Τέλος» στις σχολικές εκδρομές εκτός Ελλάδας, βάζει η λιτότητα, η ανάγκη για τόνωση του ελληνικού τουρισμού και ...η υπουργός Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου. Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, προωθούνται συγχωνεύσεις σχολείων σε όλη τη χώρα...
Αναλυτικότερα:
«Φέτος πάμε Ελλάδα», είναι το σαφές μήνυμα της πρωτοβουλίας που ανέλαβε η κ. Διαμαντοπούλου, για την εξασφάλιση ελκυστικών εκπαιδευτικών εκδρομικών πακέτων από τα τουριστικά γραφεία προς τους μαθητές, ώστε να επιλέγουν για τις σχολικές εκδρομές τους προορισμούς εντός Ελλάδας. Στόχος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τις ομορφιές της χώρας μας, αλλά και να ενισχυθεί ο εσωτερικός τουρισμός. Παράλληλα, στόχος είναι η δημιουργία εκδρομικών πακέτων -με επίκεντρο το μοναδικό πολιτισμό και φυσικό πλούτο της Ελλάδας - που θα απευθύνονται σε μαθητές και φοιτητές άλλων χωρών.
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται την Τετάρτη συνάντηση της υπουργού Παιδείας , του υφυπουργού Τουρισμού κ. Νικητιάδη με τους εκπροσώπους του HATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων).
Συγχωνεύσεις σχολείων
Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων περιλαμβάνει το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας «για την αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος», όπως το ονομάζει το ίδιο, σύμφωνα με δήλωση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Βασίλη Κουλαϊδή:
«Δεν υπάρχει κατεύθυνση από το Υπουργείο Παιδείας να λιγοστέψουν τα σχολεία. Υπάρχει κατεύθυνση να γίνει εξορθολογισμός συνολικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Για τη λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλά κριτήρια.
Ο αριθμός των σχολείων που θα λειτουργήσουν του χρόνου θα έχει να κάνει αποκλειστικά με τον αριθμό των μαθητών και τη γεωγραφική απόσταση της μιας σχολικής μονάδας από την άλλη. Για παράδειγμα, στον Αϊ- Στράτη θα έχουμε μια σχολική μονάδα, έστω και αν υπάρχουν 5 μαθητές . Δεν είναι ανάγκη, βεβαίως, να έχουμε σχολικές μονάδες με 5 μαθητές εάν απέχουν 100 μέτρα η μία από την άλλη.
Θα υπολογίσουμε εκ νέου τον αριθμό των μαθητών και τον αριθμό των σχολικών μονάδων που είναι απαραίτητες και δεν θα γίνει καμία περιττή κατάργηση σχολικής μονάδας.
Καμία σχολική μονάδα λιγότερη από αυτές που είναι αναγκαίες για να προσφέρουμε εκπαίδευση με μεγάλη ποιότητα».
Καταργούνται τα αθλητικά σχολεία
Υστερα από 3 δεκαετίες λειτουργίας, τα αθλητικά σχολεία καταργούνται, καθώς κοστίζουν πολύ και κρίθηκαν από το υπουργείο Παιδείας ως «αντιπαραγωγικά για τον αθλητισμό και αντιπαιδαγωγικά για την εκπαίδευση».
Το υπουργείο Παιδείας ονόμασε την κατάργηση «νοικοκύρεμα», στο οποίο προχώρησε άμεσα, λόγω «του πολύ υψηλού κόστους λειτουργίας τους σε συνδυασμό με τη μαζικοποίηση των τμημάτων, την παντελή απουσία των αρμόδιων Αθλητικών Ομοσπονδιών κατά τον σχεδιασμό και την αξιολόγησή τους, αλλά και την υπερπληθώρα καθηγητών όλων των ειδικοτήτων».
Η ειρωνεία είναι πως ταυτόχρονα με την αναγγελία της κατάργησής τους το υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε την έναρξη διαβούλευσης για να βρεθούν, όπως λέει, νέοι τρόποι στήριξης του θεσμού.
Οπως προβλέπει σχετική εγκύκλιος της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου, τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης θα σταματούν να λειτουργούν ήδη από φέτος, σε κάθε περίπτωση κατά την οποία θα προκύπτει οποιοδήποτε κώλυμα, είτε με τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών είτε με τη μεταφορά των μαθητών στους χώρους άθλησης. Απαραίτητη προϋπόθεση επίσης σε κάθε τάξη, τόσο για τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης Γυμνασίου όσο και για τα Ειδικά τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης Λυκείων, είναι να φοιτούν τουλάχιστον 12 μαθητές.
Να σημειωθεί εδώ ότι τα κονδύλια για τις μετακινήσεις είχαν ήδη κοπεί και τη μεταφορά είχαν αναλάβει οι γονείς των μαθητών. Οι μαθητές των τμημάτων που καταργούνται θα μετεγγράφονται σε τμήματα γενικής παιδείας του σχολείου τους ή σε όποιο άλλο σχολείο επιλέξουν.
Πέρσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στα ΤΑΔ φοιτούσαν 12.060 μαθητές, υπηρετούσαν 2.036 εκπαιδευτικοί μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι Φυσικής Αγωγής κι άλλων ειδικοτήτων. Η λειτουργία τους στοίχιζε στον κρατικό προϋπολογισμό 25 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Από το ποσόν αυτό, περίπου 2,4 εκατομμύρια ήταν η δαπάνη για τις μετακινήσεις των μαθητών.
«Από την επόμενη σχολική χρονιά», λέει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, «αναμορφώνουμε τη σύνδεση σχολείων-αθλητισμού και θέτουμε τον μαθητή-αθλητή στο επίκεντρο. Η ανάδειξη του αθλητικού ταλέντου θα γίνεται παράλληλα με την κατάλληλη διδακτική στήριξη, έτσι ώστε οι μαθητές-αθλητές να μην υπολείπονται μαθησιακά των συμμαθητών τους».