Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Υδατοδρόμιο στη λίμνη Κρεμαστών



Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται πλέον το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, το οποίο και θα έλθει σύντομα στο υπουργικό συμβούλιο.
Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, το υπουργείο Υποδομών εκπόνησε το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Το νομοσχέδιο θα επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ θα προβλέπει γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να περνάει πλέον από την Καλλικρατική περιφέρεια και ειδικότερα από τους Δήμους. Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του «πονεμένου» νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου στους επιβάτες.
Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους, δηλαδή, δεν θα απαιτείται η συγκέντρωση μεγάλων κεφαλαίων, όπως στις «βαριές» υποδομές.
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι μετά την εφαρμογή του νόμου να εισέλθουν τα υδροπλάνα στην μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις, ενώ θα δύνανται να καταστούν χρήσιμα και σε παραλίμνιες περιοχές, υπέρ του τουρισμού.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, για το θέμα αυτό έχει γίνει πριν δυο χρόνια σχετική έρευνα από χειριστές - πιλότους υδροπλάνων και το αποτέλεσμα αυτής έδειξε ότι η λίμνη Κρεμαστών, πληροί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για την δημιουργία υδατοδρομίου. Το θέμα είναι πως μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο υδατοδρόμιο και πως θα υλοποιηθεί επί της ουσίας αυτή η κίνηση. Πάντως αν η Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην προκειμένη περίπτωση οι Δήμοι Αγράφων και Αγρινίου και κατ΄ επέκταση και ο Δήμος Καρπενησίου, δουν το θέμα με πολύ σοβαρότητα, μέσα από μια συγκροτημένη διαδημοτική συνεργασία, ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, με γενικότερο όφελος, την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Σύμφωνα με στοιχεία, έχει καταγραφεί σημαντικό ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια από τους φορείς του τουρισμού και του νησιωτικού χώρου, ενώ ισχυρά ονόματα της αγοράς έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για συμμετοχή στο εγχείρημα και μάλιστα σε λίμνες και μεταξύ αυτών και για την λίμνη Κρεμαστών.
Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν υδροπλάνα – πλην ενός που βρίσκεται σε μουσείο - παρά μόνο τρία υπερελαφρά αμφίβια, εκ των οποίων πετούν τα δύο, καλύπτοντας ανάγκες αναψυχής και αθλητισμού.