Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Νίκος Στουπής Περιφερειακός Σύμβουλος: “Η Ευρυτανία ζώνη χωρίς ΑΠΕ προς επιχειρηματική αξιοποίηση”


Στα πλαίσια της συχνής μας επικοινωνίας με αυτοδιοικητικούς της Περιφέρειάς μας, σήμερα έχουμε την χαρά να φιλοξενούμε τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Νίκο Στουπή, με τον οποίο κουβεντιάσαμε σημαντικά θέματα που αφορούν τόσο την Περιφέρεια Στερεάς, όσο και την Ευρυτανία. 

Η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Στουπής στον Βασίλη Κολημένο έχει ως εξής: 

ΠΩΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΤΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΟΥ κ. ΠΕΡΓΑΝΤΑ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ-ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ? 
Είναι γεγονός η μέχρι  σήμερα ταύτιση της πλειοψηφίας του Περιφερειακού  Συμβουλίου, συνεπικουρούμενης της αξιωματικής αντιπολίτευσης,  με τις Κυβερνητικές  μνημονιακές  πολιτικές.
Η κατάρρευση των πολιτικών μύθων και αυταπατών περί  μονόδρομου των μνημονίων, το πρόβλημα της  απόλυσης του προσωπικού που χτύπησε την πόρτα της Περιφέρειας , και οι αγώνες των εργαζομένων υπαλλήλων της στην συγκεκριμένη στιγμή , επέβαλλε στον Περιφερειάρχη την σύσκεψη των επικεφαλής των συνδυασμών και την ειδική  συνεδρίαση, διευρυμένου μάλιστα θεματολογίου, με τις συνολικές επιπτώσεις του μνημονίου στην Αυτοδιοίκηση γενικά και ειδικά στην αιρετή Περιφέρεια..
Άλλωστε εξωτερική και εσωτερική τρόικα έχουν σφίξει το ζωνάρι πια τόσο, που πιστεύω πως όποιος από το πολιτικό σύστημα που μας διοικεί , έστω και την ύστατη ώρα, δεν διαχωρίσει την θέση του από τις αντιλαϊκές και αντεθνικές επιλογές της πολιτικής ηγεσίας, που οδηγούν την χώρα στην υποδούλωση και την καταστροφή και το λαό της στην φτώχεια και την εξαθλίωση, είναι σαν να έχει αποφασίσει να «αυτοκτονήσει» πολιτικά  και να έχει προγράψει το πολιτικό του μέλλον.
 Η υποκρισία  όμως είναι εμφανής, και ή όποια θετική αύρα εκπέμφθηκε από την ομόφωνη σχεδόν απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (εξαίρεση οι εκπρόσωποι του  ΚΚΕ που υπαναχώρησαν  τελευταία στιγμή, παρά την αρχική τους συμφωνία και παρόλο ότι τα από τα τρία  σημεία του σχεδίου απόφασης που πρότειναν  έγιναν δεκτά αυτολεξεί τα δύο και κατ ουσία το τρίτο ) καταρρέει :
*την στιγμή που το ΠΑΣΟΚ και οι κυβερνήσεις του εδώ και τριάντα χρόνια διόριζαν χιλιάδες υπαλλήλους με παρεκκλίσεις του νόμου και του ΑΣΕΠ φτιάχνοντας  έτσι τους χιλιάδες πελάτες τους μέσω του κρατικού μηχανισμού,
*την στιγμή που στα δύο μνημονιακά χρόνια αρνήθηκαν οποιαδήποτε συζήτηση για την πολιτική κατάσταση στην χώρα  και τις κοινωνικές επιπτώσεις,
*την στιγμή που λίγες μέρες πριν αρνήθηκαν συγκεκριμένη πρόταση συζήτησης με το ίδιο θέμα που σήμερα αποδέχτηκαν, και κυρίως,
*όταν δεν δίνουν συνέχεια στους αγωνιστικούς λεονταρισμούς της στιγμής ,
*αρνούνται τις κινητοποιήσεις για αιτήματα που υποτίθεται συμφωνούν,  και,
*κυκλοφορούν πληροφορίες στον Τύπο – χωρίς να διαψευστούν -   για διαφορετική από την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου , διαχείριση του προβλήματος των διαθεσιμότητων και των διαπιστωτικών πράξεων .
 Η ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ . ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ. ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ? 
Το οδικό δίκτυο στην περιφέρεια είναι σημαντικό διότι χρειάζεται:
•να αντιμετωπιστούν οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες,
•να ξεπεραστεί η απομόνωση των ορεινών περιοχών όπως η  Ευρυτανία,
•να διευκολύνεται η ανεκτή - στα όρια των ανθρώπινων ορίων-  παραμονή των όλο και μειούμενων κατοίκων της σε ένα «δυσμενές» λόγω απομόνωσης, γεωμορφολογίας και επικρατουσών κλιματολογικών συνθηκών   μεγάλο διάστημα του χρόνου,
•να δημιουργηθούν προϋποθέσεις, μέσω της δημιουργίας  υποδομών,  τοπικής ανάπτυξης  
Χρόνια τώρα πολύτιμοι πόροι που διαχειρίστηκε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ διασκορπίστηκαν σε χιλιάδες μικρά έργα επί έργων, σε έργα ημετέρων, και δεν συγκεντρώθηκαν εκεί όπου έπρεπε να υλοποιηθούν βασικά έργα υποδομής.
Δεν γνωρίζω, ως πότε μπορούμε να περιμένουμε , να ολοκληρωθεί η ομαλή πρόσβαση μέσω Φθιώτιδας ή πότε ουσιαστικά θα ξεκινήσει η με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδρομου σύνδεση –μέσω Ευρυτανίας – Θεσσαλίας / Δυτικής Ελλάδας .
Δεν μπορώ να καταλάβω ως πότε  θα ανεχόμαστε την σημερινή κατάσταση του εσωτερικού οδικού δικτύου.
Σήμερα, με τους περιορισμένους πόρους, θα πρέπει να υπάρξει γενναία αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για έργα  υποδομής και Ειδικά Αναπτυξιακά Προγράμματα για την Ευρυτανία, αλλά και συγκεκριμένη στόχευση και συνετή διαχείριση τους,  έτσι ώστε να λυθούν τα προβλήματα υποδομών και εξόδου της περιοχής στο εξωτερικό της περιβάλλον.
Αντί αυτών στο επιχειρησιακό της περιφέρειας μετρήσαμε περί τα 2.000.000€ σε τουλάχιστον «μη χρήσιμες και μη επίκαιρες της συγκυρίας  μελέτες» απλά και μόνο για να ικανοποιηθούν διάφοροι  «σύμβουλοι» με μηδενικό επί της ουσίας αποτέλεσμα στην δύσκολη καθημερινότητα των Ευρυτάνων.

ΠΟΙΑ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α.Π.Ε. ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ?
Μας χρειάζονται οι ΑΠΕ και είναι πρώτης προτεραιότητας για την χώρα μας.
Χρειάζεται όμως σωστός σχεδιασμός, χωροταξικό σχέδιο, προστασία των φυσικών πόρων, του περιβάλλοντος έτσι ώστε η παραγόμενη ενέργεια να καθίσταται επωφελής του κοινωνικού συνόλου.
 Είμαστε πραγματικά υπέρ των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αιολική-ηλιακή)  ειδικά σε βάρος των πεπερασμένων στερεών καυσίμων και σε αντίθεση των ρύπων που αυτά εκλύουν. Και αυτό όχι μόνο γενικά-θεωρητικά και όταν η συζήτηση πάει σε συγκεκριμένη χωροθέτηση να αναζητούμε προσχήματα άρνησης, αλλά με υπευθυνότητα και τεκμηριωμένα, τοποθετούμαστε ανά περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη:
•τις ευαισθησίες των τοπικών κοινωνιών,
• τις παρατηρήσεις των υπηρεσιών-  ιδιαίτερα των Δασικών - ,
•την νομιμότητα, και κυρίως,
•τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις που θα επιφέρουν στα οικοσυστήματα υποδοχής τα συνωδά έργα κυρίως στην φάση κατασκευής τους, και το κατά πόσο αυτές είναι αναστρέψιμες.
Θεωρούμε πως γενικά η ενέργεια οφείλει πρωτίστως να είναι Δημόσια ως δημόσια αγαθό,  και ειδικά τα δίκτυα μεταφοράς της αποκλειστικά Δημόσια,  ανάμεσα στα άλλα και για εθνικούς λόγους.
Προφανώς στην βάση της γενικότερης αντίληψής μας, και  ειδικά στις ανανεώσιμες μορφές,  είμαστε υπέρ της συνύπαρξης με διαφανείς όρους και της παρουσίας του ιδιωτικού κεφαλαίου στην παραγωγή τους. Βέβαια ενθαρρύνουμε πρωτίστως την παρουσία οικονομικών μορφών συλλογικής – κοινωνικής ιδιοκτησίας.
Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας, στα πλαίσια του υφιστάμενου Νομικού πλαισίου (ανεξάρτητα των αλλαγών που χρήζει) αλλά και με την λογική της Ολοκληρωμένης Αξιολόγησης των επιπτώσεων συνέργιας του συνόλου των έργων, οφείλουν  να ανοίξουν την συζήτηση χωροθέτησης και να καταλήξουν σε κάθε Νομαρχιακή Ενότητα σε συνεργασία με τους φορείς και τους πολίτες συγκεκριμένων καθορισμένων γεωγραφικών περιοχών που θα δίδονται για χρήση επιχειρηματικών  πάρκων παραγωγής εναλλακτικών μορφών  ενέργειας. Πέρα από τις γενικές νομικές εξαιρέσεις , ιδιαίτερα επιμένουμε πως αυτές δεν πρέπει να χωροθετούνται σε γη υψηλής παραγωγικότητας. Ειδικά για την Ευρυτανία με το ιδιαίτερο φυσικό της κάλλος , το αναπτυξιακό της προφίλ, και το ανάγλυφό της , πιστεύουμε ότι πρέπει να την αφήσουμε ως ζώνη χωρίς  ΑΠΕ προς επιχειρηματική αξιοποίηση παρά να  τις κάνουμε αποδεκτές μόνο για λόγους εκπαιδευτικούς – ενταγμένους σε γενικότερες οικολογικές δράσεις που θα συνδέονται με τον τουρισμό και την επισκεψιμότητα της Περιοχής σε αυστηρά περιορισμένη κλίμακα και σε μικρά μεγέθη όγκων και επεμβάσεων  
Η  χωροθέτηση όπου πραγματοποιηθεί  να διαμοιραστεί  ισότιμα: 1/3 Ιδιωτικός Τομέας- 1/3 Δημόσιος Τομέας – 1/3 Τομέας Μορφών Συλλογικής Οικονομίας, και στην βάση αυτή να εξετάζονται τα αιτήματα.
Οι ελεγκτικές δημόσιες αρχές οφείλουν να παρεμβαίνουν κατά την διάρκεια κατασκευής των ενεργειακών πάρκων και οπωσδήποτε με την ολοκλήρωση να πιστοποιούν την τήρηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων για  να εγκρίνουν τελικά  την λειτουργία του έργου...»

ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΠΕΙΡΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ? 
Πίσω από το πρόβλημα της κινητικότητας  και των διαθεσιμότητων κρύβονται οι δεσμεύσεις  για 2000 απολύσεις το 2012, 13000 απολύσεις το 2013, 150.000 απολύσεις συνολικά  έως το 2016.Υπάρχει το θέμα της αναστολής των προσλήψεων,  των επιπτώσεων του Παρατηρητήριου και της «επιτροπείας», των περικοπών στο υποστηρικτικό έργο Περιφερειακής Αρχής και Περιφερειακών Συμβούλων στο έργο τους, τον περιορισμό δυνατότητας δανεισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το κουτσούρεμα  των οικονομικών περικοπών  σε αναπτυξιακές και λειτουργικές δαπάνες.
Σε όλα  αυτά προσθέστε τις ήδη τεράστιες περικοπές που έχουν προηγηθεί (πάνω από το μισό) στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους που καλύπτουν τα λειτουργικά και τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Με λίγα λόγια οδηγούμαστε όχι απλά  στην πλήρη απαξίωση και τον εκφυλισμό της δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης, αλλά στην πλήρη αδυναμία εκπλήρωσης των στοιχειωδών, στην κατάργηση του ρόλου της, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις περιοχές της περιφέρειας , τους κατοίκους και τους Πολίτες της.
Το θέμα λοιπόν δεν είναι απλά  η διαθεσιμότητα , ούτε καν οι γενικότερες επιπτώσεις στην Αυτοδιοίκηση όσο και αν εμφανίζονται με οξύτητα. Το κύριο είναι ο αγώνας αυτός  να συνδυαστεί με τον γενικότερο αγώνα του λαού να καταργηθεί στην πράξη το μνημόνιο  και να δημιουργηθούν   προϋποθέσεις πολιτικής ανατροπής με κοινωνικό πρόσημο και προοπτική. Ταυτόχρονα βέβαια και στο δεδομένο πλαίσιο, χωρίς περιστροφές χρειάζεται πρώτα από όλα  ιεράρχηση στις κοινωνικές ανάγκες…στην τρίτη Ηλικία, στα παιδιά στις φτωχότερες περιοχές της περιφέρειας…, με αντίστοιχη κατά  προτεραιότητα  διοχέτευση των περιορισμένων πόρων, μαζί βέβαια με  μια πολιτική περιορισμού στις σπατάλες και ορθολογικότερης διαχείρισης τους.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΕΛΙΚΑ ΒΡΙΣΚΕΤΕ  ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ?
Πράγματι η αυτοδιοίκηση είναι η Ελπίδα διότι ως θεσμός είναι κοντά στον πολίτη. Όμως για ποια Αυτοδιοίκηση μιλάμε?...
 H Αυτοδιοίκηση εδώ και τριάντα χρόνια έχει μετατραπεί σε φέουδο του ΠΑΣΟK και της ΝΔ. Σήμερα στην Aυτοδιοίκηση έχουν συγκεντρωθεί αρκετοί εκπρόσωποι του παλιού πολιτικού κόσμου, ταυτισμένοι με  το πολιτικό προσωπικό της χρεοκοπίας της χώρας αγκιστρωμένοι στην μικροεξουσία  τους, νεμόμενη  την εξουσία και την  δημόσια  διοίκηση. Βέβαια τώρα πια το  τι διοικούν,  ένας θεός ξέρει…
Ωστόσο η Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα έχει βαθιές ρίζες. Μας το δείχνει η Ευρυτανία με  τους θεσμούς της Λαϊκής Αυτοδιοίκησης, τους λαϊκούς θεσμούς. τις κατακτήσεις που είχαμε στο ΕΑΜ.
 Σήμερα δεν είμαστε αισιόδοξοι. Για να ανοίξει ένας δρόμος ελπίδας χρειάζεται να τελειώνουμε με τον κόσμο της χρεοκοπίας.  Να  τους συνταξιοδοτήσουμε…
Διότι δεν  είναι δυνατόν μετά από 40 χρόνια ελληνικής δημοκρατίας η χώρα μας και η κοινωνία να ανέχεται το κράτος των κολλητών,  των ημέτερων, της διαφθοράς, να ανέχεται όλους αυτούς που γέμισαν με ψέματα την κοινωνία, που διέλυσαν τις προσδοκίες της νέας γενιάς για καλύτερη ζωή.
Να αρχίσουμε λοιπόν απ΄ την αρχή για να φτιάξουμε τον κόσμο των νέων δυνατοτήτων :   των νέων ανθρώπων, την νέα εξορθολογισμένη διοίκηση, την νέα παραγωγική βάση της χώρας και όχι τις λαϊκίστικες κενολογίες της επιχειρηματικότητας και άλλα ηχηρά παρόμοια.
Μπορούμε, με την συμμετοχή μας. Αγκαλιάζοντας την ελπιδοφόρα προοπτική που η Αριστερά  και ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ έχουν  ανοίξει, συμμετέχοντας και ελέγχοντας στην εφαρμογή της . Τόσο στην Αυτοδιοίκηση , όσο και σε επίπεδο Κυβερνητικής λύσης!…..