Ως βασικό μοχλό τουριστικής ανάπτυξης της κεντροδυτικής Ευρυτανίας και όχι μόνο, θεωρεί την αξιοποίηση της λίμνης των Κρεμαστών ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ευρυτανίας κ. Λάμπρος Τσιτσάνης. Με παρέμβασή του ο κ. Τσιτσάνης και μετά τον αποχαρακτηρισμό της λίμνης που έγινε πριν από λίγο καιρό, ζητά από την Περιφέρεια να προχωρήσει ως πρώτο βήμα στην εκπόνηση Διαγνωστικής Μελέτης ανάδειξης της λίμνης,
δια της οποίας μπορεί να ανοίξει διάπλατα ο δρόμος για την αξιοποίηση της περιοχής σε πάρα πολλούς τομείς όπως: παραλίμνιες θέσεις αναψυχής – ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού, κατασκευή παραλίμνιου οδικού άξονα, δημιουργία προβλητών, προγράμματα Αγροτουρισμού, ανάπτυξη ιχθυοκαλλιεργειών, άδειες χρήσης υδροπλάνων, τουριστικά σκάφη, αλλά και για την προώθηση του θρησκευτικού τουρισμού. Πρόκειται για μια ακόμη σημαντική κίνηση που έχετε να προστεθεί στο χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής αλλά και του πρώην Βουλευτή Ευρυτανίας, να αξιοποιηθεί ο μεγαλύτερος τουριστικός πυλώνας ανάπτυξης του τόπου μας, που αφορά τόσο την επιφάνεια των υδάτων όσο και του περιβάλλοντος χώρου
Η πρόταση του κ. Τσιτσάνη, που ελπίζουμε να έχει συνέχεια επί της ουσίας έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ :«Αξιοποίηση της Λίμνης των Κρεμαστών»Αξιοποίηση της λίμνης των Κρεμαστών (επιφάνεια υδάτων και περιβάλλοντος χώρου) και οδική σύνδεσή της με τη λίμνη Πλαστήρα (Καρδίτσα), τη λίμνη Καστρακίου (Αιτωλοακαρνανίας) και τη λίμνη Αράχθου (Άρτας).
Η Ευρυτανία είναι κατ’ εξοχήν ορεινή περιοχή με ελάχιστη γεωργία και περισσότερη κτηνοτροφία, η οποία όλο και μειώνεται. Επομένως ανάπτυξη θα υπάρξει όταν αξιοποιηθεί από τουριστικής πλευράς.
Η Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας αποτελείται από δύο Δήμους:
1) τον Καλλικρατικό Δήμο Καρπενησίου (από τη συνένωση έξι Καποδιστριακών Δήμων) 1) Καρπενησίου, 2) Ποταμιάς, 3) Προυσού, 4) Δομνίστας, 5) Κτημενίων, 6) Φουρνάς.
2) τον Καλλικρατικό Δήμο Αγράφων (από τη συνένωση πέντε Καποδιστριακών Δήμων) 1) Ασπροποτάμου, 2) Απεραντίων, 3) Φραγκίστας, 4) Βίνιανης, 5) Αγράφων.
Στον μεν Δήμο Καρπενησίου με τη κατάλληλη αξιοποίηση του Χιονοδρομικού Κέντρου του Βελουχίου, στο δε Δήμο Αγράφων – Δυτική Ευρυτανία με την αξιοποίηση της λίμνης των Κρεμαστών.
Η λίμνη των Κρεμαστών (Αχελώου) βρίσκεται στα όρια της Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας και απέχει 55 χιλιόμετρα από το Αγρίνιο και 50 χιλιόμετρα από το Καρπενήσι. Η θέση που έγινε το φράγμα λέγεται «πήδημα του Κατσαντώνη» όπως μας λέει η λαϊκή παράδοση, καθώς οι Τούρκοι κυνηγούσαν τον Κατσαντώνη στο σημείο αυτό του Αχελώου ο Κατσαντώνης πήδηξε από τη μία όχθη στην άλλη και γλίτωσε. Είναι η μεγαλύτερη τεχνίτη λίμνη της Ελλάδας. Δημιουργήθηκε το έτος 1966, από τους ποταμούς Αχελώο, Αγραφιώτη, Ταυρωπό (Μέγδοβα) και Τρικεριώτη. Το ύψος του φράγματος είναι 160 μέτρα – το μεγαλύτερο της Ευρώπης και καλύπτει 80.000 στρέμματα επιφάνεια τεχνητής λίμνης.
Είναι η καθαρότερη λίμνη στην Ευρώπη και πέμπτη παγκοσμίως. Ύστερα από τον αποχαρακτηρισμό της λίμνης που έγινε πριν από λίγο καιρό δύναται και πρέπει πλέον η Περιφέρεια να προχωρήσει ως πρώτο βήμα σε Διαγνωστική Μελέτη ανάδειξης της λίμνης. Ανοίγει πλέον ο δρόμος για την αξιοποίηση της περιοχής σε πάρα πολλούς τομείς όπως: παραλίμνιες θέσεις αναψυχής – ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού, κατασκευή παραλίμνιου οδικού άξονα, δημιουργία προβλητών, προγράμματα Αγροτουρισμού, ανάπτυξη ιχθυοκαλλιεργειών, άδειες χρήσης υδροπλάνων, τουριστικά σκάφη κ.λ.π.
Ανάπτυξη θρησκευτικού τουρισμού. Μοναστήρι Τατάρνας – Σωτήρα Ανατολικής Φραγκίστας, Βυζαντινός Ναός της Επισκοπής του 8ου αιώνα αφιερωμένος στην Παναγία, είναι βυθισμένος στη λίμνη. Επίσης είναι βυθισμένα και άλλα σπουδαία μνημεία ανυπολόγιστης ιστορικής και πολιτιστικής αξίας. Αρκετά επίσης φυλάσσονται στο Εθνικό Μουσείο Αθηνών (γιατί να μην υπάρχει τοπικό Μουσείο;).
Σύνδεση με γειτονικούς Νομούς :
1)Με Φθιώτιδα : ολοκλήρωση οδικού Εθνικού άξονα Λαμίας – Καρπενησίου (έχει ήδη ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα « Προσπελασιμότητα» το τμήμα Καστρί – Μακρακώμη, με προϋπολογισμό 30,6 εκατομμύρια ευρώ.
2)Με Αιτωλοακαρνανία: οδικό Εθνικό δίκτυο Καρπενήσι – Αγρίνιο.
•Επιτυγχάνεται έτσι η σύνδεση της λίμνης Κρεμαστών με πρωτεύουσα – Καρπενήσι και με Χιονοδρομικό Κέντρο Βελουχίου.
•Μέσω γέφυρας Τατάρνας – Τρικλίνου (τσιμεντένια, η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια σε άνοιγμα κολώνας) και ταυτόχρονα σύνδεσή της με λίμνη Καστρακίου – Στράτου.
•Μέσω γέφυρας Τέμπλας (διατηρητέα από πέτρα κατασκευή 1908)
3)Με Καρδίτσα: Παραμεγδόβιος άξονας. Δυστυχώς εδώ και αρκετά χρόνια παραμένει ημιτελής αν και είναι 8 χιλιόμετρα μόνο της Ευρυτανίας και 10 της Καρδίτσας.
Είναι στρατηγικής σημασίας και απαραιτήτως πρέπει να ολοκληρωθεί:
•Ο δρόμος Βαρβαριάδα – Άγραφα – Βαραγγιανά 40 χιλιόμετρα. Ίσως είναι η ορεινότερη περιοχή της Ελλάδας, και η πλέον αδικημένη ΄ είναι χωματόδρομος ακόμη και είναι σε εξέλιξη η διαπλάτυνση ενός τμήματος 20 χιλιομέτρων.
•Με την ολοκλήρωση της ασφάλτου πέρα από την επικοινωνία όλων των χωριών του τέως Δήμου Αγράφων επιτυγχάνεται ταυτόχρονα και η επικοινωνία με Καρδίτσα και η σύνδεση της λίμνης Κρεμαστών με τη λίμνη Πλαστήρα.
•Όρια Ευρυτανίας – Φιλίκι Κέδρων με Βραγγιανά Καρδίτσας (πέντε χιλιόμετρα χωματόδρομος στα όρια Καρδίτσας)
4)Με Άρτα: οδικό δίκτυο Ραπτόπουλο – Νέο Αργύρι - Γέφυρα Αυλακίου – Μεσόπυργος Άρτας χιλιόμετρα 30.
•Με τη βελτίωση και ασφαλτόστρωση του οδικού αυτού άξονα επικοινωνεί η Ευρυτανία με την Άρτα και συνδέεται η λίμνη Κρεμαστών με τη λίμνη Αράχθου Άρτας.
Τέλος η παραπάνω Αναπτυξιακή πρόταση είναι υψίστης σημασίας για την ανάπτυξη της Περιφερειακής Ενότητας Ευρυτανίας.