Με ρυθμούς χελώνας προχωράνε οι μελέτες που θα είναι έτοιμες τέλος του 2011 !!!
Σε ... περιπέτειες φαίνεται πως μπαίνει η κατασκευή του πιο σημαντικού οδικού άξονα της κεντρικής Ελλάδας του πολυθρύλητου Παραμεγδόβιου δρόμου, μετά τα όσα ακούστηκαν και συζητήθηκαν στην Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στην Νεράιδα του Δήμου Ιτάμου με θέμα την πορεία των μελετών και εργασιών για τον οδικό άξονα ΚΑΡΔΙΤΣΑ - ΑΓΡΙΝΙΟ και τις οδικές συνδέσεις ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ και ΚΑΡΔΙΤΣΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ.
Από την πλευρά του Δήμου Φουρνάς έχουν γίνει αρκετά βήματα όσον αφορά την οδική σύνδεση«Σαραντάπορο-Μαυρόλογγος-Τριφύλλα», ενώ σε καλό δρόμο βρίσκεται και το έργο «τουριστική οδική διαδρομή της Πίνδου: «Καρπενήσι-Βελούχι-Φουρνά-Νεραΐδα-Φαράγγι Μέγδοβα Ποταμού - Λίμνη Πλαστήρα -Μουζάκι - Πύλη Τρικάλων - Πετρούλι-Μετέωρα». Ωστόσο όμως μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται στην εκπόνηση των μελετών του εν λόγω έργου που προχωράνε με ρυθμούς χελώνας, καθότι σύμφωνα με τους Μηχανικούς – Μελετητές, αναμένεται να είναι έτοιμες μέχρι τα τέλη του 2011. Επειδή όμως οι χρηματοδοτήσεις για έργα υποδομών, έχουν μειωθεί στο 1/3, υπάρχει κίνδυνος να μην χρηματοδοτηθούν στο σύνολό τους, με αυτό να σημαίνει πρακτικά ότι ένα από τα κορυφαία έργα που θα έδινε πνοή στην κεντρική Ελλάδα, παραπέμπεται ουσιαστικά....στις ελληνικές καλένδες.
Να θυμίσουμε ότι από την πλευρά της Καρδίτσας και κυρίως από τον Δήμαρχο Ιτάμου Βασίλη Τσαντήλα, εδώ και πολλά χρόνια έχει ξεκινήσει ένας μεγάλος αγώνας δρόμου για να περπατήσει αυτό το έργο, που δικαιολογημένα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τη κεντρική Ελλάδα αφού είναι εκείνος ο οδικός άξονας που μπορεί να συνδέσει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος!
Όμως παρά τις προσπάθειες και τον μεγάλο αγώνα του Δημάρχου, το εγχείρημα αυτό, δεν προχωράει όπως θα έπρεπε. Εδώ βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε ότι υπήρξε μεγάλη αδιαφορία από την πλευρά των εκάστοτε κυβερνήσεων και όχι μόνο.
Το όραμα λοιπόν του Χαριλάου Τρικούπη που εδώ και ένα αιώνα κρατά τη φλόγα του ζωντανή, κοντεύει να σβήσει, αν οι αρμόδιοι φορείς δεν πράξουν άμεσα τις απαραίτητες κινήσεις προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του δρόμου Καρδίτσα - Αγρίνιο.
«Γρηγορείτε και όλοι μαζί ενωμένοι» ήταν η απαίτηση των κατοίκων της παραμεγδόβιας γης προς τους κρατούντες, για να μην χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος.
Στην ημερίδα του διοργάνωσε ο Δήμος Ιτάμου στο ΤΔ Νεράιδας στόχος των διοργανωτώνήταν, μέσω συζήτησης και συγκεκριμένων τεκμηριωμένων προτάσεων, να γνωστοποιηθεί σε ποιο σημείο βρίσκεται το θέμα του παραμεγδόβιου δρόμου, αλλά και ποιες κινήσεις πρέπει να γίνουν, ούτως ώστε το μεγάλο αυτό όραμα να αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά
Τα προβλήματα μεγάλα, η θέληση όμως μεγαλύτερη. Αυτό φάνηκε κατά την διάρκεια της προχθεσινής ημερίδας. Στις τοποθετήσεις τους οι επίσημοι παρευρισκόμενοι τόνισαν πως ο Παραμεγδόβιος Δρόμος, δεν είναι δρόμος για τους 50 κατοίκους της Μαυρομάτας και της Νεράϊδας, αλλά διαπεριφερειακός δρόμος, που θα «ανοίξει το δρόμο» για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. (Τάδε έφη ο αγωνιστής Πρόεδρος της Νεράιδας κ. Πλατσούρης)
Τόσο ο Δήμαρχος Ιτάμου κ. Βασίλης Τσαντίλας, όσο και ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος, εξέφρασαν την αγωνία τους για την προθεσμία χρόνου ολοκλήρωσης της μελέτης του έργου. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους, εάν μέχρι την άνοιξη του 2011 η μελέτη για το τμήμα Νεράιδα – Μαυρομάτα και κυρίως για την περιβόητη γέφυρα, δεν είναι έτοιμη, δυστυχώς θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα ένταξής του σε πρόγραμμα για χρηματοδότηση,κάτι το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα, ο δρόμος να παραμείνει ένα απραγματοποίητο όραμα.
Σύμφωνα με την Πολιτικό Μηχανικό της Περιφέρειας Θεσσαλίας, υπεύθυνη του έργου, κ. Βάσω Πετσιά, η μελέτη πρόκειται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί προς δημοπράτηση το Δεκέμβριο του 2011. Αν γίνει αυτό, όπως καταλαβαίνουμε, το έργο θα βγει εκτός χρονικής προθεσμίας, καθότι όσες μελέτες δεν ενταχθούν μέχρι το Πάσχα στο Δ΄ ΚΠΣ, δεν θα χρηματοδοτηθούν!!!
Μέχρι στιγμής για το δρόμο Νεράιδα – Γέφυρα έχουν ήδη εγκριθεί δύο μελέτες, από την πλευρά της Καρδίτσας, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ακατάλληλες, με αποτέλεσμα το έργο να παραμένει στάσιμο. Αυτή τη φορά, όμως, οι υπεύθυνοι μηχανικοί, σχεδιάζουν τη μελέτη χωρίς λάθη, ελέγχοντας όλες τις παραμέτρους και ήδη έχει γίνει η προέγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου στις 27 Μαΐου 2010. Συνολικά η μελέτη θα κοστίσει 200.000,00 ευρώ, ενώ το κόστος κατασκευής του έργου θα ανέλθει στα 15.000.000,00 ευρώ περίπου και της γέφυρας 700.000,00 ευρώ.
Στόχος όλων είναι να πιέσουν τα πράγματα. Η υπεύθυνη μηχανικός να παραδώσει ολοκληρωμένη τη μελέτη, τουλάχιστον μόνο της γέφυρας, μέσα στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που έχουν θέσει, δηλαδή το αργότερο μέχρι το Πάσχα, ούτως ώστε να προλάβουν την ένταξη του έργου σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης και οι τοπικοί άρχοντες με τη σειρά τους να τρέξουν για να εξασφαλιστούν οι πόροι που απαιτούνται.
Ο Γενικός Γραμματέας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης κ. Βασίλης Θεοδωρόπουλος, κατά την ομιλία του τόνισε πως από την πλευρά της Ευρυτανίας όλα είναι έτοιμα και το τμήμα που απομένει είναι μόνο 12 χλμ, από Μαυρομάτα μέχρι τη γέφυρα. Εδώ προφανώς θα έχει γίνει κάποιο λάθος διότι κανένα οδικό τμήμα από την πλευρά της Ευρυτανίας δεν είναι έτοιμο, εκτός και αν από την πλευρά της Ν.Α. «έτοιμο» θεωρείτε ο υπάρχων δρόμος που διέρχεται από την Γέφυρα της Τατάρνας. Ο πραγματικός ΠΑΡΑ-ΜΕΓΔΟΒΙΟΣ, παρά τον Μέγδοβα Ποταμό, είναι αυτός που διέρχεται δια μέσω Βίνιανης – Γέφυρας Επισκοπής – Αμπέλια – Αγρίνιο και αυτόν το οδικό άξονα δυστυχώς κάποιοι φρόντισαν να τον υποβαθμίσουν έτσι ώστε να μην μπορεί να ενταχθεί σε Πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Στην αξία αυτού του δρόμου και στην ανάπτυξη που μπορεί να φέρει στην Ευρυτανία και γενικότερα στην κεντρική Ελλάδα, μίλησαν οι Δήμαρχοι Ιτάμου, Αγράφων και Φραγκίστας κ.κ. Βασίλης Τσαντήλας, Χρήστος Μπούρας και Θωμάς Μπόνιας, όπως και ο Αντιδήμαρχος Βίνιανης Βασίλης Κολλημένος. Η Μηχ/ικός της Δ/νσης Δημ. Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας κα Βάσω Πετσιά αναφέρθηκε αναλυτικά στην πορεία των μελετών του οδικού άξονα «ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΑΓΡΙΝΙΟ», κάνοντας γνωστό ότι οι τελικές μελέτες του έργου δεν μπορούν να είναι έτοιμες πριν τον Δεκέμβριο του 2011. Ο Δήμαρχος Ιτάμου στην εισήγησή του αναφέρθηκε στην σημαντικότερη τουριστική οδική διαδρομή της Πίνδου:«Καρπενήσι-Βελούχι-Φουρνά-Νεραΐδα-Φαράγγι Μέγδοβα Ποταμού-Λίμνη Πλαστήρα-Μουζάκι-Πύλη Τρικάλων-Πετρούλι-Μετέωρα», κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά και στον αείμνηστο Βασίλη Μαντούζα που τόσο πολύ αγωνίστηκε για την υλοποίηση αυτού του έργου. Ο Δήμαρχος Φουρνάς κο Ηλίας Παπουτσόπουλος ανέπτυξε την εισήγησή του με θέμα: «Η αποπεράτωση της οδού Σαραντάπορο - Μαυρόλογγος - Τριφύλλα, ως τμήμα της οδικής σύνδεσης ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ» και ο Αντιδήμαρχος Βίνιανης Βασίλης Κολλημένος μίλησε για το οδικό τμήμα Μαυρομάτα Ευρυτανίας- Όρια Ν. Καρδίτσας. Τέλος η Αρχιτέκτονας κ. Κωνσταντίνα Φιρφιρή, ανέπτυξε το θέματης «Η αναστήλωση του ιστορικού γεφυριού «Μέγα γιοφύρι» στον ποταμό Μέγδοβα».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις του Βουλευτή Ευρυτανίας ΗλίαΚαρανίκα, που τόνισε ότι το έργο αυτό θα πρέπει να γίνει, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι από την πλευρά του θα γίνουν όλες εκείνες οι ενέργειες για να βρεθεί ο τρόπιος χρηματοδότησής του. Για το όλο θέμα και την αναγκαιότητα κατασκευής του Παραμεγδόβιου δρόμου, που πρέπει επιτέλους να γίνει, μίλησε η δυναμική Πρόεδρος του Συλλόγου Μαυρομάτας κ. Νίκη Ρέκκα, που βρέθηκε με τον σύζυγό της κ. Τ. Τζανάκο στην Νεράιδα, λαμβάνοντας επί της ουσίας μέρος σε μια ακόμη εκδήλωση για ζητήματα που αφορούν τον τόπο μας.
Αίσθηση προκάλεσε και η τοποθέτηση του πρώην Προέδρου του Συλλόγου Επισκοπιωτών κ. Βαγγέλη Βασιλόπουλου, ο οποίος τόνισε ότι δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις. «Αν δεν επιθυμούν κάποιοι να γίνει αυτός ο δρόμος που θα ενώσει το πλατυγιάλι με το λιμάνι του Βόλου, να μας το πουν να εγκαταλείψουμε τον τόπο μας, γιατί χωρίς αυτό τον δρόμο η κεντρική Ελλάδα μοιραία θα οδηγηθεί στο μαρασμό», τόνισε χαρακτηριστικά.
Το θέμα όμως είναι, έστω κι τώρα να γίνουν επιτέλους εκείνες οι ενέργειες που πρέπει, για να προχωρήσει το έργο τουλάχιστον μέχρι την Μαυρομάτα και να αποφασίσει να «μπει» γερά στο θέμα και η Αιτ/νια που μέχρι στιγμής είναι θεατής στην υπόθεση αυτή.
Δεν απομένει τίποτε άλλο από το να ενώσουν τις δυνάμεις τους οι δύο Νομαρχίες Ευρυτανίας – Καρδίτσας, οι Περιφέρειες Στερεάς και Θεσσαλίας, αλλά και οι όμοροι Δήμοι, με έργα και όχι με λόγια, έτσι ώστε να δρομολογηθούν ουσιαστικές κινήσεις για την ολοκλήρωση του έργου, γιατί αυτό τον δρόμο δεν τον χρωστάμε στα παιδιά μας, αλλά τον χρωστάμε στην Ιστορία.