Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2012

ΕΛΜΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ: Αναζητούν συνένοχους σε ένα έγκλημα


Το Υπουργείο Παιδείας, σε μια περίοδο που η κυβέρνηση παζαρεύει το ξεπούλημα της χώρας και ετοιμάζεται να δώσει άλλο ένα βαρύ χτύπημα στο λαϊκό εισόδημα και τις εργασιακές κατακτήσεις, αλλά και λίγο πριν εμφανίσει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση, μας καλεί να «διαβουλευτούμε» μαζί του μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ανώνυμων ερωτηματολογίων, όπου δήθεν θα εκφραστεί η άποψη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επερχόμενες αλλαγές.

Ας μη γελιόμαστε, το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για την άποψη μας, όπως δεν ενδιαφέρεται για την επιβίωσή μας όταν μας πετσοκόβει τους μισθούς, όπως δεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια εκπαίδευση όταν καταργεί και συγχωνεύει σχολεία, όταν μειώνει τις λειτουργικές δαπάνες, όταν αφήνει τα σχολεία χωρίς καθηγητές.
Η αλήθεια είναι ότι αναζητούν συνένοχους σε ένα έγκλημα, το οποίο με όποιον ιδεολογικό μανδύα και αν ντυθεί περί «ποιοτικής αναβάθμισης» και άλλα τέτοια ηχηρά, πάντα θα κρύβει από πίσω του το αποκρουστικό πρόσωπο της υποχρηματοδότησης των σχολείων,
αλλά και της μισθολογικής καθήλωσης και τελικά της απόλυσης όσων εκπαιδευτικών αξιολογηθούν αρνητικά. Η συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία θα αξιοποιηθεί για να δώσει μία δημοκρατική νομιμοποίηση σε αποφάσεις που ήδη έχουν ληφθεί, σε διαδικασίες που ήδη έχουν δρομολογηθεί. Άλλωστε, τα δείγματα γραφής έχουν ήδη δοθεί: το νέο μισθολόγιο προβλέπει συγκεκριμένες και αυστηρές ποσοστώσεις για το πέρασμα από τον ένα βαθμό στον άλλο,

 κάτι που προδικάζει εξ αρχής για τα ποσοστά αρνητικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποκτήσει η μισθολογική στασιμότητα ένα «αξιοκρατικό» προσωπείο. Ερωτήσεις για το αν «η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ή με την προαγωγή των εκπαιδευτικών», είναι ενδεικτικές των προθέσεων, τη στιγμή μάλιστα που πρόσβαση στις απαντήσεις αυτές έχει μόνο το Υπουργείο. Η άποψη του κλάδου για την επερχόμενη αξιολόγηση έχει εκφραστεί επανειλημμένως μέσα από τις αποφάσεις των συλλογικών του οργάνων και αυτές επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους τα τελευταία χρόνια τη συνολική εναντίωση του σε αυτή. Η εναντίωση αυτή έχει επιβεβαιωθεί από την ίδια την πραγματικότητα της άγριας λιτότητας και της συρρίκνωσης της δημόσιας παιδείας, αλλά και επαρκώς τεκμηριωθεί από δεκάδες μελέτες του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος. Είναι ενδεικτικό δε το γεγονός ότι το ερωτηματολόγιο δε δίνεται στη δημοσιότητα και μπορείς να δεις τις ερωτήσεις μόνο αν μπεις στη διαδικασία να απαντήσεις. Εκφράζουμε την αμφιβολία ή μάλλον τη βεβαιότητα ότι όσο κι αν ψάξει κανείς δε θα βρει κάποιο κουτάκι να «κλικάρει» ώστε να εκφράσει τη διαφωνία του. Και αυτό γιατί η έκφραση γνώμης προϋποθέτει την καταρχήν συμφωνία στο ζήτημα της αξιολόγησης και επιτρέπει την έκφραση διαφωνίας μόνο στα επί μέρους, ήσσονος σημασίας ζητήματα. Η συγκεκριμένη διαδικασία εμπεριέχει σαφώς και μία άλλη μεθόδευση: την υπονόμευση και απαξίωση των συλλογικών διαδικασιών προς όφελος μιας απρόσωπης, καθοδηγούμενης και τελικά ακίνδυνης ατομικής, ηλεκτρονικής διαμαρτυρίας. Εξάλλου η εμπειρία των περιβόητων προσχηματικών «εθνικών διαλόγων» είναι πρόσφατη. Η μόνη συνεπής και συναδελφική στάση για κάθε εκπαιδευτικό είναι η άρνηση της συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων και η προετοιμασία για μία μεγάλη μάχη προκειμένου να μην περάσει το σχέδιο για την αξιολόγηση. - ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ- ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΝΕΝΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ - ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ - ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ