Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ - ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ υποθέσεις του Δήμου Αγράφων

Συνεδρίασαν την περασμένη Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013, το δημοτικό συμβούλιο και η οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αγράφων προκειμένου να λάβουν αποφάσεις για 16 θέματα στην ημερήσια διάταξη και 5 που προέκυψαν εκτός ημερησίας διάταξης. Η συνεδρίαση του οργάνου ξεκίνησε με την ενημέρωση της αναπληρώτριας Δημάρχου προς το Σώμα για τις επαφές που είχε στην Αθήνα και τις συναντήσεις της με τους Υπουργούς Επικρατείας και Υγείας αλλά και με τον Υφυπουργό Μεταφορών.

Στη συνέχεια η κ. Φεγγούλη ενημέρωσε το Δ.Σ για το μείζων θέμα που προέκυψε με το Ασθενοφόρο που δώρισε η ΟΠΑΠ. Α.Ε. στα Άγραφα και τις παρεμβάσεις που έκανε. Γνωστοποίησε ότι έστειλε επιστολή στην ΟΠΑΠ, ζητώντας επίσημη απάντηση, για το αν, το ασθενοφόρο που παραλήφθηκε από το Νοσοκομείο Καρπενησίου είναι αυτό που έχει παραχωρηθεί στα Άγραφα. Για το θέμα αυτό αποφασίστηκε ομόφωνα να συνταχτεί ΨΗΦΙΣΜΑ, που να αναφέρει ότι το Δ.Σ. απαιτεί την άμεση παραχώρηση του ασθενοφόρου και ότι επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμη ενέργεια αν δεν συμβεί αυτό. Για το ζήτημα αυτό τοποθετήθηκε και ο ανεξάρτητος Δ.Σ. Θύμιος Μιχόπουλος, με σχετική παρέμβαση που δημοσιεύεται παρακάτω.
Μέγα εκτός ημερησίας διάταξης θέμα, που προκάλεσε θύελλα στην συνεδρίαση, ήταν αυτό της μη αναγραφής στα Πρακτικά και επομένως της μη αποστολής της απόφασης του προηγουμένου Δημοτικού Συμβουλίου, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, που αφορούσε την έγκριση πίστωσης 190.000,00 ευρώ, για πληρωμές μισθωμάτων μηχανημάτων που εργάστηκαν κυρίως για τον καθαρισμό δρόμων στο Δήμο. Επ΄ αυτού με πρόταση του Θοδωρή Μπαμπαλή, αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία, να ζητηθεί από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και την εισαγγελία, η απόδοση ευθυνών κατά παντός υπευθύνου, για παραποίηση Πρακτικών από αμέλεια ή ενδεχόμενο δόλο. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι για το θέμα αυτό εξηγήσεις είχε ζητήσει και η αναπλ. Δήμαρχος Αγράφων, καθότι η μη έγκριση της συγκεκριμένης πίστωσης έφερε πίσω τουλάχιστον για ένα μήνα πληρωμές προς εργολήπτες, των οποίων πλέον η υπομονή έχει εξαντληθεί.
Ένα επίσης σημαντικό θέμα που όπως όλα δείχνουν θα πάρει και αυτό το δρόμο της δικαιοσύνης είναι η μη υλοποίηση παλαιοτέρων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου με κυριότερο αυτό της μη υλοποίησης της απόφασης του περασμένου Μαρτίου 2013, που αφορούσε την διεξαγωγή διαχειριστικού ελέγχου στους 5 πρώην Καποδιστριακούς Δήμους που συγκρότησαν τον νέο Καλλικρατικό Δήμο Αγράφων. Όπως είπε η αναπλ. Δήμαρχος, η εν λόγω απόφαση πήγε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και από κει διαβιβάστηκε αρμοδίως στο Υπουργείο Εσωτερικών για τα περαιτέρω. Ωστόσο όμως τόνισε η κ. Φεγγούλη, η απόφαση αυτή δεν εστάλη, όπως είχε αποφασιστεί, στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στην εισαγγελία. Επ΄ αυτού και μετά από πρόταση του αρχηγού της Αντιπολίτευσης κ. Θοδωρή Μπαμπαλή, το Σώμα κατά πλειοψηφία αποφάσισε, να αποδοθούν στο επόμενο Συμβούλιο, τα διαβιβαστικά έγγραφα και αν διαπιστωθεί κωλυσιεργία ή οτιδήποτε άλλο να αναζητηθούν αρμοδίως ευθύνες.
Το κυριότερο θέμα της ημερήσιας διάταξης που δημιούργησε ένταση, ήταν αυτό που αφορούσε τις παροχές ύδρευσης στην κοινότητα Δάφνης, ένα ζήτημα που ανέδειξε πριν καιρό ο ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ και το έφερε για συζήτηση στο Σώμα ο αρχηγός της αντιπολίτευσης. Αξιοσημείωτο να αναφέρουμε ότι για το θέμα αυτό ο Πρόεδρος του χωριού κ. Κ. Μπλέντζος είπε ότι η εγκατάσταση των παροχών ύδρευσης έγινε χωρίς απόφαση του Τ.Σ. αλλά μετά από τηλ. εντολή που πήρε από τον Δήμαρχο και ότι ο υδραυλικός εισέπραξε χρήματα από κατοίκους της Δάφνης για 58 παροχές, χωρίς παραστατικό. Η πρόταση του κ. Μπαμπαλή που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία ήταν να σταλεί η υπόθεση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στην Δικαιοσύνη για την απόδοση ευθυνών αν υπάρχουν.
Τέλος στα εκτός ημερησίας θέματα αποφασίστηκε η παράταση έργου στη Δάφνη και η ενημέρωση του Σώματος, με πλήρη φάκελο για έργα που είναι προς πληρωμή.
Ακόμη στα θέματα της ημερήσιας διάταξη, το Σώμα ενέκρινε το ταξίδι της αναπλ. Δημάρχου στις Βρυξέλλες, όπου θα εκπροσωπήσει τον Δήμο στην Συνάντηση των Αιρετών των Ελληνικών Ορεινών Δήμων με θέμα "Οι ελληνικοί ορεινοί δήμοι στο κατώφλι της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 - 2020" που συνδιοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Δήμων και Περιφερειών (CEMR) και την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) αλλά και αυτό της ανακήρυξης ως επίτιμου Δημότη Αγράφων του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ.κ. Δημητρίου, που φέρει την καταγωγή του από το Ραπτόπουλο. το γένος Μαυρογόνατου.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι σε κάποιο σημείο της συνεδρίασης αποχώρησαν εις ένδειξη διαμαρτυρίας όπως είπαν οι ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, με τον κ. Μιχόπουλο να δηλώνει μεταξύ άλλων ότι αποχωρεί διότι,  ο  Δήμος  Αγράφων βρίσκετε  σε  τέλμα, η εικόνα  του  εντός  και  εκτός  είναι  κατάπτυστη.  «Οι  πάντες  μας περιφρονούν  και  μας  περιγελούν», τόνισε ο κ. Μιχόπουλος, αναφερόμενος  κάνοντας λόγο για Αποφάσεις  του  Δ.Σ.  που ενώ  ψηφίζονται  δεν   εκτελούνται, για υπάλληλους που έχουν  χάσει  τον  έλεγχο  και  πράττουν  κατά  το  δοκούν, γιατί ο Δήμος δεν έχει ασφαλιστική  ενημερότητα  με αποτέλεσμα  να  μην γίνονται εισπράξεις   για  λογαριασμό  του  Δήμου  και  να  χάνονται τεράστια  έσοδα, γιατί παρότι πέρασαν 3  ολόκληρα  χρόνια, δεν  έχει  κατανεμηθεί  ούτε  το  10%  από  τη ΣΑΤΑ  στα  χωριά για  έργα, γιατί το  χρέος  παραμένει  σχεδόν  όσο  το  αρχικό, γιατί οι  δρόμοι  παραμένουν  κλειστοί  ή  απροσπέλαστοι και γιατί ένα  μέρος  από  τους  πιστωτές – εργολάβους  και  ιδιώτες  κινδυνεύουν  να  χάσουν τις  περιούσιες  τους  ή  ακόμη   και  να  πάνε  φυλακή  διότι  ενώ  καλοπροαίρετα  από όλους  ψηφίστηκε  ομόφωνα  ο  προϋπολογισμός  και  οι  πληρωμές  τους  είναι επιβεβαιωμένες   αντ’ αυτού  με  φαιδρές  δικαιολογίες   η  Δημοτική  Αρχή  κωλυσιεργεί  ( άγνωστο- γνωστό το γιατί)  και  επιρρίπτει   ευθύνες  πάντα  στους Ανεξαρτήτους  και  στην  Αντιπολίτευση».          
Θεωρούμε ότι κατά την διάρκεια της θυελλώδους συνεδριάσεως του Οργάνου, που πραγματοποιήθηκε στο Κερασοχώρι την περασμένη Κυριακή, συζητήθηκαν σημαντικά θέματα που αναμένεται να δρομολογήσουν εξελίξεις που αφορούν την λειτουργία αλλά και την εν γένει πορεία του Δήμου.
Όλα τα θέματα που συζητήθηκαν στην συνεδρίαση της περασμένης Κυριακής ήταν τα εξής:
Θέμα 1ο. : «Έγκριση πρωτόκολλου παραλαβής έργου» (Εισ.: κ. Α.Δημάρχου)
Θέμα 2ο. : «Περαίωση εργασιών σύμβασης - Παραλαβή μελέτης» (Εισηγητής: κ. Αναπλ. Δημάρχου)
Θέμα 3ο. : «Μετακίνηση ποτίστρας Τ.Κ. Δυτ. Φραγκίστας» (Εισηγητής: κ. Αναπλ.Δημάρχου)
Θέμα 4ο. : «Ορισμός  της Ομάδας για την υλοποίηση των δράσεων που υλοποιεί ο Δήμος Αγράφων στα πλαίσια της πράξης «Δράσεις για την απασχόληση στην Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας» Α.Σ  Ευρυτανία Πρωτοβουλία για την Απασχόληση» (Εισηγητής: κ. Αναπλ. Δημάρχου)
Θέμα 5ο. : Αποδοχή και κατανομή πίστωσης λειτουργικών δαπανών σχολείων (Γ’ κατανομή 2013) (Εισηγητής: κ. Αναπλ. Δημάρχου)
Θέμα 6ο. :  «Τριμηνιαία Έκθεση Αποτελεσμάτων Προϋπολογισμού 2013 από 01-04-2013 έως 30-06-2013» (Εισηγητής: κ. Αναπλ. Δημάρχου)
Θέμα 7ο. : «Τριμηνιαία Έκθεση Αποτελεσμάτων Προϋπολογισμού 2013 από 01-07-2013 έως 30-09-2013» (Εισηγητής: κ. Αναπληρώτρια Δημάρχου)
Θέμα 8ο. : «Αναμόρφωση Προϋπολογισμού» (Εισ.: κ. Αναπλ. Δημάρχου)
Θέμα 9ο. :  «Έγκριση  διενέργειας προμήθειας  "Αναβάθμιση αστικών υποδομών Δήμου Αγράφων - Προμήθεια παγκακίων Δήμου Αγράφων» (Εισηγητής: κ. Αναπλ. Δημάρχου)
Θέμα 10ο. : «Αποδοχή Πίστωσης στα πλαίσια των ΤΟΠΣΑ για την Δράση «Δικτύωση φορέων στα πλαίσια του έργου (μεταξύ των εταίρων, με τοπικούς και υπερτοπικούς φορείς και άλλες Α.Σ.) ποσό 6.000,00» (Εισ.: κ. Α. Δημάρχου)
Θέμα 11ο. : «Καθορισμός τρόπου εκτέλεσης έργων» (Εισ.: κ. Αν.. Δημάρχου)
Θέμα 12ο. : «Έγκριση μετακίνησης Αναπλ. Δημάρχου» (Εισηγητής: κ. Αναπληρώτρια Δημάρχου)
Θέμα 13ο. : «Ανακήρυξη επίτιμου Δημότη» (Εισηγητής: κ. Αναπλ.Δημάρχου)
Θέμα 14ο. : «Συζήτηση επί του προβλήματος Αποκατάσταση αποχετευτικής δεξαμενής Τ.Κ. Ραπτοπούλου» (Εισηγητής: κ. Πρόεδρος Δ.Σ.)
Θέμα 15ο. : « Συζήτηση επί του Προβλήματος του Δημοτικού σχολείου Ραπτοπούλου» (Εισ.: κ. Πρόεδρος Δ.Σ.)
Θέμα 16ο. : «Συζήτηση επί του θέματος ύδρευση Δάφνης» (Εισ: κ. Πρόεδρος Δ.Σ.)
Μετά το πέρας της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ακολούθησε η συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής με κυρίαρχο θέμα τα Δημοτικά Τέλη της νέας χρονιάς, ως εξής:
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για τα τέλη ύδρευσης – αποχέτευσης»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για τα τέλη βοσκής»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για τα τέλη συντήρηση νεκροταφείων»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για το Τ.Α.Π.»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για τα τέλη διαφήμισης»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για το τέλος επί των ακαθαρίστων»
«Εισήγηση οικονομικής επιτροπής για τα τέλη χρήσης πλατειών και πεζοδρομίων»
«Ορισμός Συμβολαιογράφου»
«Διάθεση πιστώσεων»
«Αναθέσεις Έργων»
«Έγκριση Δαπάνης»
«Αναθέσεις Μελετών»
Για το θέμα των Δημοτικών Τελών, η Πρόεδρος εισηγήθηκε την μη αύξηση των, που ψηφίστηκε από το σύνολο των μελών. Έτσι η Οικονομική Επιτροπή θα εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση τα Δημοτικά Τέλη να παραμείνουν τα ίδια συν τον ΦΠΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΛΗΜΕΝΟΣ