Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Χαρίλαος Φλωράκης: «Έπρεπε να είχα επισκεφτεί το Άγιον Όρος από νέος…»


Ο άλλοτε Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ, μακαρίτης τώρα, Χαρίλαος Φλωράκης, γνωστός ως καπετάν Γιώτης, κατά τον εμφύλιο Πόλεμο, είχε κάνει στα τελευταία χρόνια της ζωής του μεγάλη στροφή προς τη χριστιανική πίστη. Μάλιστα είχε επισκεφτεί το Άγιον  Όρος και είχε εξομολογηθεί σε Αγιορείτη ιερομόναχο. Πρόσφατα ήλθαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες από το συγκλονιστικό αυτό γεγονός. Ο ιερομόναχος π. Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης εξιστόρησε σε συνέντευξή του πως συνάντησε και πως εξομολόγησε τον Φλωράκη (ιστοσελίδα www.synodoiporia.blogspot.com)
Διηγείται ο Αγιορείτης ιερομόναχος:

Θα σας πω για τον Χαρίλαο. Ήταν μια από τις συγκλονιστικότερες στιγμές που έζησα. Με ειδοποίησε ο Γέροντάς μας, ο οποίος έλειπε, ότι θα έλθει στη Μονή μας (στη Σιμωνόπετρα) ο Χαρίλαος Φλωράκης με 6-7 συντρόφους του: «Κοίταξε να τους περιποιηθείτε». Ήλθε μαζί με τον ηθοποιό Τίτο Βανδή. Τον  ρώτησα: “Πρώτη φορά έρχεσαι εδώ κ. Πρόεδρε;» «Δυστυχώς πρώτη φορά», μου είπε. «Πως σε λένε;» με ρώτησε. «Είμαι ο Παπα- Θανάσης» του είπα. «Παπα- Θανάση, ήρθα εδώ στο Άγιον Όρος και νόμιζα ότι θα βρω γέρους κατουρημένους, αλλά εδώ βρήκα μοναχούς παλικάρια σαν κυπαρίσσια. Σε ένα Μοναστήρι βλέπω ένα καλογεράκι και μου φωνάζει: «Γεια σου σύντροφε». “Εσύ από πού και ως που σύντροφος;». «Ήμουν αρχηγός της ΚΝΕ Κομοτηνής, όταν ήμουν λαϊκός». «Και πως βρέθηκες εδώ;» «Δεν με ικανοποιούσε ο Μαρξ και αυτό που ήθελα, το βρήκα στον Χριστό». Όταν το άκουσα αυτό είπε ο Φλωράκης, «μου ήρθε να άνοιγε η γη να με καταπιεί».
Πιάσαμε κουβέντα μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό. Τον ρώτησα: «Πως έτσι, στο Άγιον Όρος;». Άρχισε να μου λέει πως κατέληξε στον Μαρξ. «Πάντως και εσείς εδώ είσαστε ιδεολόγοι, μπράβο σας». Του απάντησα: «Δεν καθόμαστε εδώ πάνω στο βράχο για τις ιδέες, αλλά για το πρόσωπο του Χριστού». «Τι πρόσωπο και ιδέα, το ίδιο είναι», μου είπε. “Δεν είναι το ίδιο – του είπα- γιατί οι ιδέες έρχονται και παρέρχονται, ο Χριστός όμως, μένει εις τον αιώνα».
Αφού είπαμε διάφορα άλλα, του έκανα μια πρόταση: «Τώρα που ήρθες εδώ, είναι ευκαιρία να εξομολογηθείς». Με ρώτησε: «Πόσο χρονών με κάνεις;». «Εξήντα πέντε», του λέω. Βγάζει την ταυτότητά του και μου δείχνει ότι γεννήθηκε το 1914. «Βλέπεις, ογδόντα συμπληρωμένα». «Κύριε Πρόεδρε, μήπως τα βιολογικά όρια είναι περιορισμένα, μήπως είναι ευκαιρία, τώρα που ήρθες στο Περιβόλι της Παναγίας, να ξαλαφρώσεις;». “Δεν είμαι έτοιμος» μου είπε. Του λέω «Άρα θα έχουμε άλλη ευκαιρία;» Αμέσως τον ρώτησα αν πιστεύει στον Θεό και αυτός αφού πρώτα μου είπε μια ιστορία από το βουνό, μου απάντησε ότι πιστεύει. Τότε του λέω: «Γιατί πολεμάτε τον Θεό σαν κόμμα;» «Έλα ρε παιδί μου άστα αυτά», μου λέει. «Κύριε Πρόεδρε, επιμένω, κάντε πίσω». «Έλα ρε παιδί μου, μου ξαναλέει, μια ζωή, εύκολο είναι ν΄ αλλάξεις;» «Τώρα μίλησες σωστά κ. Πρόεδρε», του ξαναείπα και μετά μιλήσαμε για άλλα θέματα.
Τελικά η εξομολόγηση του Χαρίλαου Φλωράκη, δεν έγινε στο Άγιον Όρος, αλλά στα Γραφεία του ΚΚΕ στον Περισσό, αργότερα.
Συνεχίζει ο Αγιορείτης π. Αθανάσιος, την εξιστόρηση του, πως εξομολόγησε τον Χαρίλαο Φλωράκη.  - Αρρώστησα και βρέθηκα στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο της Αθήνας. Εκεί ήλθε ο τότε Δ/ντης του ΑΝΤ1, με βρήκε και μου έδωσε το τηλέφωνο του Χαρίλαου Φλωράκη και μου είπε  με την πρώτη ευκαιρία, να επικοινωνήσω μαζί του. Μετά από λίγο τον πήρα τηλέφωνο και του είπα: «Κύριε Πρόεδρε, τι έγινε θυμήθηκες τη φακή που έφαγες στο Μοναστήρι;». «Όχι μωρέ μου είπε, θυμήθηκα την αγάπη που δείξατε τότε σε μένα και γι΄ αυτό σε θέλω να έλθεις στο σπίτι μου, να ανταποδώσω, αφού είσαι εδώ στην Αθήνα». «Δεν μπορώ κ. Πρόεδρε” του απάντησα και τότε αυτός μου είπε: Αν δεν μπορείς να έρθεις στο σπίτι μου, τότε έλα στον Περισσό ή μήπως φοβάται ο Θεός να έρθει στο ΚΚΕ;
Τέλος πάντων, συνεχίζει την  αφήγησή του ο Αγιορείτης Μοναχός, πήγα στον Περισσό. Μόλις έφτασα ένας φύλακας με ρώτησε: «Τι θέλεις παππά;» «Θέλω τον Φλωράκη, του είπα». Με οδήγησαν. Το βρήκα και αφού χαιρετηθήκαμε μου λέει: «Έχουμε ένα υπόλοιπο εμείς οι δυο» «Τι υπόλοιπο;» ρώτησα. «Συ μου είπες ότι τα βιολογικά μας όρια είναι περιορισμένα. Θέλω να εξομολογηθώ» Και συνεχίζει ο Αγιορείτης Μοναχός. «Εξομολογήθηκε, ξεσκέπασε τον εαυτό του», τονίζει, «έχω κάνει χιλιάδες εξομολογήσεις, ανάλογη δεν είχα ξανακάνει»
Μετά την εξομολόγηση, βγήκαμε και συναντήσαμε την κ. Παπαρήγα, η οποία με ρώτησε: «Τι του κάνατε του Χαρίλαου στο Άγιον Όρος, μεταμόσχευση μυαλού; Όταν επέστρεψε από το Όρος μας κάλεσε όλους στο αμφιθέατρο και μας μίλησε για μιάμιση ώρα. Από τότε άλλαξε συμπεριφορά». Ο Φλωράκης τότε είπε: «Έπρεπε να είχα επισκεφτεί το Άγιον Όρος από νέος. Θα ήταν καλύτερα για μένα και για την Ελλάδα». Ακολούθησε μια σύντομη κουβέντα και μετά ο Πρόεδρος μου πρότεινε να μου κάνει το τραπέζι στο «Ίντεαλ». Του είπα ότι με περίμενα ο Αρχιεπίσκοπος και δεν μπορούσα. Με συνόδευσε στην έξοδο και στο ασανσέρ μου είπε: «Έχω και κάτι που ξέχασα να σου πω, το οποίο έχω γράψει και στην διαθήκη μου. Όταν πεθάνω, θέλω να με κηδεύσετε σαν ορθόδοξο χριστιανό, στο ξωκκλήσι του χωριού μου, στον Αη- Λιά, να αγναντεύω τα Άγραφα και τον κάμπο». «Καλώς κ. Πρόεδρε» του είπα και αποχαιρετηθήκαμε.
Όταν πέθανε ο Χαρίλαος Φλωράκης – για τον οποίο πληροφορηθήκαμε από κάποιο εργάτη – θελήσαμε να τηλεφωνήσουμε στα γραφεία του ΚΚΕ στον Περισσό, για την εκκλησιαστική κηδεία που είχε ζητήσει. Όμως κρίναμε καλύτερο, να βάλουμε την γνωστή δημοσιογράφο κ. Παναγιωταρέα που είχε κάποιες σχέσεις να τους το πει. Την απάντησαν αρνητικά με τη φράση: «Κοίτα τη δουλειά σου. Ο Χαρίλαος ανήκει στο κόμμα και το Κόμμα αποφασίζει» Ολοκληρώνοντας την πολύ σημαντική αυτή συνέντευξη του στο περιοδικό «Χριστιανικοί Παλμοί» Οκτ. Νοέμβρ. 2011, ο Αγιορείτης Ιερομόναχος π. Αθανάσιος καταλήγει: «Παρά την άρνηση του ΚΚΕ, εμείς στο Μοναστήρι μας στην Σιμωνόπετρα, του κάναμε εκκλησιαστική κηδεία και Τρισάγιο, κανονικά, γιατί αυτό είχε ζητήσει»
www.synodoiporia.-blogspot.com/2011/03/video-12.html