Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ χαιρετίζει τους συναδέλφους στο νομό που με σθεναρή στάση απέρριψαν είτε ατομικά είτε συλλογικά τη συγκρότηση των ομάδων της ΑΕΕ. Χαιρετίζει επίσης αυτούς που στις συνεδριάσεις που απομένουν, θα εκφράσουν με παρρησία και θάρρος την άποψή τους.
Από τις μέχρι τώρα συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων του νομού μας, προέκυψε ανάγλυφα η αντίδραση των συναδέλφων και η απόρριψη της γραφειοκρατικής αυτής διαδικασίας που ανοίγει την πόρτα διάπλατα για τη συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
Από τις έως τώρα συζητήσεις μέσα στους Συλλόγους, ακόμη και οι συνάδελφοι που δέχθηκαν εκόντες – άκοντες να συμμετάσχουν στις ομάδες της ΑΕΕ, εξέφρασαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, την αντίθεσή τους σε αυτό το είδος της αξιολόγησης: Μια αξιολόγηση εργαλείο βίαιων αλλαγών και εξελίξεων σε ότι αφορά το σχολείο σε όλες τις πλευρές του. Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Γονείς θα υποστούν ο καθένας από την πλευρά του τις συνέπειες των άγριων περικοπών και του ψαλιδίσματος του δημόσιου αγαθού της Εκπαίδευσης.
Με τις νέες εξελίξεις που αφορούν τις αλλαγές στην Α΄ Λυκείου, την ΑΕΕ, την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού που ακολουθεί και σε συνδυασμό με όλο το ασφυκτικό νομικό πλαίσιο που
θεσμοθετήθηκε την τελευταία τριετία, όπως για παράδειγμα ο νόμος για το πειθαρχικό δίκαιο που μας γυρίζει σε εποχές Μεσαίωνα, είναι φανερό ότι όλα καταλήγουν σε: Κλείσιμο σχολικών μονάδων, μαζική έξοδο μαθητών από την Α’ Λυκείου, μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών μέσα από την Αξιολόγηση-Καρμανιόλα. Και όλα αυτά, βεβαίως, θα έχουν και τη δική μας υπογραφή αν τα αποδεχτούμε. Θα έχουν απενοχοποιηθεί οι πραγματικοί ένοχοι για την κατάντια του Δημόσιου Σχολείου και θα φταίει μόνο ο «κακός» καθηγητής που δεν πέτυχε τους στόχους της αξιολόγησης!!!
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Μπροστά σ’ αυτά τα τραγικά νέα δεδομένα, όλοι μας έχουμε την προσωπική μας ευθύνη και όλοι μας θα κριθούμε από τις επιλογές και τη στάση μας: Εμείς, οι απλοί συνάδελφοι, από το αν θα συνεχίσουμε τον ανυποχώρητο αγώνα μας ενάντια στην υποταγή και τη χειραγώγηση, τα Διευθυντικά στελέχη του νομού (Προϊστάμενος, Σχολικός Σύμβουλος, Δ/ντές Σχολικών Μονάδων) από τη δημοκρατική ευαισθησία τους και από το αν η στάση τους δε θα υπαγορεύεται ούτε θα συσκοτίζεται από την ιδιότητα και τις αρμοδιότητές τους, αλλά από το αν και κατά πόσο θα στηρίξουν τη Δημόσια Εκπαίδευση, το Μαθητή και τον Εκπαιδευτικό σ’ αυτή την κρίσιμη φάση. Το δίλλημα είναι σαφές : ή με τους θύτες ή με τα θύματα. Ή με την εκπαιδευτική κοινότητα και τη συλλογική μας συνείδηση ή με τους «εφιάλτες».
Ουδείς νομιμοποιείται να πιέζει (π.χ. κάποιοι Δ/ντές) συναδέλφους να μπουν αναγκαστικά στις ομάδες αξιολόγησης, όταν από την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ κάτι τέτοιο δεν προκύπτει.
Ουδείς νομιμοποιείται να υπερβάλλει εαυτόν και να πιέζει Δ/ντές να εφαρμόσουν το νόμο όπως τον αντιλαμβάνεται ο ίδιος (π.χ. Σχολικός Σύμβουλος) προτάσσοντας τη δική του ερμηνευτική προσέγγιση ως φετφά.
Ουδείς νομιμοποιείται να απαιτεί από Δ/ντές και από συναδέλφους ( π.χ. Προϊστάμενος Δ/νσης) να εφαρμόσουν το νόμο υποχρεωτικά στη βάση του «εντέλλεσθε» και κόντρα στις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, όπου υπάρχουν, με επίκληση των γενικόλογων διατάξεων ενός νόμου «φαντάσματος» του 2002 (ΦΕΚ 1340), ενός νόμου – «καθηκοντολογίου», που το συνδικαλιστικό κίνημα έβαλε στην ντουλάπα εδώ και δεκαετίες.
Οι παραπάνω ενέργειες, πέρα από την έλλειψη νομικής βάσης στερούνται συναδελφικής και κυρίως της ηθικής νομιμοποίησης, αναδεικνύοντας το ρόλο και την πλευρά που επιλέγει να υπηρετήσει και να στηρίξει ο καθένας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική κοινότητα και για τον ίδιο.
Η ΕΛΜΕ Ευρυτανίας θα συνεχίσει να μάχεται για την ανατροπή όχι μόνο του απαράδεκτου και « Παιδειοκτόνου» θεσμικού και νομικού πλαισίου, αλλά και για την αντιμετώπιση του αυταρχισμού και της ποικιλώνυμης καταστολής και περιστολής των δικαιωμάτων του μαθητή και του δασκάλου. Το φύλο της «υπηρεσιακής συκής» δεν μπορεί να κρύψει πλέον κανέναν. Όλα και όλοι κρίνονται. Τέλος, η ΕΛΜΕ θα στηρίξει ηθικά, συνδικαλιστικά και νομικά κάθε συνάδελφο που θα δεχτεί πιέσεις και εκβιασμούς υπερασπιζόμενος αρχές και αξίες.
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Μαστροκώστας Κώστας Πανοπούλου Φωτεινή
Από τις μέχρι τώρα συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων του νομού μας, προέκυψε ανάγλυφα η αντίδραση των συναδέλφων και η απόρριψη της γραφειοκρατικής αυτής διαδικασίας που ανοίγει την πόρτα διάπλατα για τη συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
Από τις έως τώρα συζητήσεις μέσα στους Συλλόγους, ακόμη και οι συνάδελφοι που δέχθηκαν εκόντες – άκοντες να συμμετάσχουν στις ομάδες της ΑΕΕ, εξέφρασαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, την αντίθεσή τους σε αυτό το είδος της αξιολόγησης: Μια αξιολόγηση εργαλείο βίαιων αλλαγών και εξελίξεων σε ότι αφορά το σχολείο σε όλες τις πλευρές του. Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Γονείς θα υποστούν ο καθένας από την πλευρά του τις συνέπειες των άγριων περικοπών και του ψαλιδίσματος του δημόσιου αγαθού της Εκπαίδευσης.
Με τις νέες εξελίξεις που αφορούν τις αλλαγές στην Α΄ Λυκείου, την ΑΕΕ, την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού που ακολουθεί και σε συνδυασμό με όλο το ασφυκτικό νομικό πλαίσιο που
θεσμοθετήθηκε την τελευταία τριετία, όπως για παράδειγμα ο νόμος για το πειθαρχικό δίκαιο που μας γυρίζει σε εποχές Μεσαίωνα, είναι φανερό ότι όλα καταλήγουν σε: Κλείσιμο σχολικών μονάδων, μαζική έξοδο μαθητών από την Α’ Λυκείου, μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών μέσα από την Αξιολόγηση-Καρμανιόλα. Και όλα αυτά, βεβαίως, θα έχουν και τη δική μας υπογραφή αν τα αποδεχτούμε. Θα έχουν απενοχοποιηθεί οι πραγματικοί ένοχοι για την κατάντια του Δημόσιου Σχολείου και θα φταίει μόνο ο «κακός» καθηγητής που δεν πέτυχε τους στόχους της αξιολόγησης!!!
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Μπροστά σ’ αυτά τα τραγικά νέα δεδομένα, όλοι μας έχουμε την προσωπική μας ευθύνη και όλοι μας θα κριθούμε από τις επιλογές και τη στάση μας: Εμείς, οι απλοί συνάδελφοι, από το αν θα συνεχίσουμε τον ανυποχώρητο αγώνα μας ενάντια στην υποταγή και τη χειραγώγηση, τα Διευθυντικά στελέχη του νομού (Προϊστάμενος, Σχολικός Σύμβουλος, Δ/ντές Σχολικών Μονάδων) από τη δημοκρατική ευαισθησία τους και από το αν η στάση τους δε θα υπαγορεύεται ούτε θα συσκοτίζεται από την ιδιότητα και τις αρμοδιότητές τους, αλλά από το αν και κατά πόσο θα στηρίξουν τη Δημόσια Εκπαίδευση, το Μαθητή και τον Εκπαιδευτικό σ’ αυτή την κρίσιμη φάση. Το δίλλημα είναι σαφές : ή με τους θύτες ή με τα θύματα. Ή με την εκπαιδευτική κοινότητα και τη συλλογική μας συνείδηση ή με τους «εφιάλτες».
Ουδείς νομιμοποιείται να πιέζει (π.χ. κάποιοι Δ/ντές) συναδέλφους να μπουν αναγκαστικά στις ομάδες αξιολόγησης, όταν από την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ κάτι τέτοιο δεν προκύπτει.
Ουδείς νομιμοποιείται να υπερβάλλει εαυτόν και να πιέζει Δ/ντές να εφαρμόσουν το νόμο όπως τον αντιλαμβάνεται ο ίδιος (π.χ. Σχολικός Σύμβουλος) προτάσσοντας τη δική του ερμηνευτική προσέγγιση ως φετφά.
Ουδείς νομιμοποιείται να απαιτεί από Δ/ντές και από συναδέλφους ( π.χ. Προϊστάμενος Δ/νσης) να εφαρμόσουν το νόμο υποχρεωτικά στη βάση του «εντέλλεσθε» και κόντρα στις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, όπου υπάρχουν, με επίκληση των γενικόλογων διατάξεων ενός νόμου «φαντάσματος» του 2002 (ΦΕΚ 1340), ενός νόμου – «καθηκοντολογίου», που το συνδικαλιστικό κίνημα έβαλε στην ντουλάπα εδώ και δεκαετίες.
Οι παραπάνω ενέργειες, πέρα από την έλλειψη νομικής βάσης στερούνται συναδελφικής και κυρίως της ηθικής νομιμοποίησης, αναδεικνύοντας το ρόλο και την πλευρά που επιλέγει να υπηρετήσει και να στηρίξει ο καθένας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική κοινότητα και για τον ίδιο.
Η ΕΛΜΕ Ευρυτανίας θα συνεχίσει να μάχεται για την ανατροπή όχι μόνο του απαράδεκτου και « Παιδειοκτόνου» θεσμικού και νομικού πλαισίου, αλλά και για την αντιμετώπιση του αυταρχισμού και της ποικιλώνυμης καταστολής και περιστολής των δικαιωμάτων του μαθητή και του δασκάλου. Το φύλο της «υπηρεσιακής συκής» δεν μπορεί να κρύψει πλέον κανέναν. Όλα και όλοι κρίνονται. Τέλος, η ΕΛΜΕ θα στηρίξει ηθικά, συνδικαλιστικά και νομικά κάθε συνάδελφο που θα δεχτεί πιέσεις και εκβιασμούς υπερασπιζόμενος αρχές και αξίες.
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Μαστροκώστας Κώστας Πανοπούλου Φωτεινή