Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ



Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΡΦΗ "ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ"
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΛΩΝ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

“Διαβάζοντας κάποιος τις τοπικές εφημερίδες την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά με τέλη φωτισμού και καθαριότητας που επέβαλε το Δ.Σ. του Δήμου Καρπενησίου εύκολα οδηγείται στο συμπέρασμα ότι πρώτον ο Δήμαρχος πρότεινε μειώσεις τις οποίες δεν αποδέχτηκε η μείζονα αντιπολίτευση, δηλαδή εμείς και δεύτερον ότι η μείζονα αντιπολίτευση προέβη σε επίδειξη λαϊκισμού αφού πρότεινε μειώσεις μεγαλύτερες από τις μειώσεις που πρότεινε ο Δήμαρχος. Και αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν να υπάρχει ο ορισμός της απόκλισης του άσπρου μαύρου μεταξύ δύο τοπικών εφημερίδων του Νομού για αντικειμενική ενημέρωση των πολιτών και για ένα θέμα τελείως συγκεκριμένο και καταγεγραμμένο. Κατά την άποψή μας η καλύτερη δημοσιογραφική παρουσίαση της απόφασης των τελών είναι η παράθεση συγκεκριμένων πινάκων πράγμα το οποίο αποφεύχθηκε έντεχνα από τη Δημοτική Αρχή για να μην μπορούν οι δημότες να κάνουν τη σύγκριση. Το παράδοξο όμως είναι ότι ενώ συμβαίνουν σημεία και τέρατα στο Δήμο Καρπενησίου τον τελευταίο καιρό, καταγράφονται στον τοπικό τύπο ως κόντρες της αντιπολίτευσης με τη συμπολίτευση και ως λαϊκισμός της αντιπολίτευσης. Καταγγέλθηκε σε συνεδρίαση του Δ.Σ. ότι Αντιδήμαρχος του Δήμου Καρπενησίου προέβη σε αμμοληψία στην δημοτική ενότητα Προυσού με ίδια μέσα και για ίδιο όφελος και μέχρι σήμερα δεν δόθηκε από κανέναν απάντηση για το γεγονός. Αποδείχτηκε στην συνεδρίαση του Δ.Σ. ότι Αντιδήμαρχος είχε άμεση εμπλοκή με ίδια (φορτηγά) μεταφορικά μέσα, σε δημοτικό έργο που για το οποίο ο ίδιος υπέγραψε συμφωνητικό ως εκπρόσωπος του Δήμου με ιδιώτη εργολάβο και με σκοπό την παράνομη πώληση προϊόντων του κλαρωτού ποταμού σε υπό ανέγερση κτίριο αλυσίδας σούπερ μάρκετ απουσία της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου. Μέχρι σήμερα ο ίδιος Αντιδήμαρχος είναι ανάδοχος ετέρου δημοτικού έργου στο Δήμο Καρπενησίου προϋπολογισμού περίπου 55.000 ευρώ, πράγμα που αποτελεί νομικό κώλυμα για τον ίδιο και πρόσφατα 3 αντιδήμαρχοι και ο δήμαρχος που αποτελούν την πλειοψηφία στην Οικονομική Επιτροπή εκχώρησαν το έργο σε άλλον εργολάβο που υπέδειξε εγγράφως ο ελεγχόμενος αντιδήμαρχος ανάδοχος. Πρωτοφανές περιστατικό στην ιστορία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Πρόσφατα ο Δήμαρχος προσπάθησε να προσλάβει ιδιώτη σύμβουλο με ετήσιο κόστος 75.000 ευρώ για να διεκπεραιώνει εργασία των υπαλλήλων αλλά ευτυχώς με την έγκαιρη παρέμβασή μας αποτρέψαμε την περίεργη βούληση του Δημάρχου. Επελέγησαν και προσελήφθηκαν στο Δήμο 4 ειδικοί σύμβουλοι (πρόκειται να προσληφθούν άλλοι δύο) με τεράστιο ετήσιο κόστος, μόνο για να ικανοποιηθούν προεκλογικές δεσμεύσεις σε ημέτερους και αξίζει να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση των συμβούλων έγινε πριν από την προβλεπόμενη διαδικασία πρόσληψης από τον Δήμαρχο. Στην τελευταία συνεδρίαση ο Δήμαρχος είχε ένα ατυχές περιστατικό αφού πρόσβαλε την πρώην πρόεδρο της Κ.Ε.Π.ΠΑ.ΔΗ.Κ την κα Πάζιου με προσωπικά υπονοούμενα, η οποία την επόμενη ημέρα παραιτήθηκε από ευθιξία και μόνο και όταν ζητήθηκε από τον Δήμαρχο να επανορθώσει, χρησιμοποίησε την ξύλινη γλώσσα των πολιτικών που τη γνωρίζει τόσο καλά και είπε: «ας ασχοληθούμε με τα πραγματικά προβλήματα του Δήμου». Αν αυτό είναι το νέο μοντέλο που επικαλείται ο κ. Δήμαρχος για το Δήμο Καρπενησίου, τότε και εμείς ως μείζονα αντιπολίτευση είμαστε υποχρεωμένοι να σταματήσουμε αυτόν τον πρώιμο κατήφορο της Δημοτικής Αρχής προς όφελος των δημοτών αλλά και προς όφελος της κοινωνίας που ζουν τα παιδιά μας και θα ζήσουν τα εγγόνια μας.
Οφείλουμε όμως σήμερα να πούμε την αλήθεια στους δημότες για την πρόσφατη απόφαση της επιβολής τελών η οποία παρουσιάστηκε ως αθώα μείωση στο 7%. Καταρχήν για την επιβολή των τελών φωτισμού και καθαριότητας οφείλει κάθε δημοτική αρχή κατά την κοινή λογική και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία να λάβει υπόψη την διαφοροποίηση των Κοινοτήτων σε σχέση με τις υπηρεσίες που δέχονται σε καθαριότητα και φωτισμό και επίσης να υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία όπως αναλυτική εκτίμηση προϋπολογισμού εσόδων και δαπανών και να συνυπολογιστεί η οικονομία κλίμακος που μπορεί να επιτευχθεί από τη συνένωση των υπηρεσιών καθαριότητας των πρώην δήμων και την αναδιοργάνωση των όρων παροχής της υπηρεσίας από τον νέο δήμο (σχ. 60/2010 ΣτΕ). Τίποτα από αυτά δεν έγινε και πραγματικά απορούμε οι τόσοι σύμβουλοι του Δημάρχου με τι ασχολούνται αφού στην συγκεκριμένη απόφαση υπάρχει τεράστια αδικία για τους δημότες των απομακρυσμένων Κοινοτήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι των Αλεστίων, της Ροσκάς, της Μεσοκώμης και άλλων Κοινοτήτων που ουσιαστικά δέχονται υπηρεσίες από το δήμο για λίγους μήνες ετησίως και με μικρή συχνότητα γιατί τα χωριά αυτά δεν κατοικούνται, θα πληρώνουν σύμφωνα με την απόφαση για οικία με ίδια τετραγωνικά μέτρα το ίδιο ακριβώς τέλος ετήσια με τους κατοίκους των τουριστικών Κοινοτήτων που δέχονται συχνότερα τις υπηρεσίες του Δήμου και καθ΄όλη την διάρκεια του έτους”.
Για τον πρώην Δήμο Καρπενησίου προκύπτει σε ότι αφορά την πόλη Καρπενησίου, μείωση 6,5% για οικίες και μείωση 7% για καταστήματα. Στις τουριστικές κοινότητες η μείωση είναι μεγαλύτερη (22%) για οικίες και 6,25% μείωση για καταστήματα. Στα απομακρυσμένα και μη αναπτυγμένα όμως χωριά του πρώην Δήμου Καρπενησίου υπάρχει τεράστια αδικία με δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις, ουσιαστικά τα παραδοσιακά καφενεία και τα παραδοσιακά παντοπωλεία τα οποία κάνουν πραγματικά κοινωνική πολιτική στα χωριά, καλούνται να πληρώσουν δημοτικά τέλη αυξημένα κατά 55%. Π.χ. ένα καφενείο στο Στένωμα εμβαδού 80 τμ πλήρωνε τέλη φωτισμού και καθαριότητας 80 χ 1,20 =96 ευρώ ετήσια. Από 01/01/2001 το ίδιο καφενείο θα πληρώνει 80 χ 1,86 = 148,80 ευρώ ανά έτος.
Στον πρώην Δήμο Φουρνάς γίνονται τεράστιες αυξήσεις σε ποσοστό αλλά και σε αξία, σε οικίες και καταστήματα (313,80% για οικίες και 541,38% για καταστήματα).
Μια οικία 80 τμ μέχρι τώρα πλήρωνε ετήσια 80 χ 0,29 = 23,20 ευρώ και για το 2011 θα πληρώνει 80 χ 1,20 = 96 ευρώ. Ένα κατάστημα 80 τμ πλήρωνε 80 χ 0,29 = 23,20 ευρώ ετήσια και τώρα θα πληρώνει 80 χ 1,86 = 148,80 ευρώ ετήσια.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Δημοτικής Παράταξης του Βαγγέλη Καρφή, η δική τους πρόταση, είχε σαν βάση την δικαιοσύνη και την οικονομική στενότητα των δημοτών αφού υπήρξαν μειώσεις μισθών και εισοδημάτων των μικρομεσαίων, περίπου στο 20% και πλέον, γεγονός όμως που επηρεάζει και την μείωση του κόστους των παρερχομένων υπηρεσιών από τους Δήμους στους Δημότες (μείωση μισθών δημοτικών υπαλλήλων). “Θεωρήσαμε επίσης, αναφέρετε στην ανακοίνωση, ότι το κόστος των αυξήσεων σε πρώτες, βοηθητικές ύλες και αναλώσιμα υλικά που απαιτούνται για την παροχή των υπηρεσιών από το Δήμο στους δημότες θα καλυφθεί από την οικονομία κλίμακος που μπορεί να επιτευχθεί από τη συνένωση των υπηρεσιών καθαριότητας των πρώην δήμων και την αναδιοργάνωση των όρων παροχής της υπηρεσίας από τον νέο δήμο (σχ. 60/2010 ΣτΕ). Σε αυτά τα συγκεκριμένα στοιχεία λοιπόν στηρίζεται η πρότασή μας η οποία είναι προϊόν αρκετών ωρών διαβούλευσης της δημοτικής μας ομάδας και κάποιος που κάνει τον δημοσιογράφο και καθημερινά είναι στο γραφείο του Δημάρχου την χαρακτήρισε «πρόχειρο σκαρίφημα». Αντίθετα αρχικά ο Δήμαρχος στην Οικονομική Επιτροπή πρότεινε αυξήσεις παντού, προφανώς γιατί είχε στο μυαλό του το ετήσιο κόστος των συμβούλων, αλλά σύρθηκε πίσω από την πρόταση της ελάσσονος αντιπολίτευσης, μιας πρότασης που αποδεδειγμένα ενέχει τον κίνδυνο της προχειρότητας και αυτό αποδεικνύεται από την κατάφορη αδικία με βάση τους πίνακες που επισυνάπτονται αλλά και το γεγονός ότι εκφράστηκε παρουσία μας στην οικονομική επιτροπή χωρίς σκέψη, απροειδοποίητα και αποδεδειγμένα υπό το καθεστώς αιφνιδιασμού και πίεσης, μια πρόταση που κατά παρέκληση της νομοθεσίας χωρίς αιτιολογία και αόριστα εξισώνει τα τέλη για κατοικία σε όλες τις τοπικές Κοινότητες στο 1,20 ευρώ/τμ, πράγμα που προσπαθεί να κάνει σε ένα βαθμό και για καταστήματα σε όλες τις Κοινότητες.
Εμείς προτείναμε λοιπόν ότι για να επιβληθούν τα σχετικά τέλη με δικαιοσύνη, πρέπει να ενταχθούν όλες οι Κοινότητες σε τέσσερις (4) ζώνες ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχονται από τον Δήμο και τη συχνότητά τους ανά Κοινότητα και με βάση τα δεδομένα που αναφέρθηκαν παραπάνω αλλά και τις εγκυκλίους που υφίστανται. Η πρότασή μας αυτή αν εφαρμοζόταν θα είχε προσωρινό χαρακτήρα με δεδομένο ότι στην πορεία θα προέκυπταν τα συγκριτικά στοιχεία ανά Κοινότητα που δεν μας παρασχέθηκαν από τη Δημοτική Αρχή άγνωστο γιατί. Προτείναμε λοιπόν :
Α ΖΩΝΗ: Η πόλη του Καρπενησίου (εκτός Καλλιθέα). Για την πόλη του Καρπενησίου προτείναμε 1,40 ευρώ/τμ για οικίες και 2,32 ευρώ/τμ για καταστήματα.
Β ΖΩΝΗ: Άγιος Νικόλαος, Βουτύρο, Κορυσχάδες, Μεγάλο Χωριό, Μικρό Χωριό, Προυσός (μόνο το χωριό). Προτείναμε 1,20 ευρώ/τμ για οικίες και 2,30 ευρώ/τμ για καταστήματα.
Γ. ΖΩΝΗ: Όλες οι Κοινότητες που δεν εντάσσονται σε Α, Β, και Δ ζώνη. Προτείναμε 1 ευρώ/τμ για οικίες και 1,5 ευρώ/τμ για καταστήματα.
Δ. ΖΩΝΗ: Μεσοκώμη, Ροσκά, Ψιανά, Χόχλια, Δερμάτι (παλαιό), Εσωχώρια, Πρόδρομος, Σαρκίνι, Αλέστια, Καταβόθρα, Σταυροχώρι. (Κοινότητες που ουσιαστικά κατοικούνται λιγότερους μήνες ανά έτος και επίσης αντικειμενικά οι υπηρεσίες από το Δήμο έχουν μικρή συχνότητα και κατά συνέπεια κοστίζουν πολύ λιγότερο). Προτείναμε 0,90 ευρώ/τμ για οικίες και 1,35 ευρώ/τμ για καταστήματα.
Σε ότι αφορά τα τέλη φωτισμού και καθαριότητας για τις ευπαθείς ομάδες, καταλήγει η ανακοίνωση, συμφωνήσαμε με την πρόταση του προεδρείου και επί πλέον προτείναμε μειωμένα τέλη και για τους τρίτεκνους πράγμα το οποίο δεν έγινε δεκτό στο Δ.Σ. (υπάρχει προηγούμενη απόφαση στο Δήμο Καρπενησίου). Επίσης δεν έγινε δεκτή η πρότασή μας για μείωση του συντελεστή που εφαρμόζεται στο τέλος ακίνητης περιουσίας από το 0,30ο/οο στο 025ο/οο και η πρότασή μας αυτή στηρίζεται στο γεγονός ότι από το 2011 υπήρξε τεράστια αύξηση στις τιμές ζώνης και ιδιαίτερα στις Κοινότητες με αποτέλεσμα να έχουμε τεράστια επιβάρυνση για τους δημότες από Τ.Α.Π. Αξίζει να σημειωθεί ότι και το 0,25ο/οο που προτείναμε να εφαρμοζόταν πάλι ο δημότης θα πλήρωνε πολύ περισσότερο ΤΑΠ το 2011 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος”.
E-mail : bkarfis@otenet.gr