Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΠ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΓΡΑΦΩΝ - OFF ROAD το τζιπ των Αγράφων - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

 ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΠ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΓΡΑΦΩΝ - OFF ROAD το τζιπ των Αγράφων - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ  

Γιατί δεν γίνονταν κανονικά τα σέρβις του τζιπ;
Πως είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο που δεν έχει συμπληρώσει 50.000 χλμ, να χτυπήσει «μπιέλα» δύο φορές, δεδομένου ότι η διάρκεια ζωής ενός βενζινοκινητήρα και μάλιστα ιαπωνικού ξεπερνάει τις 300.000 χλμ;
Γιατί επισκεύασε το Τζιπ το συνεργείο του ΚΟΣΜΑ Α.Ε αφού δεν ήταν αγορασμένο από την ΣΦΑΚΙΑΚΑΚΗΣ ΑΕ;
Τι μεσολάβησε και άλλαξε γνώμη το συνεργείο, που αρχικά είχε αρνηθεί την επισκευή του κινητήρα;
Γίνονταν έλεγχος στο αυτοκίνητο πριν από κάθε μετακίνησή του;
Μήπως θα χρειαστεί περισσότερη προσοχή στα τζιπ του Δήμου;

Το πολυσυζητημένο τζιπ μάρκας Suzuki Grand Vitara, με αριθμό πλαισίου JSAJTD54VOO228143 και Κυλινδρισμό 1995 cc, σύμφωνα με το Πιστοποιητικό ταξινόμησης Οχημάτων με αριθμό καταχώρησης 578/2008, ΣΕΙΡΑ: Γ 393548, εκτελωνίστηκε από το Τελωνείο Στυλίδας, ως ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ όχημα, για λογαριασμό του εισαγωγέα αυτοκινήτων Ευάγγελου Μακαρ
όνα, που εδρεύει στη Λαμία, στις 27/8/2008.  Στο ίδιο έγγραφο που βρίσκεται στο φάκελο της διενεργηθείσης δημοπρασίας για αγορά αυτοκινήτου που έγινε στον πρώην Δήμο Βίνιανης, αναφέρονται ακόμη η φορολογική αξία του οχήματος που ανέρχεται στις 18.850,00 ευρώ και η χώρα προέλευσής του η ΙΑΠΩΝΙΑ.

Στη συνέχεια και μετά από την προβλεπόμενη διαδικασία ο Δήμος Βίνιανης αγόρασε το εν λόγω αυτοκίνητο και στις 27/11/2008 εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 0860598 πρώτη άδεια κυκλοφορίας του, (ΦΩΤΟ ΠΑΝΩ) από την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Καρπενησίου, με αριθμό Κυκλοφορίας ΚΗΙ 4370.

Τον Απρίλιο του 2010, το αυτοκίνητο παρουσίασε βλάβη στον κινητήρα του και μεταφέρθηκε στον εξουσιοδοτημένο κατασκευαστή Κοσμά Παύλο ΑΕ στο Αγρίνιο, για επισκευή.  
Εκεί, παρότι διαπιστώθηκε από τους τεχνικούς ότι η μέχρι τότε συν τήρηση του ήταν ελλιπής, (δεν έκανε τα προβλεπόμενα service σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Suzuki, αλλά σε απλά συνεργεία) το συνεργείο του κ. Κοσμά, σε συνεννόηση με την εισαγωγική εταιρεία ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ, προχώρησε στην κάλυψη του κόστους κατασκευής, στα πλαίσια καλής θέλησης, μιας και το αυτοκίνητο ήταν ιδιοκτησία του κράτους, όπως αναφέρεται στο υπ’ αριθμ. 9/5/11 έγγραφο της προαναφερθείσας εταιρείας.
Στο ίδιο έγγραφο, μάλιστα, διευκρινίζεται από τον υπεύθυνο τεχνικής υποστήριξης κ. Βασίλη Β. Θεοδώρου, ότι η κάλυψη της ζημιάς έγινε μόνο βάσει των παραπάνω κριτηρίων και όχι υπό το καθεστώς της εργοστασιακής εγγύησης, που προσφέρει ο κατασκευαστής του εν λόγω αυτοκινήτου, κι αυτό διότι το τζιπ του δήμου δεν είχε εισαχθεί και πουληθεί από την ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ.
Τηρώντας τις συμβουλές των τεχνικών με τη συμπλήρωση 1000 χιλιομέτρων μετά την επισκευή, το αυτοκίνητο ξαναπήγε και έκανε το service που έπρεπε στο Αγρίνιο, και έκτοτε εξυπηρετούσε χωρίς πρόβλημα τις ανάγκες του Δήμου. 
Το μεγάλο πρόβλημα, που οδήγησε «off road - εκτός δρόμου» την υπόθεση του τζιπ προέκυψε, με τη νέα Δημοτική Αρχή του Δήμου Αγράφων, όταν αρχές του περασμένου Μαρτίου, το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε από νέα βλάβη στον κινητήρα, κοντά στη Λαμία, με οδηγό τον Αντιδήμαρχο Θύμιο Μιχόπουλο. Όπως μας είπε ο κ. Μιχόπουλος, μόλις διαπίστωσε το πρόβλημα ενημέρωσε τον επίσημο αντιπρόσωπο της Suzuki, ο οποίος γνωστοποίησε στον Αντιδήμαρχο ότι δεν μπορεί να μεταφέρει το αυτοκίνητο σε συνεργείο, διότι η δωρεάν 3ετής κάλυψη οδικής βοήθειας παρέχεται από την εταιρεία ΜΟΝΟ σε αυτοκίνητα που είναι εισαγωγής της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη ο κ. Μιχόπουλος με δικά του έξοδα μετέφερε το αυτοκίνητο με ιδιωτική οδική βοήθεια στη ΘΗΒΑ και από εκεί, μετά από συνεννόηση των συνεργείων, το τζιπ βρέθηκε στο Αγρίνιο στον εξουσιοδοτημένο κατασκευαστή Κοσμά Παύλο ΑΕ προκειμένου να επισκευαστεί.
Ο αντιπρόσωπος της Suzuki στο Αγρίνιο, αρχικώς αρνήθηκε την επισκευή του τζιπ, ισχυριζόμενος ότι αυτό δεν έχει εισαχθεί και πωληθεί από την συνεργάσιμη εταιρεία ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ. Μετά την πάροδο, όμως 2 μηνών περίπου, το συνεργείο στο Αγρίνιο προχώρησε στη γενική επισκευή του κινητήρα του τζιπ, στέλνοντας μάλιστα και επιστολή στο Δήμο ότι αυτή έγινε χωρίς να επιβαρυνθεί οικονομικά ο Δήμος.
Την περασμένη Πέμπτη, το θέμα αυτό, εκτός ημερήσιας διάταξης, απασχόλησε τη συνεδρίαση του ΔΣ Αγράφων, με εισηγητή τον αρχηγό της αντιπολίτευσης. Ο κ. Μπαμπαλής ζήτησε να ενημερωθεί από τον Δήμαρχο με κάθε λεπτομέρεια για την περίπτωση του αυτοκινήτου και από την πλευρά του ο κ. Τάτσης δήλωσε στο Σώμα, ότι έχει διαπιστωθεί πρόβλημα που αφορά την παραεισαγωγή του αυτοκινήτου και ερευνάται η υπόθεση σε βάθος. 
Προκειμένου να έχουμε περισσότερα στοιχεία ρεπορτάζ, επικοινωνήσαμε, με τον πρώην Δήμαρχο Βίνιανης κ. Νίκο Γεωργίου. Ο νυν δημοτικός σύμβουλος Αγράφων ερωτηθείς από τον ΕΠ για το θέμα αυτό, απάντησε πως από την μεριά του Δήμου Βίνιανης, τηρήθηκαν όλες εκείνες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την αγορά του αυτοκινήτου (ειδική επιτροπή δημοπρασίας – χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ).
Όσον αφορά στο ερώτημα μας αν γίνονταν τα σέρβις σύμφωνα με το βιβλίο εγγύησης μας απάντησε ότι κάποιες φορές γίνονταν η αλλαγή λαδιών σε βενζινάδικα της περιοχής. Στο άλλο ερώτημα μας γιατί δεν αγοράστηκε από επίσημο αντιπρόσωπο της εισαγωγικής εταιρείας ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ, μας είπε ότι προτιμήθηκε να γίνει η αγορά από ευρυτάνα αντιπρόσωπο που κατέθεσε καλύτερα προσφορά, αλλά και για ενίσχυση της ντόπιας αγοράς.
Τέλος για τα όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα , ο κ. Γεωργίου δήλωσε ότι θα κινηθεί νομικά εναντίον όσων ισχυρίζονται ότι το αυτοκίνητο είναι προϊόν παραεισαγωγής και ότι δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες και προβλεπόμενες διαδικασίες προμήθειας, και τούτο διότι επιθυμεί σφόδρα να λάμψει η αλήθεια και να σταματήσει η παραφιλολογία των καφενείων. Μάλιστα μας ενημέρωσε ότι ήδη έχει αναθέσει την υπόθεση σε δικηγόρο.
Η παραπάνω περιγραφή μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε με πολλά στοιχεία ένα θέμα που καιρό τώρα ταλανίζει την μικρή κοινωνία του Δήμου Αγράφων. Ωστόσο, όμως, το θέμα δεν έχει ξεκαθαρίσει και καθότι υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν:
Γιατί δεν γίνονταν κανονικά τα σέρβις του τζιπ;
Πως είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο που δεν έχει συμπληρώσει 50.000 χλμ, να χτυπήσει «μπιέλα» δύο φορές, δεδομένου ότι η διάρκεια ζωής ενός βενζινοκινητήρα και μάλιστα ιαπωνικού ξεπερνάει τις 300.000 χλμ;
Γιατί επισκεύασε το Τζιπ το συνεργείο του ΚΟΣΜΑ Α.Ε αφού δεν ήταν αγορασμένο από την ΣΦΑΚΙΑΚΑΚΗΣ ΑΕ;
Τι μεσολάβησε και άλλαξε γνώμη το συνεργείο, που αρχικά είχε αρνηθεί την επισκευή του κινητήρα;
Γίνονταν έλεγχος στο αυτοκίνητο πριν από κάθε μετακίνησή του;
Μήπως θα χρειαστεί περισσότερη προσοχή στα τζιπ του Δήμου;

Το θέμα φαίνεται ότι δεν θα τελειώσει εδώ, αλλά θα έχει και συνέχεια και μάλιστα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Εμείς είμαστε εδώ, παρακολουθούμε τις εξελίξεις από κοντά και σε επόμενο φύλλο μας θα επανέλθουμε με ένα νέο έγγραφο που θα δώσει περισσότερο φως στην υπόθεση.