Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Το τμήμα Νεράϊδα – Μαυρομμάτα της επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Αγρινίου δηλ. του Παραμεγδόβιου

Άρθρο της εφημερίδας “Τα χρονικά της Νεραϊδας Δολόπων”
● Να τελειώσουν οι μελέτες
● Να γίνει επειγόντως η Γέφυρα
● Απαιτούμε πρόσβαση
Καθολικό και επιτακτικό αίτημα όλων των χωριών της βόρειας Ευρυτανίας και της νότιας Καρδίτσας είναι να υπάρξει επιτέλους πρόσβαση, βατότητα, να μπορεί να κινηθεί Ι. Χ. αυτοκίνητο όλες τις μέρες του χρόνου, στο τμήμα Νεράϊδα – Μαυρομμάτα της Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Αγρινίου δηλ. του Παραμεγδόβιου.
Αυτό θα επιτευχθεί με την εδώ και τώρα κατασκευή της Γέφυρας Μέγδοβα. Όλοι ζητάμε πρόσβαση! Να αρθεί ο αποκλεισμός!
Ενημέρωση καλή για τον παραμεγδόβιο και τη γέφυρα Μέγδοβα είχαμε πρόσφατα από τις σχετικές επαφές που είχε ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην δήμαρχος Ιτάμου κ. Β. Τσαντήλας, τις οποίες στη συνέχεια αναλυτικά θα αναφέρουμε, ευχαριστώντας τον θερμά για τις ενέργειές του αυτές. Μάθαμε λοιπόν πως εγκρίθηκε η Οριστική Γεωλογική Μελέτη της γέφυρας Μέγδοβα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας στις 25.10.11, ότι στην επόμενη συνεδρίασή του θα εγκριθεί η Προκαταρκτική Μελέτη της γέφυρας Μέγδοβα, ότι ο προϋπολογισμός της γέφυρας είναι 700.000 € ενώ για να τελειώσει και να παραδοθεί η Οριστική Μελέτη του μήκους 8 χλμ τμήματος από Νεράϊδα μέχρι την γέφυρα απαιτείται συμπληρωματική πίστωση 200.000 € για την αμοιβή του ιδιωτικού μελετητικού γραφείου. Τέλος ο κ. Τσαντήλας έκανε (και μπράβο του) πρόταση να γίνει σύντομα μια σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων φορέων για το μεγάλο αυτό έργο.
Ας αναφέρουμε όμως με χρονολογική σειρά όλα όσα σχετικά είδαμε το φθινόπωρο για τον παραμεγδόβιο & την γέφυρα Μέγδοβα:
● Την Τετάρτη 21.9.11 ο βουλευτής Ευρυτανίας κ. Η. Καρανίκας παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Ευρυτανίας κ. Β. Καραμπά συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Στερεάς κ. Κλ. Περγαντά, με θέμα τα έργα προτεραιότητας της Ευρυτανίας. Πρώτο συζητήθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης και επίσπευσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωση της Ε. Ο. Λαμίας – Καρπενησίου και της Παραμεγδόβιας Οδού. Το σχετικό δελτίο τύπου έγραφε επί λέξη: «…Σε ό,τι αφορά την Παραμεγδόβια Οδό, για την οποία έχει ήδη εγκριθεί η Αναγνωριστική Μελέτη Οδοποιίας και η Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά και σχετικά με την κατασκευή του τελευταίου εναπομείναντος τμήματος μεταξύ Νεράϊδας (Καρδίτσας) και Μαυρομμάτας (Ευρυτανίας), ο βουλευτής επανήλθε στις ημερομηνίες παράδοσης της Οριστικής Μελέτης της Γέφυρας Μέγδοβα (Ιούνιος 2011) και στην επείγουσα ανάγκη για ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα αμέσως μετά την άμεση ολοκλήρωση των μελετών αντίστοιχα…».
● Την Δευτέρα 26.9.11 σε σύσκεψη των φορέων που έγινε στοΚαρπενήσι γύρω από το ΕΣΠΑ, ο δήμαρχος Αγράφων κ. Δ. Τάτσης αναφέρθηκε με έμφαση σε δύο συγκεκριμένα έργα του Δήμου του… στον δρόμο Βαρβαριάδα – Άγραφα και στον δρόμο Μαυρομμάτα – όρια νομού Καρδίτσας (παραμεγδόβιο)… στα οποία όπως είπε παρατηρείται χαρακτηριστική στασιμότητα… δήλωσε δε σχετικά: «…κάποιος πρέπει να πληρώσει το τίμημα για μια φορά σε αυτή τη χώρα…».
● Στις 8.11.11 η ενημερωτική ιστοσελίδα «Νέα της Ευρυτανίας» δημοσίευσε συνέντευξη του βουλευτή Ευρυτανίας όπου ο κ. Καρανίκας μεταξύ άλλων έργων της ευρυτανίας λέει για τον παραμεγδόβιο τα εξής: «…σε σχετική συνάντηση που είχε πρόσφατα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας συμφωνήθηκε να προωθηθούν άμεσα οι μελέτες που αφορούν τον οδικό άξονα Καρδίτσα – Αγρίνιο και η κατασκευή της γέφυρας στον ποταμό Μέγδοβα, για την επικοινωνία Νεράϊδας  Μαυρομμάτας…».
● Την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου (31.10.11 έως 4.11.11) ο δημοτικός σύμβουλος Καρδίτσας και πρώην δήμαρχος Ιτάμου κ. Β. Τσαντήλας είχε κάποιες συναντήσεις για τον παραμεγδόβιο και από το σχετικό δελτίο τύπου που δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες μάθαμε αυτά που προαναφέραμε και θα τα βρείτε αναλυτικά σε διπλανό κείμενο. Σημαντικό θεωρούμε και το τονίζουμε πως έκανε δημόσια πρόταση να γίνει μια σύσκεψη στη Νομαρχία Καρδίτσας με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για Παραμεγδόβιο – Γέφυρα Μέγδοβα.
● Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε (15.11.11) στην ΤΕΔΚ, ο κ. Β. Τσαντήλας μεταξύ των άλλων έργων του

δήμου – νομού ανέφερε για τον παραμεγδόβιο τα εξής: «Έχει ανατεθεί σε δυο μελετητικά γραφεία η σύνταξη των μελετών (μήκος οδού 18 χλμ) από το 2004 και ακόμη σήμερα βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης προμελετών! Χρειάζονται συμπληρωματική πίστωση 200.000 € για την παράδοση της οριστικής μελέτης». Ενώ για τη Γέφυρα Μέγδοβα είπε: «Εκκρεμεί επίσης η παράδοση της μελέτης για την κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα, παρ’ ότι ζητήθηκε από Δήμους, Νομαρχίες και Περιφέρειες προτεραιότητα από το 2008, ώστε να προωθηθεί η χρηματοδότησή της και να επιτευχθεί η επικοινωνία των δυο νομών. Ο προϋπολογισμός της, μαζί με τους 1 χλμ μήκους δρόμους πρόσβασης, ανέρχεται στα 4.000.000 €!».
● Να θυμηθούμε τέλος πως πέρσι το φθινόπωρο (προεκλογικά) οι καρδιτσιώτικες εφημερίδες έγραφαν κι εμείς αναδημοσιεύαμε πως: «Η Επαρχιακή Οδός Καρδίτσας – Αγρινίου προς ένταξη στα Τομεακά Προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών». Σε σύσκεψη που είχε γίνει 12.10.10 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας στη Λάρισα, ο κ. Μαγκριώτης «… αναγνώρισε την σημασία του παραμεγδόβιου δρόμου, ο οποίος μεταξύ άλλων συνδέει τον Ε-65 με την Ιόνια Οδό και δεσμεύτηκε για την ένταξη του δρόμου στα Τομεακά Προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών…». Αυτά έγραφαν όχι μόνο οι καρδιτσιώτικες αλλά και οι ευρυτανικές εφημερίδες. Αλλά..
Κλείνουμε τονίζοντας πως οι βουλευτές Καρδίτσας, Ευρυτανίας & Αιτωλοακαρνανίας πρέπει όλοι να ενδιαφέρονται και να ενεργούν για τον Παραμεγδόβιο. Να κάνουν έστω συνεχώς ερωτήσεις τη Βουλή. Γιατί πλέον εδώ που φτάσαμε μόνον αν αποφασίσει ο αρμόδιος Υπουργός θα γίνει ο δρόμος. Κύριοι Βουλευτές όλων των Κομμάτων καταθέστε συνεχώς ερωτήσεις στη Βουλή για την Επαρχιακή Οδό Καρδίτσας – Καρπενησίου δηλ. για τον Παραμεγδόβιο. Νεράϊδα 1.12.2011__

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ Ε.Π.
Η περιβόητη και πολυπαθούσα ΠΑΡΑΜΕΓΔΟΒΙΑ ΟΔΟΣ, όπως όλοι γνωρίζουμε ήταν ένα μεγάλο όραμα του αείμνηστου Χαρ. Τρικούπη, ένας δρόμος που θα ένωνε το ΑΓΡΙΝΙΟ με την ΚΑΡΔΙΤΣΑ, δηλ. τον Θεσσαλικό κάμπο με τους κάμπους της Αιτωλίας και κατ΄ επέκταση την Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα. Από τότε πέρασαν πάνω από 200 και αυτό το μεγάλο έργο δυστυχώς για τους γνωστούς λόγους δεν έχει πραγματοποιηθεί.
Όλοι γνωρίζουμε και κυρίως οι κρατούντες ότι η ολοκλήρωση του Παραμεγδόβιου (ως Επαρχιακής Οδού σε πρώτη φάση) μπορεί να γίνει με την ασφαλτόστρωση του τελευταίου εναπομείναντος τμήματος Νεράϊδα - Μαυρομμάτα, μήκους 18 χλμ.και την κατασκευή μιας γέφυρας.
Δυστυχώς μέχρι τώρα ο μοναδικός πολιτικός που ασχολήθηκε με πάθος και ψυχή ήταν και είναι ο πρώην Δήμαρχος Ιτάμου, ο κ. Βασίλης Τσαντήλας και πέραν αυτού ο δυναμικός Σύλλογος της Νεραϊδας, με τον ακούραστο Πρόεδρό του Βασίλη Θάνο να δίνει ξεχωριστό αγώνα και από πλευράς Ευρυτανίας, η μόνιμη φωνή του ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ, που χρόνια τώρα ασχολείται με το όλο θέμα σοβαρά και δημιουργικά. Θέλουμε να πιστεύουμε και παρά τις δυσκολίες που περνά η χώρα μας ότι έφτασε επιτέλους το πλήρωμα του χρόνου, έτσι ώστε να τελειώσουν τώρα οι μελέτες του και να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Είναι ένα έργο το οποίο θα δώσει μεγάλη πνοή στον τόπο μας και αυτό θα πρέπει να το προσέξουν οι κρατούντες ιδιαίτερα!!!.