Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Γιώργος Τάσιος: Τό "περίσσευμα" Ο δημιουργός μιας σπουδαίας ευρυτανικής ιστοσελίδας, ιδιαίτερα χρήσιμης σε όλους, τους όπου γης Ευρυτάνες


Ο Γιώργος Τάσιος, ο γνωστός φωτογράφος με την περιποιημένη γενειάδα του, είναι ένας σπουδαίος Ευρυτάνας, με μεγάλη προσφορά στον τόπο και κυρίως με περίσσια και έμπρακτη αγάπη γι΄ αυτόν.
Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που από καιρό τώρα, μας έχει δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο και να συνεργαστούμε μαζί του, επ΄ ωφελεία τω ν ξωμάχων κατοίκων της γενέθλιας γης μέσα από το μετερίζι της ενημέρωσης.
Ο Γιώργος Τάσιος, με πολύ μεράκι και αρκετή δουλειά, εδώ και κάμποσα χρόνια δημιούργησε μια σπουδαία ιστοσελίδα , στην οποία φιγουράρει η άγνωστη Ευρυτανία μας με τα μη καταγεγραμμένα κάστρα της, τους αρχαίους οικισμούς, αρχαίους ναούς, παλιά χριστιανικά μνημεία, φαράγγια και πολλά - πολλά άλλα! Μάλιστα μερικά από αυτά, όπως ο ίδιος αναφέρει, υψίστης σημασίας για τα αρχαία δρώμενα της Ευρυτανίας.


Είσαστε στην «Ανεπίσημη ιστοσελίδα της Ευρυτανίας», στο "περίσσευμα" του Νομού, μιας και σε τούτον τον τόπο, όλοι είναι ευτυχείς, χάρη στις άοκνες προσπάθειες του πολιτικού μας πολιτισμού...
Λέγομαι Γιώργος Τάσιος, φωτογράφος στο επάγγελμα. Οι γονείς μου, κατάγονται από τα Σελλά Ευρυτανίας και υπήρξαν μετανάστες στην Αυστραλία, όπου και γεννήθηκα. Από το 1991, ζω μόνιμα στο Καρπενήσι. Είμαι περήφανος, που είμαι Ευρυτάνας και ζω εδώ ψηλά σε τούτα τα ατίθασα βουνά, στα βουνά, που κοχλάζουν καθάρια την αλήθεια. Σε τούτα τα βουνά, τα αμόλυντα από το "Lifestyle" του σωρού και του μαντριού, όπου περισσεύει η φανατήλα, το όπλο φύλακας, το τερατούργημα της κομματικής εξουσίας, που τρέφει με αρρώστια τους φόβους των καταγωγίων του σύγχρονου ραγιαδισμού.
Δεν εκπροσωπώ καμιά Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής, καμία Δ.Ε.Π.Α. Δήμου, κανέναν Πολιτιστικό ή Καλλιτεχνικό Σύλλογο, μήτε κανέναν άλλο Φορέα. Αηδιάζω τον ξενόφερτο παρδαλό χαλκά του γαλάζιου, του πράσινου και του κόκκινου. Αηδιάζω και αυτούς που τον υπηρετούν, φορώντας τον με περίσσια χάρη και που τον ασπάζονται δουλοπρεπώς, από έλλειψη πολιτισμού, ανικανότητα, αδυναμία πολιτικής αντίληψης και προσανατολισμού. Το έκτρωμα αυτής, είναι ένα αλισβερίσι πελατειακό και εκβιαστικό, μια φαινομενική δημοκρατία, αλλά άκρως καταστροφική για τον τόπο και μια αυτοκρατορική συμπεριφορά, που απορρέει από τη σήψη κι από την παρακμή του πολιτικού βίου. Η τοπική (αυτο)διοίκηση, δυστυχώς, αποδεικνύει πανηγυρικά την ανυπαρξία στόχων και πολιτικής. Στηρίζεται στην άστοχη ανάπτυξη "απομίμησης" μέσω της "παραδοσιακής" επαιτείας, όχι μόνο στο μεγάλο κεφάλαιο του τουρισμού, αλλά γενικά, αγνοώντας θεμελιώδεις αρχές, την ανάπτυξη στη βάση του Ευρυτανικού γίγνεσθαι.
Η ιστοσελίδα τούτη, είναι μια προσωπική προσπάθεια αγάπης, μόχθου και πόνου για την προβολή του τόπου μου και όχι μιας ανούσιας εργολαβικής ανάθεσης. Είναι μια προσπάθεια να παρουσιάσω την εικόνα της Ευρυτανίας δικτυακά, γιατί, ουσιαστικά, λείπει. Πρόκειται για μια πολυετή προσπάθεια, που απαίτησε πολύ χρόνο, πολλές θυσίες, πολλά έξοδα και πολύ ιδρώτα και που αποτελεί προσφορά σ' όλους αυτούς, που θέλουν να γνωρίσουν το μεγαλείο της και να την επισκεφτούν. Όμως, γιατί όχι, ας μάθουν και οι τοπικοί άρχοντες την ιστορία και την πλούσια πολιτισμική κληρονομιά του τόπου, που υποτίθεται πως υπηρετούν, αλλά που, στον οποίο, ποτέ τους δεν πίστεψαν. Είναι επίσης και μια ΑΠΟΔΕΙΞΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ προς αυτούς, ιδίως προς το Νομάρχη Ευρυτανίας κ. Κοντογεώργο Κωνσταντίνο, τον Πρόεδρο της Τ.Ε.Δ.Κ. και Δήμαρχο Απεραντίων κ. Τάτση Δημήτριο, και τον Δήμαρχο Καρπενησίου κ. Καραμπά Βασίλειο. Οι ιθαγενείς, Κύριοι, όπως βλέπετε, μπορούν και τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα από τους ξένους, που εισπράττουν παχυλές αμοιβές και υπέρογκες αποζημιώσεις, μιας και τους εμπιστεύεστε την ...προβολή του τόπου μας. Μπορούν, γιατί και γνώσεις έχουν και αγάπη για τη γη τους διαθέτουν και τυχοδιώκτες δεν είναι. Πάντως, αν κάποιος φταίει για την κοντόφθαλμη και παθητική σας στάση, αυτός δεν είμαι εγώ.
Από το 1991 έως το 2004 που φωτογράφιζα, δημιούργησα μια μεγάλη θα έλεγα σειρά (συλλογή) φωτογραφιών. Φωτογραφίες μου, κατά καιρούς, εκδόθηκαν, σε πολλά έντυπα, όπως αφίσες του Δασαρχείου Καρπενησίου, Cart Postal της Οικολογικής ομάδας Καρπενησίου, σε πολλά εντός και εκτός Ελλάδας περιοδικά, σε ένθετα πολλών Αθηναϊκών εφημερίδων με αναφορά τους στην Ευρυτανία, όπως και στο διαδίκτυο, www.karpenissi.gr, και αλλού. Συμμετείχα σε εκθέσεις φωτογραφίας και έκανα πολλές προβολές "Slide shows" σε τουριστικά περίπτερα, σε διάφορα ξένα και Ευρυτανικά συνέδρια, σε συλλόγους κ.α. Επίσης, φωτογραφίες μου, περιείχαν και πολλά προεκλογικά φυλλάδια υποψηφίων του Νομού!!!
Η παρούσα "εργασία" μου για την Ευρυτανία, («μικρή» για αρχή, έπεται, όμως, συνέχεια), είναι αποτέλεσμα μελέτης, αλλά και προσωπικής έρευνας. Φάρος μου, ο ανεκμετάλλευτος θησαυρός, που μας άφησε παρακαταθήκη ο μεγάλος Δάσκαλος της Ευρυτανίας, ο αλησμόνητος Ευρυτάνας Πάνος Ι. Βασιλείου.
Έτσι, φόρτωνα στην enduro μου αντίσκηνο, υπνόσακο και τροφή και με τον αγαπημένο μου φωτογραφικό εξοπλισμό εξορμούσα για δυο-τρεις μέρες, μέχρι και δυο-τρεις εβδομάδες ακόμη, αφήνοντας σώμα, μυαλό και ψυχή στη μητρική Ευρυτανική αγκαλιά, στην άγρια από περήφανα βουνά απεραντοσύνη της, στα βουερά της ποτάμια, στα μεθυστικά της χρώματα και αρώματα, στις μελωδίες των φτερωτών αγγέλων της. Έτρεχα στα όμορφα χωριά της, με τους απλούς, μα αληθινούς ανθρώπους της. Αποθανάτιζα εκατοντάδες πολιτιστικά της γενόμενα, σφραγίδα παρουσίας αιώνων, ακολουθώντας μονοπάτια, απ' όπου διάβηκε λαμπρή και περήφανη η Ιστορία.
Το Χειμώνα του 2004, έκανα απολογισμό του φωτογραφικού μου αρχείου. Ως γνωστόν, το διαδίκτυο, είναι ένα απ' τα ισχυρότερα εργαλεία πληροφόρησης και βρίσκεται σε ραγδαία εξέλιξη. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει, ότι οποιαδήποτε "σαβούρα" πλασάρεται παίρνει και "αξία''. Χρόνια στο μυαλό μου η ιδέα κατασκευής μιας πλούσιας σε φωτογραφίες Ευρυτανικής ιστοσελίδας. "Σερφάροντας" στο διαδύκτιο, δεν εύρισκες κάτι της προκοπής. Συναντούσες πολλά "αναμασήματα" με διαφορετική γαρνιτούρα και πολλά λάθη. Τα έβλεπα όλα αυτά, θυμόμουνα πολλά και "φοβερά" μέρη, μέρη με μεγάλη προοπτική τουριστικής άνθησης, αλλά και μέρη, που αξίζουν το κόπο να δει ο κάθε φυσιολάτρης επισκέπτης, να μένουν στην αφάνεια και την πήρα την απόφαση. Η πρόκληση μεγάλη, αλλά με τεράστιο προσωπικό και οικονομικό κόστος. Δεν το έβαλα, όμως, κάτω. Έμαθα προγραμματισμό κατασκευής ιστοσελίδων, για να χτίσω μόνος μου την ιστοσελίδα, μιας και δεν έχω την οικονομική "πολυτέλεια" να πληρώσω web Designer και Developer. Ωστόσο είχα "φωτογραφικά κενά", που έπρεπε να καλύψω. Έτσι, λοιπόν, από την Άνοιξη μέχρι και το Φθινόπωρο του 2005, παράτησα δουλειές και πελάτες και εξόρμησα και πάλι με στόχο να αποθανατίσω περιοχές και να αποκτήσω φωτογραφικό υλικό. Μοτοσικλέτα, σκηνή, υπνόσακος, κονσέρβες, απλυσιά, αλλά πίστη στη δουλειά μου και αγάπη στον τόπο μου. Διήνυσα, περίπου, 6.500 χιλιόμετρα, με φθορά σε έντεκα ελαστικά, εφτά κλαταρίσματα, φωτογράφηση απ' το πρωί ως το βράδυ χωρίς διακοπή, (αν βοηθούσαν και λίγο οι συνθήκες...). Δεν έχω, βλέπετε, την πολυτέλεια στήριξης της Νομαρχίας, ''με τζιπ και οδηγό'' και πακτωλό χρημάτων, όπως έχουν άλλοι.
Έφτιαξα αυτό που βλέπετε, με γνωστά μέρη του Νομού, αλλά στην πλειοψηφία και κατά κύριο λόγο, τόπους και μέρη που για πρώτη φορά βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Αρχικά σκεφτόμουν να ονομάσω την ιστοσελίδα μου "Η Άγνωστη Ευρυτανία", αλλά σκέφτηκα, πως είχα ηθική υποχρέωση, ως Ευρυτάνας, να μνημονεύσω τον ιχνηλάτη της Ευρυτανίας Πάνο Ι. Βασιλείου, μιας και ξεχάστηκε από τις αρχές του τόπου... Βλέπετε, δεν ήταν πολιτικός φωστήρας, για να στήσουν και σ' αυτόν μνημείο.
Η άγνωστη Ευρυτανία, που φιγουράρει στην ιστοσελίδα μου, περιλαμβάνει μη καταγεγραμμένα κάστρα, αρχαίους οικισμούς, αρχαίους ναούς, παλιά χριστιανικά μνημεία, φαράγγια και πολλά - πολλά άλλα! Μερικά από αυτά, υψίστης σημασίας για τα αρχαία δρώμενα της Ευρυτανίας, για ευνόητους λόγους, είναι στη διάθεση μόνο σε όσους ενδιαφέρονται ερευνητικά. Είναι αλήθεια, ότι είμαστε στην αρχή ακόμη. Αν και είμαι μόνος μου, θα υπάρξει συνέχεια, μιας και θα ασχοληθώ αποκλειστικά και μόνο με την εξερεύνηση και την προβολή της Ευρυτανίας. Για το λόγο αυτό, απευθύνω παράκληση στους συμπατριώτες μου, όπου κι αν βρίσκονται, να με ενημερώσουν για τυχόν λάθη και παραλήψεις της ιστοσελίδας, αλλά και για πληροφορίες, που θα δώσουν μια πληρέστερη εικόνα της Ευρυτανίας και που, εν τέλει, θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην προβολή της. Τα σχέδια, λοιπόν, και εντός και εκτός διαδικτύου, πολλά, αρκεί... αρκεί, να βρω συμπαράσταση από ιδιώτες, συλλόγους κι απ' όποιον θέλει να συμβάλει στην προσπάθειά μου.
Κλείνοντας, ΔΕΝ ευχαριστώ το Νομάρχη Ευρυτανίας κ. Κωνσταντίνο Κοντογεώργο, ΔΕΝ ευχαριστώ τον Πρόεδρο της Τ.Ε.Δ.Κ. κ. Δημήτριο Τάτση, ΔΕΝ ευχαριστώ το Δήμαρχο Καρπενησίου κ. Βασίλειο Καραμπά και γενικά, ΔΕΝ ευχαριστώ εκείνους της εξουσίας, που αδιαφόρησαν στη προσπάθειά μου αυτή. Σε όλους αυτούς, ζητώ συγνώμη, που ΕΙΜΑΙ Ευρυτάνας και δεν είμαι " in " αστός ή καλλιτέχνης του "μέσου" και της αρεσκείας τους. Κύριοι της Εξουσίας, συγγνώμη, που ΔΕΝ είμαι κομματικό στοιχείο ή ραγιάς της "γλωσσικής" σας τέχνης. Σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, όμως, που μου γυρίσατε έγκαιρα τη πλάτη, ώστε ελεύθερα και αμόλυντα να εκφραστώ μέσα από την περιήγησή μου. Επιτρέψτε μου, ακόμη, και μία επισήμανση. Αν επανακαπηλευτείτε ιδέες μου για τα προεκλογικά σας τσίρκα, σας προειδοποιώ, δεν θα σας τη χαρίσω (αυτό ισχύει και για κάποιους συνεργάτες σας κι ας τους χαμογελώ...).
Ευχαριστώ, για το ενδιαφέρον τους, τους Δημάρχους: Δομνίστας κ. Γιάννη Σταμάτη, Κτημενίων κ. Γρηγόρη Χαλκιά, Βίνιανης κ. Κώστα Καράνη, Αγράφων κ. Χρήστο Μπούρα και Προυσού κ. Θανάση Φέγγο. Ευχαριστώ τον φίλο και συνεργάτη μου εκπαιδευτικό Γιώργο Στ. Αθανασιά. Η ποικιλόμορφη βοήθειά του, υπήρξε πλούσια και ανεκτίμητη στην κατασκευή της ιστοσελίδας. Το μεγάλο ευχαριστώ, το ευχαριστώ της καρδιάς και της ψυχής, φυσικά το οφείλω στους αμέτρητους ορεσίβιους συμπατριώτες μου. Ειλικρινά, χωρίς την πολύτιμη συμβολή τους, δεν θα ήταν εφικτή η παρούσα ιστοσελίδα. Πόσες φορές άκουσα από τα χείλη τους: «...Τι...; Όχ'... Δε θα μείν'ς όξου του βράδ'... Τίπουτα... Θα να 'ρθεις στου σπίτ', να κ'μηθούμε κι να βάλ'ς κι νια "χαψιά" στου στόμα σ'...», αθάνατο Ευρυτανικό μεγαλείο!!!
Τέλος καλό, όλα καλά, χάρη στους χορηγούς της ιστοσελίδας. Τους κ.κ. Στέφανο Γ. Κωστούλα, Γεώργιο Σ. Χόντο και Κωνσταντίνο Γ. Λιάπη. Τούτος ο ιστότοπος της Ευρυτανίας, είναι και δικός σας. Σας ευχαριστώ. *Χωρίς την συμβουλή και προσφορά τους, η ιστοσελίδα τούτη, απλά δεν θα υπήρχε.
EDIT: 14/4/08. Τον Μάρτιο (2008), μετά από επαφές μου και συζητήσεις με την Τ.Ε.Δ.Κ του νομού, μου προσφέρθηκε μια συνεργασία μαζί της. Η ιστοσελίδα στον ενάμιση χρόνο λειτουργίας της, έγινε πολύ γνωστή σε πολύ κόσμο. Αυτό απέδειξε ότι όλος αυτός ο κόπος δεν πήγε χαμένος. Πολλά τα μηνύματα με πολλούς αποδέκτες, ιδιαίτερα μεταξύ των Ευρυτάνων, οι οποίοι έγιναν ένθερμοι υποστηρικτές της ιστοσελίδας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μιας "άτυπης συνθήκης" θα έλεγα, μεταξύ της Τ.Ε.Δ.Κ. και εμού. Εύχομαι, τα όσα μου υποσχέθηκαν, να τα τηρήσουν... Βέβαια ο χρόνος θα το δείξει. Εδώ, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον πρόεδρο της Τ.Ε.Δ.Κ. και δήμαρχο Καρπενησίου κ. Βασίλη Καραμπά και όλο το συμβούλιο http://www.evrytania.eu/
Φιλικά Γιώργος Τάσιος