Γρήγορο ίντερνετ στην Ευρυτανία ζήτησε με Ερώτηση που κατέθεσε χθες 12/12/2011 στη Βουλή ο Βουλευτής Ευρυτανίας προς τους Υπουργούς Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού και Τουρισμού.
Ειδικότερα, στην Ερώτησή του ο Βουλευτής αναφέρει: «Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,
Μήνες μετά τη «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης» και στα πλαίσια της λειτουργίας του Ψηφιακού Σχολείου, η περιοχή της Ευρυτανίας χαρακτηρίζεται ακόμα από το βασικό έλλειμμα υποδομών ευρυζωνικότητας.
Η ανυπαρξία υποδομών για γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο σε πέντε (5) περιοχές της Ευρυτανίας όπως είναι ο Προυσός, η Ποταμιά, η Δομνίστα, οι Απεράντιοι και ο Ασπροπόταμος έχουν καταστήσει τους επαγγελματίες, γονείς, καθηγητές, δασκάλους και μαθητές των περιοχών αυτών πολίτες δεύτερης κατηγορίας σε όλες τις εκφάνσεις της επαγγελματικής και μελετητικής τους δραστηριότητας.
Οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων βιώνουν την ενεργοποίηση του «Ψηφιακού Σχολείου» του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εξαιρούμενοι από τη δυνατότητα να έχουν δωρεάν και λειτουργική πρόσβαση στο διαδίκτυο για την κάλυψη των μαθησιακών τους απαιτήσεων αλλά και εξαιρούμενοι από τις συνθήκες ισονομίας στο δικαίωμα στην ισότιμη παιδεία σε σχέση με τους συνομήλικούς τους σε άλλες περιοχές»
Οι επαγγελματίες ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες καταστημάτων και οι κάτοχοι μονάδων εστίασης της περιοχής με μεράκι και συμβολή προσωπική συντηρούν τον εναλλακτικό, ελκυστικό και επισκέψιμο χαρακτήρα της ορεινής Ευρυτανίας. Αντί όμως να απολαμβάνουν των ευρυζωνικών υπηρεσιών αυτονόητα και δεδομένα, όπως ταιριάζει σε μια περιοχή που παραμένει οικονομικά ενεργή κυρίως από τον τουριστικό της πυλώνα, δεν έχουν ούτε καν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους τη βασική παροχή της πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της εργασίας τους. Στις σύγχρονες τουριστικές μονάδες η παροχή αυτή θεωρείται από τις πλέον βασικές και αποτελεί ένα από τα κριτήρια επιλογής στην τουριστική εστίαση. Στα ίδια τα σχολεία, τις δημόσιες υπηρεσίες και τα ιατρεία η παροχή υπηρεσιών είναι ήδη υποβαθμισμένη. Εξίσου σημαντικά για τις υπηρεσίες τηλεϊατρικής και της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης όσο και για το «Ψηφιακό Σχολείο», η ευρυζωνικότητα θεωρείται η βασική υποδομή!!!»
Κλείνοντας ο Βουλευτής επισημαίνει και το τεράστιο έλλειμμα αναπτυξιακών προοπτικών που δημιουργείται λόγω της ανυπαρξίας ταχείας και αδιάλειπτης πρόσβασης στο διαδίκτυο σημειώνοντας:
«Επιπλέον, οι νέοι αλλά και ήδη δραστηριοποιημένοι κάτοικοι της Ευρυτανίας που επιθυμούν να προσανατολιστούν προς το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για το οποίο μόνο η πρόσβαση στις τηλεπικοινωνιακές γραμμές υψηλής ταχύτητας, η αδιάλειπτη πρόσβαση στο διαδίκτυο και ο υψηλός ρυθμός μετάδοσης δεδομένων μπορούν να εξασφαλίσουν δραστηριοποίηση και συμμετοχή εξαιρούνται από το ανθρώπινο δυναμικό εκείνο που θέλουμε να ανήκει στους ανθρώπους που επενδύουν στον τόπο τους και τις σημερινές ευκαιρίες που αυτός προσφέρει.
Δεδομένης της δυνατότητας άλλων περιοχών στην επικράτεια για δωρεάν πρόσβαση σε ευρυζωνικές υπηρεσίες και της αδήριτης ανάγκης της Ευρυτανίας για εξίσωση των ευκαιριών των πολιτών της στα παραπάνω θεμελιώδη προοδευτικά δικαιώματα» ο κ. Καρανίκας ρωτά τους κ.κ. Υπουργούς «σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ή πρόκειται να προβούν ώστε να ξεκινήσει το έργο της παροχής υπηρεσιών ταχείας και αδιάλειπτης πρόσβασης στο διαδίκτυο (ευρυζωνικότητα) στις παραπάνω περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ευρυτανίας και με ποιο χρονοδιάγραμμα;»
Ειδικότερα, στην Ερώτησή του ο Βουλευτής αναφέρει: «Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,
Μήνες μετά τη «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης» και στα πλαίσια της λειτουργίας του Ψηφιακού Σχολείου, η περιοχή της Ευρυτανίας χαρακτηρίζεται ακόμα από το βασικό έλλειμμα υποδομών ευρυζωνικότητας.
Η ανυπαρξία υποδομών για γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο σε πέντε (5) περιοχές της Ευρυτανίας όπως είναι ο Προυσός, η Ποταμιά, η Δομνίστα, οι Απεράντιοι και ο Ασπροπόταμος έχουν καταστήσει τους επαγγελματίες, γονείς, καθηγητές, δασκάλους και μαθητές των περιοχών αυτών πολίτες δεύτερης κατηγορίας σε όλες τις εκφάνσεις της επαγγελματικής και μελετητικής τους δραστηριότητας.
Οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων βιώνουν την ενεργοποίηση του «Ψηφιακού Σχολείου» του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εξαιρούμενοι από τη δυνατότητα να έχουν δωρεάν και λειτουργική πρόσβαση στο διαδίκτυο για την κάλυψη των μαθησιακών τους απαιτήσεων αλλά και εξαιρούμενοι από τις συνθήκες ισονομίας στο δικαίωμα στην ισότιμη παιδεία σε σχέση με τους συνομήλικούς τους σε άλλες περιοχές»
Οι επαγγελματίες ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες καταστημάτων και οι κάτοχοι μονάδων εστίασης της περιοχής με μεράκι και συμβολή προσωπική συντηρούν τον εναλλακτικό, ελκυστικό και επισκέψιμο χαρακτήρα της ορεινής Ευρυτανίας. Αντί όμως να απολαμβάνουν των ευρυζωνικών υπηρεσιών αυτονόητα και δεδομένα, όπως ταιριάζει σε μια περιοχή που παραμένει οικονομικά ενεργή κυρίως από τον τουριστικό της πυλώνα, δεν έχουν ούτε καν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους τη βασική παροχή της πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της εργασίας τους. Στις σύγχρονες τουριστικές μονάδες η παροχή αυτή θεωρείται από τις πλέον βασικές και αποτελεί ένα από τα κριτήρια επιλογής στην τουριστική εστίαση. Στα ίδια τα σχολεία, τις δημόσιες υπηρεσίες και τα ιατρεία η παροχή υπηρεσιών είναι ήδη υποβαθμισμένη. Εξίσου σημαντικά για τις υπηρεσίες τηλεϊατρικής και της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης όσο και για το «Ψηφιακό Σχολείο», η ευρυζωνικότητα θεωρείται η βασική υποδομή!!!»
Κλείνοντας ο Βουλευτής επισημαίνει και το τεράστιο έλλειμμα αναπτυξιακών προοπτικών που δημιουργείται λόγω της ανυπαρξίας ταχείας και αδιάλειπτης πρόσβασης στο διαδίκτυο σημειώνοντας:
«Επιπλέον, οι νέοι αλλά και ήδη δραστηριοποιημένοι κάτοικοι της Ευρυτανίας που επιθυμούν να προσανατολιστούν προς το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για το οποίο μόνο η πρόσβαση στις τηλεπικοινωνιακές γραμμές υψηλής ταχύτητας, η αδιάλειπτη πρόσβαση στο διαδίκτυο και ο υψηλός ρυθμός μετάδοσης δεδομένων μπορούν να εξασφαλίσουν δραστηριοποίηση και συμμετοχή εξαιρούνται από το ανθρώπινο δυναμικό εκείνο που θέλουμε να ανήκει στους ανθρώπους που επενδύουν στον τόπο τους και τις σημερινές ευκαιρίες που αυτός προσφέρει.
Δεδομένης της δυνατότητας άλλων περιοχών στην επικράτεια για δωρεάν πρόσβαση σε ευρυζωνικές υπηρεσίες και της αδήριτης ανάγκης της Ευρυτανίας για εξίσωση των ευκαιριών των πολιτών της στα παραπάνω θεμελιώδη προοδευτικά δικαιώματα» ο κ. Καρανίκας ρωτά τους κ.κ. Υπουργούς «σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ή πρόκειται να προβούν ώστε να ξεκινήσει το έργο της παροχής υπηρεσιών ταχείας και αδιάλειπτης πρόσβασης στο διαδίκτυο (ευρυζωνικότητα) στις παραπάνω περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ευρυτανίας και με ποιο χρονοδιάγραμμα;»