Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ – ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΙ Ο Γ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ

Γράφει ο Γεώργιος Σκάνδαλος

Το πόσο δεινός συζητητής ο μπάρμπα – Στέφανος από το Λημέρι περί τα πολιτικά και γνωστός όλων των διαβουλεύσεων των πολιτικών και των διαπλεκόντων συμφερόντων μεταξύ των φαίνεται από τον παρακάτω διάλογο με τον τότε γερουσιαστή Ιωάννη Τσιγκόλη, στο Καρπενήσι.
Ήταν το 1928 που ο Καφαντάρης έφυγε από τον Βενιζέλο και έκανε το δικό του Κόμμα, το «Προοδευτικόν Κόμμα», γιατί είχε διαφωνήσει με την όλη πολιτική του Βενιζέλου και έτσι διαχώρισε τη θέση του και τις ευθύνες του.
Ερχόμενος στο Καρπενήσι ο μπάρμπα – Στέφανος από την Αθήνα εισήλθε στο μοναδικό καφενείο της Πλατείας Καρπενησίου να ξαποστάσει και να πιεί έναν καφέ.
Βλέποντας τον κ. Τσιγκόλη καθήμενο μόνο του σ’ ένα τραπέζι πήγε και κάθισε κοντά του για να συζητήσει και πολιτικά. Πολιτικά πρέπει να πούμε ότι ο γέρο – Τσιγκόλης παρέμεινε με τον Βενιζέλο, ενώ ο Στέφανος πήγε με τον Καφαντάρη, τον οποίον θεωρούσε ανώτερο. Αφού ανέλυσαν όλη την πολιτική κατάσταση, σε κάποια στιγμή λέει ο Τσιγκόλης στο Στέφανο:
-Στέφανε, το Κόμμα των Φιλελευθέρων είναι ισχυρό, θα κερδίσει τις εκλογές και σε παρακαλώ να έλθεις μαζί μας και παράτα τον Καφαντάρη.
-Άκουσε Γιάννη, του λέει, εγώ δεν φεύγω από τον Καφαντάρη. Έχω φάει μαζί του ψωμί κι αλάτι και θα μείνω εκεί. Καλύτερα να πολεμήσω με το λιοντάρι και να χάσω, γιατί θα πουν πολέμησε ο κακομοίρης αλλά το λιοντάρι, αν όμως πολεμήσω με τον τσάκαλο και με νικήσει, θα πούν, α, τον κακομοίρη τον έφαγε ο τσάκαλος.
-Εγώ δεν ξέρω από τέτοια κουραφέξαλα, απαντά ο τσιγκόλης, να έλθεις με μας, γιατί εμείς θα είμαστε οι νικητές στις εκλογές και θα με παρακαλείς να σε πάρω στο Κόμμα και εγώ δεν θα σε δεχτώ.
-Α, από εκείνους είστε κι εσείς, τόσοι πολλοί που δε θέλετε άλλους;
-Ναι, Στέφανε, από αυτούς είμαστε.
-Κι δεν μ’ λες Γιανν’ τι έκανες τόσο καιρό στ’ Βουλή, ιγώ δεν σ’ άκσα κάνα λόγο να βγάλ’ς, να ενδιαφερθείς για τα προβλήματα τσ’ Ευρυτανίας.
-Δεν ξέρω εγώ από αυτές τις παλιοκουβέντες, Στέφανε, και πού ξέρεις εσύ ότι εγώ δεν μιλάω στη Βουλή;
-Α, αγαπητέ μ’, τα διαβάζω στα πρακτικά της Βουλής και κάποιον που ρώτησα, τι κάνει ο γέρο Τσιγκόλης στη Βουλή όταν αγορεύουν οι άλλοι. Και τι μου απαντά: Κάστανα ψέν’ στη σόμπα για να μην τον παρ’ ο ύπνος.
-Δεν έχεις το θεό σου Στέφανε.
-Ιγώ δεν ξέρου. Ρώτσα τι κάνεις και μου είπαν: για να μην τουν παιρν’ ο ύπνος ψένει κάστανα απ’ τη Λάσπη.
-Άι στο καλό, μπάρμπα Στέφανε, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς μαζί σου!
Έτσι έκλεισε η κουβέντα. Βέβαια τις εκλογές τις κέρδισε ο Βενιζέλος, αλλά ο μπάρμπα Στέφανος έμεινε πιστός για πάντα στον Καφαντάρη.
(Αναδημοσίευση από τα ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ τ. 37)