξιούχοι, οι νέοι, πληρώνουν ξανά και ξανά για να έχουν πρόσβαση σε βασικές υποδομές και υπηρεσίες τις οποίες ήδη έχουν χρυσοπληρώσει μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας. Οι δήμοι δηλαδή, και ο δικός μας, διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στη φιλομονοπωλιακή φορομπηχτική πολιτική κεφαλαίου – κυβέρνησης – ΕΕ – τρόικας.
Οι ισχυρισμοί περί δήθεν μείωσης των δημοτικών τελών καταρρίπτονται από τον ίδιο τον προϋπολογισμό όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού (ΚΑ 0311). Αντίστοιχη εικόνα μπορεί να δει κανείς στους κωδικούς που αφορούν τα δικαιώματα νεκροταφείου, στην ύδρευση-αποχέτευση κτλ
Προέλευση των Εσόδων – Ευθύνες Δημάρχων ΠΑΣΟΚ – ΝΔ
Ακόμα περισσότερο, δεν πρέπει να λησμονιέται, ότι οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι, μεγάλο μέρος δηλαδή της κρατικής επιχορήγησης προέρχεται από τους βαρύτατους αντιλαϊκούς φόρους. Προέρχεται από την ανοδική κούρσα του ΦΠΑ (12%) που αποτελεί την πιο στιγμή μορφή φορολογίας, από τον φόρο ακίνητης περιουσίας που θα εκτιναχθεί στα ύψη με τη σχεδιαζόμενη εξίσωση αντικειμενικής και εμπορικής αξίας, από το φόρο φυσικών και νομικών προσώπων (θυμίζουμε ότι η φορολογία των κερδών των εταιριών έχει πέσει στο 20 % με τη σύμφωνη γνώμη ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΛΑΟΣ)
Πρόκειται για μια πολιτική που έχει την πλήρη στήριξη των κομμάτων του κεφαλαίου, αλλά και την συνενοχή των δημοτικών αρχών των παραπάνω κομμάτων αλλά και του συνασπισμού. Καμία από αυτές τις πολιτικές δυνάμεις – αλλά ούτε και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ- δεν διεκδικεί το αυτονόητο: να διασφαλίζονται όλα τα έσοδα των Δήμων και Περιφερειών από τον κρατικό προϋπολογισμό με την αύξηση της φορολογίας των μονοπωλιακών ομίλων στο 45%, την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας και την κατάργησή του στα είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης, τα καύσιμα κα. Καμία από αυτές τις πολιτικές δυνάμεις δεν εναντιώθηκαν στην αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολογίας από τα λαϊκά στρώματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εξόφθαλμη σύμπνοια όλων των 3 άλλων παρατάξεων στην πρόσφατη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για το πετρέλαιο κίνησης όπου αρνήθηκαν να καταδικάσουν την κυβέρνηση και να απαιτήσουν την συνολική και πλήρη ανάκληση του μέτρου!
Είναι αναληθές λοιπόν αυτό που ισχυρίζεται η εισήγηση, ότι δηλαδή οι περικοπές γίνονται ερήμην και δίχως την συμφωνία των δήμων.
Θυμίζουμε ότι εκτός από το κόψιμο 500 εκατομμυρίων κάθε χρόνο λόγω μνημονίου, με το οποίο έχει εκφράσει τη συμφωνία του ο κ. Δήμαρχος έχουμε:
παρακράτηση 10% επί των κρατικών επιχορηγήσεων
δεν αποδίδονται ούτε και αυτά που έχουν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό στο ΠΔΕ
Παρακράτηση 12 δισ των δήμων από την κυβέρνηση και είναι χρήματα που έχουν πληρώσει οι εργαζόμενοι για έργα. Έχουν τεράστιες ευθύνες ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΝ που συμφώνησαν στο ΔΣ της ΚΕΔΚΕ με τη διαγραφή τους και να αποδοθεί μόλις το πόσο των 1,7 δις σε 8 ετήσιες δόσεις!. Να σημειώσουμε ότι πάνω από 2 δις αφορούσαν αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους δήμους, με τη συμφωνία των δημάρχων και νομαρχών αυτών των κομμάτων.
Ο Χαρακτήρας του Προϋπολογισμού
Στον προϋπολογισμό και του δικού μας δήμου αποτυπώνεται η πολιτική της λιτότητας και της ανέχειας, η μείωση του εισοδήματος των εργατών και υπαλλήλων του δήμου, οι προσλήψεις και νέων ομήρων προσεχώς απολυμένων συμβασιούχων, η απογύμνωση κρίσιμων υπηρεσιών με το πάγωμα των προσλήψεων.
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από τη μισθοδοσία που αποδείχνουν το ρόλο των δήμων στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων αλλά και το χαρακτήρα τους ως οργανικό κομμάτι της κρατικής εξουσίας των μονοπωλίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τομέα της καθαριότητας πάνω από το 33% αφορά την μισθοδοσία έκτακτου προσωπικού! Συνολικά επί του πραγματικού προσωπικού (δίχως αιρετούς και συμβούλους) το 10% της μισθοδοσίας αφορά έκτακτους. Λαμβάνοντας υπόψη τους αριθμούς που έχει δώσει η δημοτική αρχή αναφορικά με τους εργαζόμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μερικής απασχόλησης και έργου, ο προϋπολογισμός δηλώνει και απολύσεις.
Επειδή έγινε συζήτηση για τους ειδικούς συμβούλους κτλ, κατά τη γνώμη μας το ουσιαστικό είναι ποια σε πολιτική θα συμβάλουν οι υπηρεσίες τους. Και η απάντηση είναι στο πέρασμα και την εφαρμογή της πολιτικής του κεφαλαίου. Από αυτή τη σκοπιά μπορούμε να πούμε ότι οι 5 σύμβουλοι που κοστίζουν περίπου 3,8% της μισθοδοσίας του προσωπικού, οι οποίοι μαζί με Δήμαρχο, αντιδημάρχους, γραμματείς κτλ ξεπερνούν το 9% του μισθολογικού κόστους ουσιαστικά αντιπροσωπεύουν το έμμισθο πολιτικό προσωπικό στο δήμο. Είναι αυτό που θα λέγαμε τα “επαγγελματικά στελέχη” της άρχουσας τάξης στην τοπική διοίκηση.
Συνολικά λοιπόν ο προϋπολογισμός του δήμου είναι σημαντικό ταξικό - πολιτικό εργαλείο. Υλοποιεί τον κρατικό προϋπολογισμό και την κυβερνητική πολιτική, την πολιτική της ΕΕ για μισθούς Ινδίας και Κίνας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας. Υπηρετεί τον απάνθρωπο καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος, και δεν προσφέρει καμία διέξοδο στις λαϊκές ανάγκες και δικαιώματα.
Καμία προσδοκία δεν πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες του Δήμου Καρπενησίου από τον προϋπολογισμό αυτό. Καμία αναμονή, καμία ανοχή ούτε απέναντι στην κυβέρνηση αλλά ούτε και απέναντι σε περιφέρεια και δήμο.
Δράση τώρα για τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες αλλά και για την αλλαγή των συσχετισμών: Αποδυνάμωση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στην κοινωνία: από τη βουλή μέχρι το συνδικάτο, το δήμο, τον πολιτιστικό σύλλογο. Αμφισβήτηση των νόμων και της κυριαρχίας του κεφαλαίου.
Οργάνωση του λαού στο ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, το ριζοσπαστικό λαϊκό κίνημα. Απόφαση συστράτευσης με το ΚΚΕ. Λαϊκή συμμαχία και αντεπίθεση για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία, για τη ζωή που μας αξίζει.
Καρπενήσι 2/4/2011