Από τα Λύκεια της Ευρυτανίας συμμετείχαν 95 υποψήφιοι
Ολοκληρώθηκαν στις 25-5-2011 οι πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου, στις οποίες συμμετείχαν από τα Λύκεια του Νομού μας:
1.Γεν. Λύκειο Καρπενησίου: 62 υποψήφιοι.
2.Τάξεις Λυκείου Κερασοχωρίου: 12 υποψήφιοι.
3.Τάξεις Λυκείου Φουρνά: 3 υποψήφιοι.
4.Τάξεις Λυκείου Γρανίτσας: 7 υποψήφιοι.
5.Τάξεις Λυκείου Ραπτοπούλου: 11 υποψήφιοι.
(Σύνολο: 95 υποψήφιοι).
Με νεότερη ανακοίνωσή μας θα σας ενημερώσουμε για την αποστολή των βαθμολογιών στα σχολεία.
Ο Δ/ντής Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Ευρυτανίας κ. Ανδρέας Κασκαμπάς ευχαριστεί θερμά όλους τους συμμετέχοντες εκπ/κούς, υπηρεσίες και φορείς για την άψογη συνεργασία τους στη διενέργεια των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
Να ευχηθούμε στους συμμετέχοντες καλά αποτελέσματα.
Μυστικά και παγίδες στο Μηχανογραφικό
Η συμπλήρωση και κατάθεση του Μηχανογραφικού Δελτίου από τους χιλιάδες υποψηφίους όλων των κατηγοριών (τελειόφοιτους, απόφοιτους, κατηγορία 10%) είναι το καμπανάκι που χτυπά προειδοποιώνταςγια την τελευταίαστροφή στον σκληρό αγώνα δρόµου «για µια θέση στονήλιο» της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης.
Το «ηλεκτρονικό χαρτόνι» του Μηχανογραφικού Δελτίου έχει ολισθηράσηµεία και κρύβει παγίδες καιευκαιρίες. Ηουσιαστική µελέτη του Οδηγού για τη συµπλήρωση του Μηχανογραφικού που µοιάζει µε σπαζοκεφαλιά, µπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους στον τρόπο σωστής επιλογής των τµηµάτων που επιθυµούν, να τους πληροφορήσει για τα τµήµατα που παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες,για τις καινοτοµίες στοφετινό Μηχανογραφικό και γιατον τρόπο επιλογής των εισαγοµένων, µε σκοπό να ξεκαθαρίσουν το θολό τοπίο των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε οι κρίσιµες επιλογές για τις σπουδές και κατ’ επέκταση το επάγγελµα να είναι πιο κοντά στιςπροσδοκίες και τα όνειρά τους!
Μέσα απόαυτές τιςσελίδες του Οδηγού δίνονται οι απαντήσεις σε όλες κυριολεκτικά τις ενδεχόµενες απορίες του φετινού υποψηφίου, αντιµετωπίζονται µε σαφήνεια οι προβληµατισµοί που εκφράζονται συνήθως για διάφορα σηµαντικά ζητήµατα επιλογής των σπουδώνκαι ξεκαθαρίζεταιποιοι συνδυασµοί ΕπιστηµονικώνΠεδίων και Κατευθύνσεων δενοδηγούν σε απώλειες µορίωνγια τους υποψήφιους.
Βήµα βήµα η συµπλήρωση
Με έναν προσωπικό κωδικό πρόσβασης θα μπορούν από φέτος οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ να εισέρχονται στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Παιδείας και να συμπληρώνουν το μηχανογραφικό Δελτίο τους. μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, οι υποψήφιοι θα μπορούν να πειραματιστούν µε τους συνδυασμούς των σχολών που επιθυμούν, ενώ θα οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους έως τα τέλη Ιουνίου, δηλαδή λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των βαθμών.
Το νέο σύστημα θα τεθεί σε λειτουργία από φέτος και κάθε υποψήφιος μέσα από οκτώ προσεκτικά ηλεκτρονικά βήματα θα συμπληρώσει το μηχανογραφικό Δελτίο του 2011.
συγκεκριμένα:
(1) Κάθε υποψήφιος για να µπει στο σύστημα θα χρησιμοποιεί τον αριθμό Εξετάσεων που έχει ήδη.
(2) Στο σύστημα θα μπορεί να βλέπει τις σχολές και να κάνει όσους συνδυασμούς επιθυμεί. (3) μετά το τέλος της διαδικασίας, το σύστημα θα επιστρέφει στον υποψήφιο έναν Κωδικό ∆ελτίου για το ηλεκτρονικό μηχανογραφικό ∆ελτίο που κατέθεσε. με τη χρήση του κωδικού, ο υποψήφιος μπορεί να µπει στο σύστημα και να διορθώσει το μηχανογραφικό. (4) ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα συμπλήρωσης περισσότερων του ενός ∆ελτίων, µε την ίδια διαδικασία. Για κάθε ∆ελτίο, το σύστημα θα δίνει στον υποψήφιο τον σχετικό ξεχωριστό κωδικό.
(5) Τελικά ο υποψήφιος θα επιλέξει ένα μηχανογραφικό ∆ελτίο από όσα έχει συμπληρώσει και θα πάει στο σχολείο του για να υποβάλει το οριστικό μηχανογραφικό.
(6) με τη χρήση του κωδικού, ο διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να εντοπίσει το καταχωρισμένο μηχανογραφικό ∆ελτίο και µε τη συγκατάθεσή του υποψηφίου, θα προχωρεί τη διαδικασία.
(7) ακόμη και σε αυτήν τη φάση, ο υποψήφιος θα μπορεί να κάνει αλλαγές. όμως, µε την οριστική υποβολή, το ∆ελτίο «κλειδώνει» και κανείς δεν μπορεί να κάνει αλλαγές.
(8) Το τελικό μηχανογραφικό καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Εάν ο υποψήφιος έχει καταχωρίσει περισσότερα του ενός δελτία, μετά την οριστική υποβολή αυτά σβήνονται από την κεντρική ηλεκτρονική βάση.
Επτά συμβουλές για την επιλογή
Στο πλαίσιο της επιλογής τμημάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ και συμπλήρωσης των Μηχανογραφικών, συνοψίζουμε επτά βασικές συμβουλές - προτροπές για τους υποψηφίους και τους γονείς τους.
(1) Ανεξάρτητα από τον βαθμό πρόσβασης που έχουν οι υποψήφιοι, είναι συνετό να «σταυρώσουν» όλα τα τμήµατα που ανήκουν στα Επιστημονικά Πεδία που έχουν επιλέξει. Να σηµειώσουµε στο σημείο αυτό ότι αρκετοί υποψήφιοι δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση εξαιτίας κακών εκτιµήσεων τόσο για τους βαθµούς πρόσβασής τους όσο και για τις βάσεις εισαγωγής των τµηµάτων. Μάλιστα κάποιες φορές, µε τον πληθωρισµό των αριστούχων, από τη µια η υπερεκτίµηση του βαθµού πρόσβασης και από την άλλη η υποτίµηση των βάσεων εισαγωγής των τµηµάτων οδήγησε αρκετούς υποψήφιους στο να σταυρώσουν ελάχιστα τµήµατα στο Μηχανογραφικό τους, µε αποτέλεσµα να αποκλειστούν από την εισαγωγή τους, όταν οι βάσεις εισαγωγής, στο γιγάντωµά τους, ξεπέρασαν τα µόρια των υποψηφίων.
(2) Να έχουν υπόψη τους οιυποψήφιοι ότι κανένα τµήµα δεν µπορεί να εγγυηθεί πλέον µε σιγουριά την πλήρη και άµεση απορρόφηση των πτυχιούχων του. Στους επίσηµους και ανεπίσηµους καταλόγους ανεργίας καιετεροαπασχόλησης συµµετέχουν µε µικρότερα ή µεγαλύτερα ποσοστά όλες ανεξαιρέτως οι ειδικότητες στις οποίες παραπέµπουν οι σπουδές όλων των τµηµάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ. Η έρευνα και η εµπειρία από τους χώρους απασχόλησης κάνει σαφές ότι χρειάζεται µεγάλη προσοχή στην επιλογή τουεπαγγέλµατος. Συγκεκριµένα επισηµαίνουµε ότι σε πολλές περιπτώσεις η επιλογή σπουδών µε βάση στενά τις προοπτικές επαγγελµατικής αποκατάστασης δεν αποτελεί ιδιαίτερα ασφαλές κριτήριο, καθότι η αγορά εργασίας είναι υπό συνεχή αναµόρφωση. Τι συστήνουµε; Να αποφεύγουν να επιλέγουν τις σπουδές τους µε βάση τις «στενές» ανάγκες της αγοράς εργασίας. Οσο παράδοξη και αν φαίνεται η παραπάνω πρόταση, οφείλουµε να λάβουµε υπόψη µας ότι για έναν νέο/µια νέα ηλικίας 18 ετών, από την ώρα που θα πετύχει την είσοδό του στο πανεπιστήµιο µέχρι την ώρα που θα βγει στην αγορά εργασίας, θα έχουν περάσει επτά έως και δέκα χρόνια (πτυχίο - µεταπτυχιακό και στρατός για τους άντρες). Το δεκαετές αυτό χρονικό διάστηµα έχει ως συνέπεια ότι η επιλογή σπουδών απέχει χρονικά τόσο πολύ από την είσοδο στον επαγγελµατικό χώρο, που µπορεί να αποδειχτεί εντελώς εσφαλµένη.
(3) Στα πλαίσια αυτά συµβουλεύουµε τους υποψηφίους να σηµειώνουν πρώτα στα Μηχανογραφικά ∆ελτία τους τα τµήµατα που πραγµατικά προτιµούν, ανεξάρτητα από τις εκτιµήσεις για τις βάσεις εισαγωγής τους. Είναι καλύτερο ο υποψήφιος να σπουδάζει στο τµήµα για το οποίο ενδιαφέρεται, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι οι 3 στους 4 φοιτητές που διακόπτουν τις σπουδές τους δηλώνουν ότι οι προσδοκίες και τα ενδιαφέροντά τους βρέθηκαν σε αντιπαράθεση µε το αντικείµενο σπουδών και τα µαθήµατα των τµηµάτων στα οποία πέτυχαν την εισαγωγή τους.
(4) Επειδή η Τριτοβάθµια Εκπαίδευση δεν αποτελεί πλέον την οροφή των σπουδών, καθώς έχει ήδη δηµιουργηθεί κι ένας παραπάνω όροφος µεταπτυχιακών σπουδών και εξειδίκευσης, ας επιλέγουν οι υποψήφιοι τµήµατα µε γερή και πλατιά γνωστική βάση, έτσι ώστε αργότερα µε το τέλος των προπτυχιακών σπουδών τους να µπορούν να συνεχίσουν για µεταπτυχιακές σπουδές. Π.χ. ένας υποψήφιος που θέλει να σπουδάσει νέες τεχνολογίες µπορεί να το πετύχει µε την εισαγωγή του σε κάποιο χαµηλόβαθµο τµήµα Μαθηµατικών και στη συνέχεια να προχωρήσει σε µεταπτυχιακές σπουδές Η/Υ.
(5) ΑΕΙ εκτός τόπου µόνιµης κατοικίας ή ΤΕΙ κοντά στην περιοχή του υποψήφιου; Να ένα δίληµµα χιλιάδων υποψηφίων, που µε ταµόριά τους πετυχαίνουν π.χ. στο Τµήµα Πληροφορικής Ιωαννίνων (ΑΕΙ) και στο Τµήµα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας. Εδώ οι υποψήφιοι πρέπει να συνυπολογίσουν τόσο τον παράγοντα «κόστος σπουδών», καθώς η φοίτηση σε τµήµα εκτός τόπου µόνιµης κατοικίας επιβαρύνει την οικογένεια του υποψηφίου συνολικά µε πάνω από 30.000 ευρώ(για τα 4-5 χρόνια σπουδών), καθώς και το γεγονός ότι π.χ. από το τµήµα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά όσο και από το τµήµα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας οι υποψήφιοι µπορούν είτε να περάσουν µε κατατακτήριες µετά το τέλος των σπουδών τους σε αντίστοιχα πανεπιστηµιακά τµήµατα (π.χ. ο πτυχιούχος του ΤΕΙ Μηχανολογίας στο τµήµα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ) είτε να συνεχίσουν σε µεταπτυχιακές σπουδές.
(6) Οπως είναι γνωστό από φέτος δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάρει κάποιος µετεγγραφή. Ετσι οι επιλογές στο Μηχανογραφικό ∆ελτίο πρέπει να σηµειωθούν µε «διαφορετική λογική», από αυτή που υπήρχε µέχρι τώρα, σύµφωνα µε την οποία µπορούσε κάποιος µε λιγότερα µόρια να πετύχει τελικά την είσοδό του στο τµήµα που επιθυµούσε µέσω της µετεγγραφής. Οποιος υποψήφιος δικαιούται µετεγγραφή µπορεί να διεκδικήσει θέση και µέσω των θέσεων εισακτέων ειδικών κατηγοριών.
(7) Η κατηγορία του 10%
Φέτος είναι η τελευταία χρονιά της κατηγορίας του 10%.
Αυτό οφείλουν να το λάβουν υπόψη οι φετινοί και οι περσινοί υποψήφιοι, καθώς από του χρόνου δεν θα έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέση παρά µόνο µε τη συµµετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, εξεταζόµενοι δηλαδή στα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα
Από φέτος δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάρει κάποιος φοιτητής µετεγγραφή.
Ολοκληρώθηκαν στις 25-5-2011 οι πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου, στις οποίες συμμετείχαν από τα Λύκεια του Νομού μας:
1.Γεν. Λύκειο Καρπενησίου: 62 υποψήφιοι.
2.Τάξεις Λυκείου Κερασοχωρίου: 12 υποψήφιοι.
3.Τάξεις Λυκείου Φουρνά: 3 υποψήφιοι.
4.Τάξεις Λυκείου Γρανίτσας: 7 υποψήφιοι.
5.Τάξεις Λυκείου Ραπτοπούλου: 11 υποψήφιοι.
(Σύνολο: 95 υποψήφιοι).
Με νεότερη ανακοίνωσή μας θα σας ενημερώσουμε για την αποστολή των βαθμολογιών στα σχολεία.
Ο Δ/ντής Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Ευρυτανίας κ. Ανδρέας Κασκαμπάς ευχαριστεί θερμά όλους τους συμμετέχοντες εκπ/κούς, υπηρεσίες και φορείς για την άψογη συνεργασία τους στη διενέργεια των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
Να ευχηθούμε στους συμμετέχοντες καλά αποτελέσματα.
Μυστικά και παγίδες στο Μηχανογραφικό
Η συμπλήρωση και κατάθεση του Μηχανογραφικού Δελτίου από τους χιλιάδες υποψηφίους όλων των κατηγοριών (τελειόφοιτους, απόφοιτους, κατηγορία 10%) είναι το καμπανάκι που χτυπά προειδοποιώνταςγια την τελευταίαστροφή στον σκληρό αγώνα δρόµου «για µια θέση στονήλιο» της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης.
Το «ηλεκτρονικό χαρτόνι» του Μηχανογραφικού Δελτίου έχει ολισθηράσηµεία και κρύβει παγίδες καιευκαιρίες. Ηουσιαστική µελέτη του Οδηγού για τη συµπλήρωση του Μηχανογραφικού που µοιάζει µε σπαζοκεφαλιά, µπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους στον τρόπο σωστής επιλογής των τµηµάτων που επιθυµούν, να τους πληροφορήσει για τα τµήµατα που παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες,για τις καινοτοµίες στοφετινό Μηχανογραφικό και γιατον τρόπο επιλογής των εισαγοµένων, µε σκοπό να ξεκαθαρίσουν το θολό τοπίο των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε οι κρίσιµες επιλογές για τις σπουδές και κατ’ επέκταση το επάγγελµα να είναι πιο κοντά στιςπροσδοκίες και τα όνειρά τους!
Μέσα απόαυτές τιςσελίδες του Οδηγού δίνονται οι απαντήσεις σε όλες κυριολεκτικά τις ενδεχόµενες απορίες του φετινού υποψηφίου, αντιµετωπίζονται µε σαφήνεια οι προβληµατισµοί που εκφράζονται συνήθως για διάφορα σηµαντικά ζητήµατα επιλογής των σπουδώνκαι ξεκαθαρίζεταιποιοι συνδυασµοί ΕπιστηµονικώνΠεδίων και Κατευθύνσεων δενοδηγούν σε απώλειες µορίωνγια τους υποψήφιους.
Βήµα βήµα η συµπλήρωση
Με έναν προσωπικό κωδικό πρόσβασης θα μπορούν από φέτος οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ να εισέρχονται στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Παιδείας και να συμπληρώνουν το μηχανογραφικό Δελτίο τους. μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, οι υποψήφιοι θα μπορούν να πειραματιστούν µε τους συνδυασμούς των σχολών που επιθυμούν, ενώ θα οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους έως τα τέλη Ιουνίου, δηλαδή λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των βαθμών.
Το νέο σύστημα θα τεθεί σε λειτουργία από φέτος και κάθε υποψήφιος μέσα από οκτώ προσεκτικά ηλεκτρονικά βήματα θα συμπληρώσει το μηχανογραφικό Δελτίο του 2011.
συγκεκριμένα:
(1) Κάθε υποψήφιος για να µπει στο σύστημα θα χρησιμοποιεί τον αριθμό Εξετάσεων που έχει ήδη.
(2) Στο σύστημα θα μπορεί να βλέπει τις σχολές και να κάνει όσους συνδυασμούς επιθυμεί. (3) μετά το τέλος της διαδικασίας, το σύστημα θα επιστρέφει στον υποψήφιο έναν Κωδικό ∆ελτίου για το ηλεκτρονικό μηχανογραφικό ∆ελτίο που κατέθεσε. με τη χρήση του κωδικού, ο υποψήφιος μπορεί να µπει στο σύστημα και να διορθώσει το μηχανογραφικό. (4) ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα συμπλήρωσης περισσότερων του ενός ∆ελτίων, µε την ίδια διαδικασία. Για κάθε ∆ελτίο, το σύστημα θα δίνει στον υποψήφιο τον σχετικό ξεχωριστό κωδικό.
(5) Τελικά ο υποψήφιος θα επιλέξει ένα μηχανογραφικό ∆ελτίο από όσα έχει συμπληρώσει και θα πάει στο σχολείο του για να υποβάλει το οριστικό μηχανογραφικό.
(6) με τη χρήση του κωδικού, ο διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να εντοπίσει το καταχωρισμένο μηχανογραφικό ∆ελτίο και µε τη συγκατάθεσή του υποψηφίου, θα προχωρεί τη διαδικασία.
(7) ακόμη και σε αυτήν τη φάση, ο υποψήφιος θα μπορεί να κάνει αλλαγές. όμως, µε την οριστική υποβολή, το ∆ελτίο «κλειδώνει» και κανείς δεν μπορεί να κάνει αλλαγές.
(8) Το τελικό μηχανογραφικό καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Εάν ο υποψήφιος έχει καταχωρίσει περισσότερα του ενός δελτία, μετά την οριστική υποβολή αυτά σβήνονται από την κεντρική ηλεκτρονική βάση.
Επτά συμβουλές για την επιλογή
Στο πλαίσιο της επιλογής τμημάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ και συμπλήρωσης των Μηχανογραφικών, συνοψίζουμε επτά βασικές συμβουλές - προτροπές για τους υποψηφίους και τους γονείς τους.
(1) Ανεξάρτητα από τον βαθμό πρόσβασης που έχουν οι υποψήφιοι, είναι συνετό να «σταυρώσουν» όλα τα τμήµατα που ανήκουν στα Επιστημονικά Πεδία που έχουν επιλέξει. Να σηµειώσουµε στο σημείο αυτό ότι αρκετοί υποψήφιοι δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση εξαιτίας κακών εκτιµήσεων τόσο για τους βαθµούς πρόσβασής τους όσο και για τις βάσεις εισαγωγής των τµηµάτων. Μάλιστα κάποιες φορές, µε τον πληθωρισµό των αριστούχων, από τη µια η υπερεκτίµηση του βαθµού πρόσβασης και από την άλλη η υποτίµηση των βάσεων εισαγωγής των τµηµάτων οδήγησε αρκετούς υποψήφιους στο να σταυρώσουν ελάχιστα τµήµατα στο Μηχανογραφικό τους, µε αποτέλεσµα να αποκλειστούν από την εισαγωγή τους, όταν οι βάσεις εισαγωγής, στο γιγάντωµά τους, ξεπέρασαν τα µόρια των υποψηφίων.
(2) Να έχουν υπόψη τους οιυποψήφιοι ότι κανένα τµήµα δεν µπορεί να εγγυηθεί πλέον µε σιγουριά την πλήρη και άµεση απορρόφηση των πτυχιούχων του. Στους επίσηµους και ανεπίσηµους καταλόγους ανεργίας καιετεροαπασχόλησης συµµετέχουν µε µικρότερα ή µεγαλύτερα ποσοστά όλες ανεξαιρέτως οι ειδικότητες στις οποίες παραπέµπουν οι σπουδές όλων των τµηµάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ. Η έρευνα και η εµπειρία από τους χώρους απασχόλησης κάνει σαφές ότι χρειάζεται µεγάλη προσοχή στην επιλογή τουεπαγγέλµατος. Συγκεκριµένα επισηµαίνουµε ότι σε πολλές περιπτώσεις η επιλογή σπουδών µε βάση στενά τις προοπτικές επαγγελµατικής αποκατάστασης δεν αποτελεί ιδιαίτερα ασφαλές κριτήριο, καθότι η αγορά εργασίας είναι υπό συνεχή αναµόρφωση. Τι συστήνουµε; Να αποφεύγουν να επιλέγουν τις σπουδές τους µε βάση τις «στενές» ανάγκες της αγοράς εργασίας. Οσο παράδοξη και αν φαίνεται η παραπάνω πρόταση, οφείλουµε να λάβουµε υπόψη µας ότι για έναν νέο/µια νέα ηλικίας 18 ετών, από την ώρα που θα πετύχει την είσοδό του στο πανεπιστήµιο µέχρι την ώρα που θα βγει στην αγορά εργασίας, θα έχουν περάσει επτά έως και δέκα χρόνια (πτυχίο - µεταπτυχιακό και στρατός για τους άντρες). Το δεκαετές αυτό χρονικό διάστηµα έχει ως συνέπεια ότι η επιλογή σπουδών απέχει χρονικά τόσο πολύ από την είσοδο στον επαγγελµατικό χώρο, που µπορεί να αποδειχτεί εντελώς εσφαλµένη.
(3) Στα πλαίσια αυτά συµβουλεύουµε τους υποψηφίους να σηµειώνουν πρώτα στα Μηχανογραφικά ∆ελτία τους τα τµήµατα που πραγµατικά προτιµούν, ανεξάρτητα από τις εκτιµήσεις για τις βάσεις εισαγωγής τους. Είναι καλύτερο ο υποψήφιος να σπουδάζει στο τµήµα για το οποίο ενδιαφέρεται, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι οι 3 στους 4 φοιτητές που διακόπτουν τις σπουδές τους δηλώνουν ότι οι προσδοκίες και τα ενδιαφέροντά τους βρέθηκαν σε αντιπαράθεση µε το αντικείµενο σπουδών και τα µαθήµατα των τµηµάτων στα οποία πέτυχαν την εισαγωγή τους.
(4) Επειδή η Τριτοβάθµια Εκπαίδευση δεν αποτελεί πλέον την οροφή των σπουδών, καθώς έχει ήδη δηµιουργηθεί κι ένας παραπάνω όροφος µεταπτυχιακών σπουδών και εξειδίκευσης, ας επιλέγουν οι υποψήφιοι τµήµατα µε γερή και πλατιά γνωστική βάση, έτσι ώστε αργότερα µε το τέλος των προπτυχιακών σπουδών τους να µπορούν να συνεχίσουν για µεταπτυχιακές σπουδές. Π.χ. ένας υποψήφιος που θέλει να σπουδάσει νέες τεχνολογίες µπορεί να το πετύχει µε την εισαγωγή του σε κάποιο χαµηλόβαθµο τµήµα Μαθηµατικών και στη συνέχεια να προχωρήσει σε µεταπτυχιακές σπουδές Η/Υ.
(5) ΑΕΙ εκτός τόπου µόνιµης κατοικίας ή ΤΕΙ κοντά στην περιοχή του υποψήφιου; Να ένα δίληµµα χιλιάδων υποψηφίων, που µε ταµόριά τους πετυχαίνουν π.χ. στο Τµήµα Πληροφορικής Ιωαννίνων (ΑΕΙ) και στο Τµήµα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας. Εδώ οι υποψήφιοι πρέπει να συνυπολογίσουν τόσο τον παράγοντα «κόστος σπουδών», καθώς η φοίτηση σε τµήµα εκτός τόπου µόνιµης κατοικίας επιβαρύνει την οικογένεια του υποψηφίου συνολικά µε πάνω από 30.000 ευρώ(για τα 4-5 χρόνια σπουδών), καθώς και το γεγονός ότι π.χ. από το τµήµα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά όσο και από το τµήµα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας οι υποψήφιοι µπορούν είτε να περάσουν µε κατατακτήριες µετά το τέλος των σπουδών τους σε αντίστοιχα πανεπιστηµιακά τµήµατα (π.χ. ο πτυχιούχος του ΤΕΙ Μηχανολογίας στο τµήµα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ) είτε να συνεχίσουν σε µεταπτυχιακές σπουδές.
(6) Οπως είναι γνωστό από φέτος δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάρει κάποιος µετεγγραφή. Ετσι οι επιλογές στο Μηχανογραφικό ∆ελτίο πρέπει να σηµειωθούν µε «διαφορετική λογική», από αυτή που υπήρχε µέχρι τώρα, σύµφωνα µε την οποία µπορούσε κάποιος µε λιγότερα µόρια να πετύχει τελικά την είσοδό του στο τµήµα που επιθυµούσε µέσω της µετεγγραφής. Οποιος υποψήφιος δικαιούται µετεγγραφή µπορεί να διεκδικήσει θέση και µέσω των θέσεων εισακτέων ειδικών κατηγοριών.
(7) Η κατηγορία του 10%
Φέτος είναι η τελευταία χρονιά της κατηγορίας του 10%.
Αυτό οφείλουν να το λάβουν υπόψη οι φετινοί και οι περσινοί υποψήφιοι, καθώς από του χρόνου δεν θα έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέση παρά µόνο µε τη συµµετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, εξεταζόµενοι δηλαδή στα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα
Από φέτος δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάρει κάποιος φοιτητής µετεγγραφή.