Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ


Η θεσμοθέτηση του  Συμπαραστάτη  του Πολίτη  και  της  Επιχείρησης  αποτελεί  μία  καινοτομία  του  Καλλικράτη  και  σε επίπεδο  Περιφέρειας , πλέον  αυτής στους  Δήμους .

 Με τις  διατάξεις  του  άρθρου  179 του Ν.3852/10 , φεκ 87α΄, καθιερώνεται  η λειτουργία του ως  οργάνου  εσωτερικής  και  επιτόπιας   καταπολέμησης  της  κακοδιοίκησης  και  διαμεσολάβησης μεταξύ πολιτών  , επιχειρήσεων   και  των υπηρεσιών  της αιρετής  περιφερειακής  διοίκησης .
Ο  Περιφερειακός  Συμπαραστάτης  έχει  ως  αποστολή  εκτός από την  έγκαιρη  καταπολέμηση  της  κακοδιοίκησης   ,  τη  διασφάλιση  της  αμεροληψίας  των  περιφερειακών  αρχών ,  την  βελτίωση  της  εξυπηρέτησης  των πολιτών  και των  επιχειρήσεων   καθώς  επίσης  και την   αποσυμφόρηση   του  Περιφερειάρχη  αλλά  και  των άλλων  αιρετών  οργάνων   της  Περιφέρειας από την  συσσώρευση αιτημάτων  και παραπόνων των συναλλασσομένων  με  τις  υπηρεσίες  της  ΠεριφέρειαςΦροντίδα του  Περιφερειακού  Συμπαραστάτη είναι τα  προβλήματα  κακοδιοίκησης  να  επιλύονται  στα  πλαίσια  της  ίδιας  της  Περιφέρειας , ώστε να  αποτρέπονται  πρόσθετες διαδικασίες  (προσφυγές σε  αρμόδια  όργανα και στη δικαιοσύνη) , με  αποτέλεσμα   την  εξοικονόμηση  διαδικασιών , πόρων , χρόνου , χρήματος  αλλά  την  ελαχιστοποίηση   της  ταλαιπωρίας  των  πολιτών  και  των  επιχειρήσεων . 

Ο  Περιφερειακός  Συμπαραστάτης έχει  στην  αρμοδιότητά  του :

* Την  υποδοχή  των καταγγελιών άμεσα θιγομένων  πολιτών και επιχειρήσεων  για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών , των νομικών προσώπων  και  επιχειρήσεων της Περιφέρειας Στερεάς  Ελλάδας.

*  Τη  διαμεσολάβηση για  την  επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν από τις  ανωτέρω καταγγελίες.

*   Την έγκαιρη και εντός προθεσμίας  απάντησης  στους  διοικούμενους.

*   Την σύνταξη  ετήσιας  έκθεσης απολογισμού πεπραγμένων της  περιφερειακής αρχής  και
παρουσίασής  της  σε  ειδική δημόσια  συνεδρίαση  του   Περιφερειακού Συμβουλίου .

*   Την  διατύπωση προτάσεων  βελτίωσης διοίκησης  της  περιφερειακής  διοίκησης  και  των σχέσεών  της  με  το κοινό, τόσο στο πλαίσιο  της  ετήσιας  έκθεσής  του  όσο  και  σημαντικών  προβλημάτων  κακοδιοίκησης  που  εντοπίζονται  από  τον  ίδιο .