Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010
Γιάννης Μαγκριώτης: “Προτεραιότητα η δημιουργία σύγχρονου οδικού δικτύου στην Ευρυτανία”
Στο Καρπενήσι βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.
Κατά την διάρκεια της παραμονής του στην ευρυτανική πρωτεύουσα ο Υφυπουργός συμμετείχε σε σύσκεψη με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων για θέματα αναπτυξιακών υποδομών της περιοχής, ενώ παραβρέθηκε και στα εγκαίνια του εκλογικού Κέντρου του υποψ. Δημάρχου Καρπενησίου Βαγγέλη Καρφή (φωτο).
«Η Ευρυτανία, όπως η Φωκίδα και η Εύβοια, έχουν ίσως το μεγαλύτερο έλλειμμα υποδομών από όλους τους νομούς της περιφέρειας» ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Μαγκριώτης και συνέχισε. «Δυστυχώς, η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ των έργων υποδομής, όπως τη διαμόρφωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και όπως την περιορίζουν οι Κοινοτικοί Κανονισμοί, είναι ελάχιστη σε σχέση με τις ανάγκες. Γι’ αυτό δώσαμε απόλυτη προτεραιότητα στην ωρίμανση των μελετών και τη διασφάλιση πόρων για την κατασκευή των έργων στους νομούς αυτούς.
Η ανάπτυξη της περιφέρειας είναι βασικός μοχλός της πολιτικής μας για ξεπέρασμα της κρίσης. Εάν βρίσκαμε ώριμες μελέτες θα χρηματοδοτούσαμε κατά προτεραιότητα τα έργα στους νομούς αυτούς.
Η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού δικτύου αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της περιφερειακής ανάπτυξης, κάνει τις μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων γρήγορες και ασφαλείς και ενισχύει το εμπόριο και τον τουρισμό.»
Για το Νομό Ευρυτανίας, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα παρακάτω έργα:
1.ΝΕΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
-ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΑΘΕ
Το οδικό τμήμα «Σταυρός-Ανατολικό στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού» αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο». Ο εν λόγω άξονας ανήκει στο Εθνικό Δίκτυο της χώρας, όπως επίσης και στους κάθετους άξονες του δευτερεύοντος Διευρωπαϊκού Δικτύου.
Για το τμήμα αυτό έχουν εκπονηθεί μελέτες, τόσο για το πεδινό όσο και για το ορεινό κομμάτια του. Η ολοκλήρωση των μελετών αυτών θα απαιτήσει δαπάνες άνω των 5 εκατ. ευρώ.
Η νέα οδηγία της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, η οποία μέχρι το τέλος του χρόνου θα ενσωματωθεί στο εθνικό μας δίκαιο, επιβάλλει για λόγους τη βελτίωση των γεωμετρικών και τεχνικών χαρακτηριστικών, όλων των οδικών αξόνων. Ο άξονας «Λαμία-Καρπενήσι», που είναι ενταγμένος στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, για να χρηματοδοτηθεί από τα διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, πρέπει να αναβαθμιστούν τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα προβλεπόμενα στην αρχική μελέτη.
Επίσης η αξιολόγηση που έγινε από στελέχη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ μετά από αίτημα των φορέων της Ευρυτανίας, κατέδειξε ότι υπάρχει μια ενεργός κατολίσθηση στη σημερινή χάραξη. Για τους λόγους αυτούς αναθέσαμε μια προκαταρκτική μελέτη με βάση τη νέα Κοινοτική Οδηγία η οποία θα μας δείξει και την ασφαλή οριστική χάραξη. Σε δύο με δυόμιση χρόνια από σήμερα, θα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε το σύνολο του οδικού άξονα.
2.ΠΑΡΑΜΕΓΔΟΒΙΑ (ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-
ΚΑΡΔΙΤΣΑ)
Το έργο μελετάται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και μέχρι τα μέσα του Νοέμβριου, το αργότερο, θα δημοπρατηθεί η οριστική μελέτη για τα 9 από τα 15 χιλιόμετρα, εντός του νομού Ευρυτανίας.
Πολύ σύντομα θα δημοπρατηθεί και η οριστική μελέτη για τα υπόλοιπα 5 χλμ. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν σε δώδεκα μήνες και ο χρόνος κατασκευής του έργου θα είναι τρία χρόνια.
Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή του έργου.
3.ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΑΓ. ΒΛΑΣΣΗΣ-ΑΓΡΙΝΙΟ
Για την μελέτη βελτίωσης της Εθνικής Οδού «Αγρινίου-Καρπενησίου» (κατά τμήματα), έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 3,5 εκατ. ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ για την εκπόνηση τόσο των μελετών οδοποιίας, όσο και των λοιπών υποστηρικτικών μελετών. Με βάση την υπόψη χρηματοδότηση προκηρύχθηκε η μελέτη του τμήματος «Αγρίνιο-Αγ. Βλάσσης». Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Ιανουαρίου 2008 με συμβατικό αντικείμενο 1.463.204,23 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).
Ο ανάδοχος υπέβαλε την τοπογραφική αποτύπωση της χάραξης και το πρώτο στάδιο της μελέτης, τα οποία και εγκρίθηκαν. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου έδωσε εντολή για το δεύτερο στάδιο εργασιών, το οποίο και κατατέθηκε και οι μελέτες είναι υπό έλεγχο για να εγκριθούν. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει διαβιβαστεί στην Ε.Υ.ΠΕ. λόγω αρμοδιότητας.
Αντίστοιχα προκηρύχθηκε η μελέτη για τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες στο υπόψη τμήμα. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 18 Ιουνίου 2008, με συμβατικό αντικείμενο 639.642 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).
Η αρχή της μελέτης είναι ο Κόμβος Ρουπακιάς επί της Εθνικής Οδού «Αντιρρίου-Ιωαννίνων» και το τέλος της μελέτης βρίσκεται περί την χ.θ.28+500. Κατά μήκος αυτής της οδού αναπτύσσονται και τα Δημοτικά Διαμερίσματα Καμαρούλας, Λιαγκέικων και Σκουτεσιάδας.
Ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι το πρώτο εξάμηνο του 2011. Το προβλεπόμενο κόστος κατασκευής του έργου είναι 70 εκατ. ευρώ (με ΓΕ, ΟΕ, απρόβλεπτα και ΦΠΑ) ενώ η εκτίμηση για τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ.