Ένα από τα πιο σημαντικά και πάγια αιτήματα του Αγραφιώτικου λαού αλλά και μια από τις βασικότερες δεσμεύσεις του νέου Δημάρχου, είναι η διενέργεια του οικονομικού και διαχειριστικού Ελέγχου στον Δήμο Αγράφων, που βρίσκεται κυριολεκτικά ένα βήμα από την διάλυση. Προκειμένου να ξεκαθαρίσουν πολλά ζητήματα στον πολυπαθή Δήμο και κυρίως αυτά που έχουν οικονομικό χαρακτήρα, ο Θοδωρής Μπαμπαλής ζήτησε από το έγκριτο Γραφείο της Νομικής Υπηρεσίας του γνωστού Δικηγόρου – Ποινικολόγου, κ. Βασίλη Αλεξόπουλου,
Υπεύθυνου Νομικής Παρακολούθησης 3 μεγάλων Δήμων της Περιφέρειας Αττικής και συνεργαζόμενου με αναγνωρισμένη Εταιρεία Ορκωτών Λογιστών, να αναλάβει την διενέργεια του διαχειριστικού Ελέγχου στον Δήμο, προκειμένου να έχει η νέα Δημοτική Αρχή στα χέρια της μια ξεκάθαρη εικόνα για τα τεκταινόμενα στον Δήμο. Ως γνωστόν, το προηγούμενο Δ.Σ. στις 3 Φεβρουαρίου 2013, μετά από συνεχής παρεμβάσεις του νυν Δημάρχου, αποφάσισε κατά πλειοψηφία την διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των πέντε πρώην Καποδιστριακών Δήμων, Αγράφων, Βίνιανης, Φραγκίστας, Απεραντίων και Ασπροποτάμου από 01/01/1999, που αποτελούν το νέο Δήμο Αγράφων και διενέργεια άμεσου οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου του νέου Δήμου Αγράφων από 01/01/2011 έως σήμερα.
Το όλο θέμα μετάφερε στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, λίγους μήνες αργότερα η αναπληρώτρια Δήμαρχος Βάσω Φεγγούλη και με εντολή του κ. Ρακιντζή, την πολύ σημαντική αυτή υπόθεση ανέλαβε ο Επιθεωρητής – Ελεγκτής κ. Δρόσος, ο οποίος με έγγραφο του προς τον Δήμο, τον Γενάρη του 2014, ενέκρινε τον διαχειριστικό έλεγχο και ζητούσε την άμεση διενέργειά του αρμοδίως.
Ο Έλεγχος αυτός θα πρέπει να πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα προκειμένου η νέα Δημοτική Αρχή να αποκτήσει πλήρη γνώση της οικονομικής θέσης του Δήμου που παρέλαβε, σε απόλυτο βαθμό και σε κάθε επίπεδο, καθότι μέχρι τώρα το τοπίο είναι ομιχλώδες έως σκοτεινό. Αποτελεί υποχρέωση απέναντι σε κάθε Αγραφιώτη αλλά και τον ασφαλή «οδικό χάρτη» της νέας διακυβέρνησης του Δήμου και αυτό θα πρέπει να γίνει φυσικά με ενδελεχή έλεγχο από τις αρμόδιες εντεταλμένες αρχές της πολιτείας, χωρίς να παρακωλυθεί το έργο τους και χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση του ελέγχου που θα δημιουργήσει πολλά και δικαιολογημένα ερωτηματικά.
Ο Δήμος για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται διαφάνεια και συμμετοχική δημοτική δημοκρατία σε κάθε επίπεδο προγραμματισμού και υλοποίησης της δημοτικής πολιτικής. Έργα- προμήθειες - υπηρεσίες με νόμιμες διαγωνιστικές διαδικασίες και τεχνοκρατική αυτοτέλεια. Σύνταξη ισοσκελισμένου κοινωνικού προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος εναρμονισμένου πλήρως στις κοινωνικές ανάγκες. Των απόφασεων του δημοτικού συμβουλίου θα πρέπει να προηγούνται διαδικασίες πλήρους διαβούλευσης με τους θεσμικούς φορείς και τους πολίτες, δεσμευόμενοι στην υλοποίηση των κατευθύνσεων των προτάσεων της διαβούλευσης σε ποσοστό 50% τον πρώτο χρόνο.
Η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να λειτουργήσει επιπροσθέτως με γνώμονα την ανταποδοτικότητα για όλους τους δημότες. Κάθε ευρώ που δαπανά ο Δήμος και κάθε ευρώ που συνεισφέρει ο δημότης θα πρέπει να αποδίδεται πολλαπλάσια προς τους δημότες με μετρήσιμους δείκτες.
Τέλος για να δούμε άσπρη μέρα σε τούτο τον τόπο, απαιτείται, χρηστή νόμιμη διαχείριση. Η νέα φιλοσοφία της σημερινής Δημοτικής Αρχής, θα πρέπει να κινηθεί στα πλαίσια της διαφάνειας, της νομιμότητας και της διαχειριστικής αποτελεσματικότητας και με αξιολόγηση των υπηρεσιών του δήμου.
Θέλουμε να πιστεύουμε, όπως άλλωστε και σύσσωμος ο αγραφιώτικος λαός ότι ο διαχειριστικός έλεγχος που ξεκινάει αύριο, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στον Δήμο και αν προκύψουν παραβάσεις, ας αποδοθούν αρμοδίως τα προβλεπόμενα από τον Νόμο και την δικαιοσύνη.
Υπεύθυνου Νομικής Παρακολούθησης 3 μεγάλων Δήμων της Περιφέρειας Αττικής και συνεργαζόμενου με αναγνωρισμένη Εταιρεία Ορκωτών Λογιστών, να αναλάβει την διενέργεια του διαχειριστικού Ελέγχου στον Δήμο, προκειμένου να έχει η νέα Δημοτική Αρχή στα χέρια της μια ξεκάθαρη εικόνα για τα τεκταινόμενα στον Δήμο. Ως γνωστόν, το προηγούμενο Δ.Σ. στις 3 Φεβρουαρίου 2013, μετά από συνεχής παρεμβάσεις του νυν Δημάρχου, αποφάσισε κατά πλειοψηφία την διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των πέντε πρώην Καποδιστριακών Δήμων, Αγράφων, Βίνιανης, Φραγκίστας, Απεραντίων και Ασπροποτάμου από 01/01/1999, που αποτελούν το νέο Δήμο Αγράφων και διενέργεια άμεσου οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου του νέου Δήμου Αγράφων από 01/01/2011 έως σήμερα.
Το όλο θέμα μετάφερε στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, λίγους μήνες αργότερα η αναπληρώτρια Δήμαρχος Βάσω Φεγγούλη και με εντολή του κ. Ρακιντζή, την πολύ σημαντική αυτή υπόθεση ανέλαβε ο Επιθεωρητής – Ελεγκτής κ. Δρόσος, ο οποίος με έγγραφο του προς τον Δήμο, τον Γενάρη του 2014, ενέκρινε τον διαχειριστικό έλεγχο και ζητούσε την άμεση διενέργειά του αρμοδίως.
Ο Έλεγχος αυτός θα πρέπει να πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα προκειμένου η νέα Δημοτική Αρχή να αποκτήσει πλήρη γνώση της οικονομικής θέσης του Δήμου που παρέλαβε, σε απόλυτο βαθμό και σε κάθε επίπεδο, καθότι μέχρι τώρα το τοπίο είναι ομιχλώδες έως σκοτεινό. Αποτελεί υποχρέωση απέναντι σε κάθε Αγραφιώτη αλλά και τον ασφαλή «οδικό χάρτη» της νέας διακυβέρνησης του Δήμου και αυτό θα πρέπει να γίνει φυσικά με ενδελεχή έλεγχο από τις αρμόδιες εντεταλμένες αρχές της πολιτείας, χωρίς να παρακωλυθεί το έργο τους και χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση του ελέγχου που θα δημιουργήσει πολλά και δικαιολογημένα ερωτηματικά.
Ο Δήμος για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται διαφάνεια και συμμετοχική δημοτική δημοκρατία σε κάθε επίπεδο προγραμματισμού και υλοποίησης της δημοτικής πολιτικής. Έργα- προμήθειες - υπηρεσίες με νόμιμες διαγωνιστικές διαδικασίες και τεχνοκρατική αυτοτέλεια. Σύνταξη ισοσκελισμένου κοινωνικού προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος εναρμονισμένου πλήρως στις κοινωνικές ανάγκες. Των απόφασεων του δημοτικού συμβουλίου θα πρέπει να προηγούνται διαδικασίες πλήρους διαβούλευσης με τους θεσμικούς φορείς και τους πολίτες, δεσμευόμενοι στην υλοποίηση των κατευθύνσεων των προτάσεων της διαβούλευσης σε ποσοστό 50% τον πρώτο χρόνο.
Η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να λειτουργήσει επιπροσθέτως με γνώμονα την ανταποδοτικότητα για όλους τους δημότες. Κάθε ευρώ που δαπανά ο Δήμος και κάθε ευρώ που συνεισφέρει ο δημότης θα πρέπει να αποδίδεται πολλαπλάσια προς τους δημότες με μετρήσιμους δείκτες.
Τέλος για να δούμε άσπρη μέρα σε τούτο τον τόπο, απαιτείται, χρηστή νόμιμη διαχείριση. Η νέα φιλοσοφία της σημερινής Δημοτικής Αρχής, θα πρέπει να κινηθεί στα πλαίσια της διαφάνειας, της νομιμότητας και της διαχειριστικής αποτελεσματικότητας και με αξιολόγηση των υπηρεσιών του δήμου.
Θέλουμε να πιστεύουμε, όπως άλλωστε και σύσσωμος ο αγραφιώτικος λαός ότι ο διαχειριστικός έλεγχος που ξεκινάει αύριο, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στον Δήμο και αν προκύψουν παραβάσεις, ας αποδοθούν αρμοδίως τα προβλεπόμενα από τον Νόμο και την δικαιοσύνη.