Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑ–ΑΓΡΙΝΙΟ Ήλθε το πλήρωμα του χρόνου για την κατασκευή του Παραμεγδόβιου;

Πρώτος, ο μεγάλος οραματιστής και πολιτικός Χαρίλαος Τρικούπης, εμπνεύστηκε και σχεδίασε την οδική επικοινωνία της Θεσσαλίας με την Δυτική Ελλάδα ( Αγρίνιο, Καρπενήσι). Το όραμά του, αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, των Αγράφων και γενικότερα της Κεντροδυτικής Ευρυτανίας και η οδός χαρακτηρίστηκε «Παραμεγδόβιος», καθότι ο δρόμος αυτός θα πέρναγε παρά τον Μέγδοβα Ποταμό. 
Δυστυχώς όμως το μεγάλο αυτό έργο παρέμεινε στα χαρτιά και όνειρο στα τέλη του 19ου και όλον τον εικοστό αιώνα. Ορισμένοι πολιτικοί το 1930 και το 1960 προσπάθησαν να προχωρήσει η οδική σύνδεση χωρίς αποτέλεσμα. Όμως το όνειρο το κρατούσαν ζωντανό φορείς και πολίτες της περιοχής Αγράφων. Στη δεκαετία του 1980, ο λαϊκός φορέας της περιοχής Αγράφων, η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΑΦΙΩΤΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ έδωσε απόλυτη προτεραιότητα στην ανάγκη κατασκευής του έργου και μέσα από την οργάνωση Συνεδρίων, Ημερίδων, Ανταμωμάτων, δεκάδων Παραστάσεων, κατάθεση υπομνημάτων και δημοσιευμάτων βρήκε ανταπόκριση από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων. Πρώτα με την κατασκευή του τμήματος ΚΑΛΛΙΘΗΡΟ – ΡΑΧΟΥΛΑ – ΚΑΣΤΑΝΙΑ – ΜΟΥΧΑ από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας. Το 1989, ανατέθηκε η σύνταξη μελέτης του τμήματος ΦΡΑΓΜΑ – ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ – ΜΕΓΔΟΒΑ – ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑ. Η μελέτη συντάχθηκε και μετά άρχισαν οι παρεμβάσεις για αλλαγές στην διαδρομή. Το 2002, έγιναν δύο αναθέσεις από τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το εναπομείναν και πιο δύσκολο τμήμα : Αυχένας Καστανιάς – Παραμεγδόβια Μαυρομμάτα, οι οποίες δεν περατώθηκαν και κρίθηκαν μη εκτελεστέες λόγω κόστους. Η προώθηση της ασφαλτόστρωσης της οδού Σαραντάπορο – Νεράϊδα, από τον Δήμο Ιτάμου και τη Νομαρχιακή Αυτ/ση Καρδίτσας, συνέβαλλε στην επιλογή της σύνδεσης μέσω υπάρχουσας δασικής χάραξης Νεράϊδα – Μέγδοβας – Μαυρομμάτα. Από το 2007, περιμένουμε τις μελέτες από Νεράϊδα – Μαυρομμάτα (μήκος 18χλμ ) και κατασκευή γέφυρας, ως μια Νομαρχιακή σύνδεση από εθνική που ξεκίνησε στον αρχικό σχεδιασμό! Δυστυχώς ανάλογες κινήσεις και μάλιστα δυναμικές, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων και φυσικά του ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ, που χρόνια τώρα δίνει την δική του «μάχη» για το μείζον αναπτυξιακό αυτό οδικό δίκτυο που θα μπορέσει να βγάλει την κεντροδυτική Ευρυτανία και όχι μόνο από την απομόνωση, μέχρι τώρα δεν έγιναν. Πέρα από κάποιες ενέργειες των πρώην Δημάρχων Βίνιανης, για τον περιβόητο ΠΑΡΑΜΕΓΔΟΒΙΟ, δυναμικές και ουσιαστικές παρεμβάσεις για το μεγάλο αυτό θέμα δεν έγιναν όπως θα έπρεπε από την πλευρά της Ευρυτανίας.
Το θέμα δυστυχώς για μας τους Ευρυτάνες για μια φορά ακόμη το φέρνουν στην επικαιρότητα οι Καρδιτσιώτες και πιο συγκεκριμένα τώρα η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΑΦΙΩΤΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, με την διοργάνωση κορυφαίας ΗΜΕΡΙΔΑΣ, που θα διεξαχθεί τελικά, μετά την αναβολή της λόγω της κακοκαιρίας – ελπίζουμε να μην υπάρξει και νέα αναβολή – το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 11 Φεβρουαρίου στην Καρδίτσα (βλ. παρακάτω σχ. Ρεπορτάζ).
Επειδή το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και επειδή πολλοί πιστεύουμε ότι ήλθε πλέον και για την κατασκευή του ΠΑΡΑΜΕΓΔΟΒΙΟΥ το πλήρωμα του χρόνου, θεωρούμε ότι τόσο ο Βασίλης Καραμπάς, που θα συμμετάσχει στην Ημερίδα αυτή, όσο και ο Βουλευτής μας αλλά και ο Δήμαρχος Αγράφων, θα δείξουν ξεχωριστό ενδιαφέρον και θα παρέμβουν δυναμικά έτσι ώστε να προχωρήσει ο τεράστιος αυτός οδικός άξονας που θα ενώσει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος.  
Οι κυβερνώντες πρέπει να λάβουν υπόψη και τα οφέλη που θα προκύψουν από την επικοινωνία και των δύο σημαντικών λιμανιών του Βόλου και του Αστακού. Η νέα ρεαλιστική χάραξη είναι εφικτή οικονομικά και δεν αλλοιώνει το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ