Το Ελληνικό Κράτος παραχώρησε σε ιδιώτες κερδοφόρες δραστηριότητες του, φιλέτα, ενώ αντίθετα κράτησε ζημιογόνες για να επωμισθεί ο ελληνικός Λαός τις ζημιές τους.
Παραχώρησε τα διόδια και την Αττική Οδό σε εργολάβους καναλάρχες, το αεροδρόμιο σε γερμανική εταιρεία τη γέφυρα Ρίο - Αντίρριο σε γαλλική. Αυτές οι δραστηριότητες θα ήταν πιο προσοδοφόρες για το Ελληνικό Κράτος διότι η απόδοσή τους είναι σίγουρη, και δεν εξαρτάται από μεγάλους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς την παραγωγικότητα των εργαζομένων που θεωρείται λόγω των συνθηκών δεδομένη και σταθερή.
Εν αντιθέσει είχαν επί χρόνια την ζημιογόνα Ολυμπιακή κρατική για να κουβαλούν ψηφοφόρους, και ένα μεγάλο αριθμό κρατικών Οργανισμών για να διορίζουν τους κομματικούς ψηφοφορικούς στρατούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ιδιωτική εταιρεία στο παρκινγκ του αεροδρομίου δεν διαθέτει ούτε μια θέση παρκινγκ αναπήρων, ορίστε η κοινωνική αναλγησία.
Έτσι και οι ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τα διόδια αυξάνουν κατά το δοκούν το κόστος των διοδίων ζητώντας προκαταβολικά χρήματα για τα έργα που πρόκειται να κάνουν. Πρέπει όλη η δράση των εταιρειών αυτών και οι συμβάσεις που έχουν υπογράψει και η εφαρμογή τους να ελεγχεί δικαστικά. Οι αυξήσεις των διοδίων είναι υπερβολικές και δημιουργούν πολλά προβλήματα στον Νομό μας. Επηρεάζουν αρνητικά το βιοτικό επίπεδο των φοιτητών που μετακινούνται στον τόπο σπουδών τους, ασθενών που θέλουν δύο και τρεις φορές το μήνα να επισκέπτονται γιατρούς στην πρωτεύουσα, τις τιμές των μετακινούμενων προϊόντων, και κυρίως τον τουρισμό στην περιοχή μας. Διότι το κόστος μετακίνησης των τουριστών σε συνδυασμό και με την υπερβολική τιμή της βενζίνης είναι δυσθεώρητο και αποτρεπτικό.
Όσο και καλές προσφορές να κάνουν στις τιμές οι επιχειρήσεις του κλάδου το κόστος μετακίνησης είναι μεγάλο για τον υποψήφιο τουρίστα. Στην χώρα μας έχουμε δύο κατηγορίες τουριστικών περιοχών, τις παραθαλάσσιες οι οποίες ελάχιστα ή καθόλου έχουν πληγεί από την κρίση και τις ορεινές που έχουν εσωτερικό τουρισμό και έχουν πληγεί βαθύτατα.
Για ποιο λόγο το ΦΠΑ στην Ρόδο είναι χαμηλότερο απ’ το Νευροκόπι ή το Καρπενήσι μήπως είναι υποανάπτυκτα και αυτά αναπτυγμένα. Για ποιο λόγο η τιμή του πετρελαίου να είναι δυσβάστακτη για τις τουριστικές επιχειρήσεις των ορεινών περιοχών ενώ οι παραθαλάσσιες περιοχές λύνουν το ενεργειακό τους πρόβλημα με τον ήλιο. Γιατί όλα τα όργανα του ΕΟΤ που προβάλουν την Ελλάδα στο εξωτερικό σαν προορισμό θαλάσσιων διακοπών και υποβαθμίζουν στην προβολή των ορεινών περιοχών σαν τη δική μας. Για ποιο λόγο οι παραθαλάσσιες τουριστικές επιχειρήσεις στελεχώνονται με προσωπικό που υποτίθεται κάνει την πρακτική του από τουριστικές σχολές Βαλκανικών Χωρών και τους κοστίζει γύρω στα 300 € το μήνα ο κάθε εργαζόμενος, ενώ οι ορεινές δουλεύουν με έλληνες ασφαλισμένους στο ΙΚΑ που στοιχίζουν πολλαπλάσια. Για ποιο λόγο περιόρισαν τόσο τα κουπόνια εργατικής αγροτικής εστίας κλπ. πλήττοντας τους ορεινούς προορισμούς που δουλεύουν με έλληνες. Ενώ οι παραθαλάσσιες περιοχές δεν επλήγησαν διότι αυτές τις φθορές από τα δελτία τις κάλυψαν με εισαγόμενο τουρισμό από το εξωτερικό.
Αυτά και τόσα άλλα θα μπορούσαν να αναφερθούν για αδικημένες ορεινές τουριστικές περιοχές. Όμως όταν ζούμε σε ένα κράτος από το οποίο απουσιάζει η αίσθηση δικαίου ενίσχυσης των ασθενέστερων περιοχών με επενδύσεις και κίνητρα αυτά είναι τα αποτελέσματα.
Περιμένουμε από τους ντόπιους παράγοντες τον Βουλευτή μας, το Δήμαρχο να αντιληφθούν τα μεγάλα μας προβλήματα και να πράξουν τα δέοντα για την επίλυσής τους.
Παραχώρησε τα διόδια και την Αττική Οδό σε εργολάβους καναλάρχες, το αεροδρόμιο σε γερμανική εταιρεία τη γέφυρα Ρίο - Αντίρριο σε γαλλική. Αυτές οι δραστηριότητες θα ήταν πιο προσοδοφόρες για το Ελληνικό Κράτος διότι η απόδοσή τους είναι σίγουρη, και δεν εξαρτάται από μεγάλους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς την παραγωγικότητα των εργαζομένων που θεωρείται λόγω των συνθηκών δεδομένη και σταθερή.
Εν αντιθέσει είχαν επί χρόνια την ζημιογόνα Ολυμπιακή κρατική για να κουβαλούν ψηφοφόρους, και ένα μεγάλο αριθμό κρατικών Οργανισμών για να διορίζουν τους κομματικούς ψηφοφορικούς στρατούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ιδιωτική εταιρεία στο παρκινγκ του αεροδρομίου δεν διαθέτει ούτε μια θέση παρκινγκ αναπήρων, ορίστε η κοινωνική αναλγησία.
Έτσι και οι ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τα διόδια αυξάνουν κατά το δοκούν το κόστος των διοδίων ζητώντας προκαταβολικά χρήματα για τα έργα που πρόκειται να κάνουν. Πρέπει όλη η δράση των εταιρειών αυτών και οι συμβάσεις που έχουν υπογράψει και η εφαρμογή τους να ελεγχεί δικαστικά. Οι αυξήσεις των διοδίων είναι υπερβολικές και δημιουργούν πολλά προβλήματα στον Νομό μας. Επηρεάζουν αρνητικά το βιοτικό επίπεδο των φοιτητών που μετακινούνται στον τόπο σπουδών τους, ασθενών που θέλουν δύο και τρεις φορές το μήνα να επισκέπτονται γιατρούς στην πρωτεύουσα, τις τιμές των μετακινούμενων προϊόντων, και κυρίως τον τουρισμό στην περιοχή μας. Διότι το κόστος μετακίνησης των τουριστών σε συνδυασμό και με την υπερβολική τιμή της βενζίνης είναι δυσθεώρητο και αποτρεπτικό.
Όσο και καλές προσφορές να κάνουν στις τιμές οι επιχειρήσεις του κλάδου το κόστος μετακίνησης είναι μεγάλο για τον υποψήφιο τουρίστα. Στην χώρα μας έχουμε δύο κατηγορίες τουριστικών περιοχών, τις παραθαλάσσιες οι οποίες ελάχιστα ή καθόλου έχουν πληγεί από την κρίση και τις ορεινές που έχουν εσωτερικό τουρισμό και έχουν πληγεί βαθύτατα.
Για ποιο λόγο το ΦΠΑ στην Ρόδο είναι χαμηλότερο απ’ το Νευροκόπι ή το Καρπενήσι μήπως είναι υποανάπτυκτα και αυτά αναπτυγμένα. Για ποιο λόγο η τιμή του πετρελαίου να είναι δυσβάστακτη για τις τουριστικές επιχειρήσεις των ορεινών περιοχών ενώ οι παραθαλάσσιες περιοχές λύνουν το ενεργειακό τους πρόβλημα με τον ήλιο. Γιατί όλα τα όργανα του ΕΟΤ που προβάλουν την Ελλάδα στο εξωτερικό σαν προορισμό θαλάσσιων διακοπών και υποβαθμίζουν στην προβολή των ορεινών περιοχών σαν τη δική μας. Για ποιο λόγο οι παραθαλάσσιες τουριστικές επιχειρήσεις στελεχώνονται με προσωπικό που υποτίθεται κάνει την πρακτική του από τουριστικές σχολές Βαλκανικών Χωρών και τους κοστίζει γύρω στα 300 € το μήνα ο κάθε εργαζόμενος, ενώ οι ορεινές δουλεύουν με έλληνες ασφαλισμένους στο ΙΚΑ που στοιχίζουν πολλαπλάσια. Για ποιο λόγο περιόρισαν τόσο τα κουπόνια εργατικής αγροτικής εστίας κλπ. πλήττοντας τους ορεινούς προορισμούς που δουλεύουν με έλληνες. Ενώ οι παραθαλάσσιες περιοχές δεν επλήγησαν διότι αυτές τις φθορές από τα δελτία τις κάλυψαν με εισαγόμενο τουρισμό από το εξωτερικό.
Αυτά και τόσα άλλα θα μπορούσαν να αναφερθούν για αδικημένες ορεινές τουριστικές περιοχές. Όμως όταν ζούμε σε ένα κράτος από το οποίο απουσιάζει η αίσθηση δικαίου ενίσχυσης των ασθενέστερων περιοχών με επενδύσεις και κίνητρα αυτά είναι τα αποτελέσματα.
Περιμένουμε από τους ντόπιους παράγοντες τον Βουλευτή μας, το Δήμαρχο να αντιληφθούν τα μεγάλα μας προβλήματα και να πράξουν τα δέοντα για την επίλυσής τους.