Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Ερώτηση Κουίκ, για το λουκέτο στα τρία σχολεία της Ευρυτανίας

Άμεση ήταν η αντίδραση των ΑΝΕΛ για ένα ακόμη ευρυτανικό θέμα. Με ερώτησή του, τόσο στον Υπουργό Παιδείας όσο και Υπουργό Οικονομικών ο Νικόλας Κουίκ, θέτει καυτά ερωτήματα για το επίσημο λουκέτο που μπήκε σε τρία σχολεία της Ευρυτανία.

"Κλειστές πόρτες θα βρουν το Σεπτέμβριο, εκατοντάδες μαθητές της πολύπαθης και απαξιωμένης Ευρυτανίας, μετά τη χθεσινή απόφαση της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, για κατάργηση τριών σχολείων- σταθμών γνώσης και εξέλιξης των παιδιών στα άγονα και ξεχασμένα βουνά της.

Παιδιά που φυλάττουν Θερμοπύλες, νέες ψυχές που θυσιάζονται στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων, για την αποπληρωμή ενός επαχθούς και επονείδιστου χρέους.
Αυτό καταγγέλλει με Ερώτησή του προς τους Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο και Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκεται και αυτή η Εκλογική Περιφέρεια.
Όπως επισημαίνει και ο Πολιτευτής Ευρυτανίας του Κινήματος Κωνσταντίνος Μπακόλας, «εάν έστω και μία ψυχή, έστω και ένα Ευρυτανόπουλο, μείνει χωρίς σχολείο, τότε θα είμαστε στη δυσάρεστη θέση να παραδεχθούμε πώς η ισόρροπη και ανεμπόδιστη πρόσβαση στη γνώση, απλά καταρρέει».
Τρία ιστορικά σχολεία, το Δημοτικό Σχολείο του χωριού Τριδέντρου, όπου λειτούργησε πριν από αιώνες το πρώτο σχολείο ιατρικής, το Δημοτικό Σχολείο Κερασοχωρίου και το Δημοτικό Σχολείο Βινιάνης, στην κοινότητα που χρησιμοποιήθηκε ως έδρα της Κυβέρνησης του Βουνού, θυσιάζονται στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων, για την αποπληρωμή ενός επαχθούς και επονείδιστου χρέους.
Σημειώνεται ότι με την κατάργηση τριών μόνο οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, πολλαπλασιάζεται το κόστος μετάβασης των μαθητών στις εκάστοτε σχολικές μονάδες, που θα πρέπει από τούδε και στο εξής, να διανύσουν μία τεράστια απόσταση το χειμώνα, κάνοντας χρήση ενός απαράδεκτου οδικού δικτύου.
«Ποιος ο ακριβής αριθμός μαθητών που φοιτούν στα προαναφερθέντα Δημοτικά σχολεία; Ποιος ο αριθμός των παιδιών που επρόκειτο να εγγραφούν στα σχολεία αυτά κατά την προσεχή νέα σχολική χρονιά; Με ποιο τρόπο θα καλυφθούν οι δαπάνες μεταφοράς των μαθητών στις πλησιέστερες σχολικές μονάδες;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά ενημέρωση για το συνολικό ποσό που θα «εξοικονομηθεί» από την κατάργηση των τριών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών που παρείχαν τις υπηρεσίες τους στις προαναφερόμενες σχολικές μονάδες.

Ακολουθεί το κείμενο
της Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ

ΘΕΜΑ: ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ-ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΕ ΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
κ.κ. Υπουργοί,
Λουκέτο σε τρία Δημοτικά σχολεία της πολύπαθης και απαξιωμένης Ευρυτανίας, λουκέτο σε τρία σχολεία-σταθμούς γνώσης και εξέλιξης των παιδιών στα άγονα και ξεχασμένα βουνά της.
Παιδιά που φυλάττουν Θερμοπύλες, νέες ψυχές που θυσιάζονται στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων, για την αποπληρωμή ενός επαχθούς και επονείδιστου χρέους.
Όπως επισημαίνει ο Πολιτευτής Ευρυτανίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Κωνσταντίνος Μπακόλας, «εάν έστω και μία ψυχή, έστω και ένα Ευρυτανόπουλο, μείνει χωρίς σχολείο, τότε θα είμαστε στη δυσάρεστη θέση να παραδεχθούμε πώς η ισόρροπη και ανεμπόδιστη πρόσβαση στη γνώση, απλά καταρρέει».
∆ΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙ∆ΕΝΤΡΟΥ: Τι ειρωνεία! Συγγράμματα αναφέρουν πως στη θέση «Πύργους» (χαλάσματα κτίσματος) στο χωριό Τρίδενδρο, λειτούργησε σχολείο ιατρικής αιώνες πριν …Σήμερα απλά βάζετε λουκέτο στο Δημοτικό σχολειό του χωριού.
∆ΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΣΟΧΩΡΙΟΥ: Χωριό σε υψόμετρο 1000 μέτρων στα βουνά των Αγράφων, χωριό που κατά την Εθνική Αντίσταση λειτούργησε το στρατηγείο του ΕΛΑΣ με επικεφαλής τους Στέφανο Σαράφη και Γιώργη Σιάντο. Σ’ αυτό εδώ το χωριό το 1799, λειτούργησε το πρώτο σχολείο. Σήμερα, κατεβάζει ρολά.
∆ΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΙΝΙΑΝΗΣ: Στα βουνά της Ευρυτανίας σε υψόμετρο 621 μέτρων είναι χτισμένη η παλιά Βίνιανη. Για την ιστορία σας αναφέρω πως εδώ βρισκόταν η έδρα της Κυβέρνησης του Βουνού, της ελεύθερης Ελλάδος, όπως ονομαζόταν τότε η Ελλάδα η οποία είχε απελευθερωθεί από τους ναζί.
Ένας σεισμός το 1966 με μεγάλες κατολισθήσεις ανάγκασε το χωριό να μεταφερθεί σε νέα θέση, στη Νέα Βινιανη το σχολείο της οποίας καταργείται…
Έχετε άραγε αναλογιστεί ότι με την κατάργηση τριών μόνο οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, πολλαπλασιάζετε το κόστος μετάβασης των μαθητών στις εκάστοτε σχολικές μονάδες, που θα πρέπει από τούδε και στο εξής, να διανύσουν μία τεράστια απόσταση το χειμώνα, κάνοντας χρήση ενός απαράδεκτου οδικού δικτύου;
Έχετε αναλογιστεί  πόσο στοιχίζει 1 λίτρο καύσιμης ύλης στην Ευρυτανία για να μετακινηθούν με τα I.X. οχήματα των γονιών τους; Έχετε μελετήσει το ποσοστό ανεργίας στο νομό Ευρυτανίας και τις κοινωνικές οικονομικές συνθήκες της περιοχής;
Έχετε ποτέ σκεφθεί τι θα πει Ευρυτάνας άνεργος νοικοκύρης;
Τελικά το «δυσθεώρητο κόστος» των 3 οργανικών θέσεων ήταν αυτό που σας οδήγησε στην απόφαση σας να κατακρεουργήσετε τις ζωές αυτών των εκπαιδευτικών;
Αναρωτηθήκατε ποτέ πως σ’ ένα ορεινό χωριό η αδυναμία πρόσβασης των νέων Ευρυτάνων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συνεπάγεται σταδιακή ερημοποίηση και διάλυση του κοινωνικού ιστού των ελληνικών Ευρυτανικών χωριών;
Αυτή είναι η πολιτική σας κύριοι της συγκυβέρνησης, αυτή είναι η υποκουλτούρα που εισάγετε στην κοινωνική ζωή των μικρών τοπικών κοινωνιών. Τα θυσιάζετε όλα στο βωμό της αποπληρωμής ενός ληστρικού χρέους διαλύοντας τα χωριά της Ευρυτανίας, διαλύοντας την ιστορία της και το μέλλον της. Αυτό αποφασίσατε για το «καλό» της νέας γενιάς.
Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
1.Ποιος ο ακριβής αριθμός μαθητών που φοιτούν στα προαναφερθέντα Δημοτικά σχολεία; Ποιος ο αριθμός των παιδιών που επρόκειτο να εγγραφούν στα σχολεία αυτά κατά την προσεχή νέα σχολική χρονιά;
2.Με ποιο τρόπο θα καλυφθούν οι δαπάνες μεταφοράς των μαθητών στις πλησιέστερες σχολικές μονάδες;
3.Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης των αποστάσεων που απαιτούνται για τη μεταφορά των μαθητών, αναλαμβάνετε την ηθική και πολιτική ευθύνη για την πιθανή αδυναμία πρόσβασης στο κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης;
4.Από πότε η επίτευξη ισοσκελισμένων προϋπολογισμών συνεπάγεται ανθρωποθυσίες στο όνομα της Ευρώπης των λαών;
5.Ποιο το συνολικό ποσό που υπολογίζετε ότι θα εξοικονομήσετε από τα λουκέτα στα σχολεία; Πόσα θα «κερδίσετε» από την κατάργηση των τριών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών που παρείχαν τις υπηρεσίες τους στις προαναφερόμενες σχολικές μονάδες;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ