για τις κρίσεις των διευθυντών
Συνάδελφοι,
Οι κρίσεις για τους νέους Διευθυντές βρίσκουν το δημόσιο σχολείο βυθισμένο στις συνέπειες του μνημονίου, που οδηγεί σε έναν κοινωνικό μεσαίωνα μέσα από μια ολοκληρωτική επίθεση κατεδάφισης ακόμη και των στοιχειωδέστερων κοινωνικών αγαθών, ένα από τα οποία είναι η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Στη δραματική υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ολοένα μεγαλύτερη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων έρχεται να προστεθεί η προσπάθεια ασφυκτικού ελέγχου των εκπαιδευτικών, ο περιορισμός κάθε δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου, ο προσανατολισμός της λειτουργίας του σχολείου με επιχειρηματικούς όρους.
Ο επικείμενος νόμος για την αλλαγή της συνολικής διοικητικής δομής της εκπαίδευσης προκαλεί τα δημοκρατικά αντανακλαστικά των εκπαιδευτικών και προξενεί πρόσθετα προβλήματα στον ευαίσθητο χώρο του σχολειού.
Ο σύλλογος διδασκόντων μετατρέπεται σε όργανο εκτελεστικό των άνωθεν εντολών, με μόνη αρμοδιότητα την υποβολή “προτάσεων”. Ταυτόχρονα, ο νέος διευθυντής, ως μεγάλο αφεντικό – manager και φορέας του επιχειρηματικού πνεύματος, θα πρέπει να βρίσκει πόρους – χορηγούς για τη λειτουργία του σχολείου και να προωθεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα σχολεία στην “επίδειξη καλών σχολικών αποτελεσμάτων και προσέλκυσης πελατών (μαθητών)”, θα είναι πειθαρχικός προϊστάμενος των εκπαιδευτικών και θα επηρεάζει τη μισθολογική τους εξέλιξη με την αξιολόγησή τους.
Παράλληλα το Υπουργείο,
α) προκειμένου να ελέγξει όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών, υποβάθμισε το ρόλο των αιρετών στα συμβούλια επιλογής ανατρέποντας την αναλογία “3 διοίκηση – 2 αιρετοί” σε “5 διοίκηση – 2 αιρετοί”, με αποτέλεσμα οι αιρετοί να είναι πλέον ισχνή μειοψηφία (2/7). Επίσης, καθώς δεν προβλέπεται για τα διορισμένα μέλη κανένα ιδιαίτερο “προσόν” πλην του βαθμού Α΄ , η επιλογή τους έγινε εντελώς αυθαίρετα με μοναδικό κριτήριο την κομματική προέλευση.
β) αλλάζει τη διαδικασία της συνέντευξης ζητώντας από τους υποψήφιους να ανταποκριθούν σε “μελέτη περίπτωσης” με μονοθεματικές(!) ερωτήσεις και “κλειστές”! απαντήσεις. Ταυτόχρονα, με τα θέματα που ανακοίνωσε το Υπουργείο είναι περισσότερο από προφανές ότι επιχειρείται ένας ιδεολογικός πειθαναγκασμός των υποψηφίων.
Συνάδελφοι, ως αιρετοί στο συμβούλιο επιλογής της Ευρυτανίας, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω αλλά και τη σχετική απόφαση του 15ου Συνεδρίου του κλάδου μας,
1) παραμένουμε στο συμβούλιο επιλογής κατά τη διαδικασία των συνεντεύξεων προσπαθώντας να διασφαλίσουμε το σεβασμό της αξιοπρέπειας και της προσωπικότητας των υποψηφίων.
2) απέχουμε από τη αξιολόγηση των υποψηφίων διευθυντών εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή μας σε μια διαδικασία που έχει ελάχιστα στοιχεία αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας.
3) Καλούμε τον πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ μετά το πέρας των διαδικασιών να γνωστοποιήσει την βαθμολογία όλων των μελών για κάθε υποψήφιο, αναρτώντας την στο διαδίκτυο. ΌΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ.
Συνάδελφοι,
Το τοπίο που ετοιμάζουν για το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς είναι εφιαλτικό.
Θα στηρίξουμε τις όποιες προσπάθειες νέων διευθυντών να εναντιωθούν στο αυταρχικό και αντιδημοκρατικό πλαίσιο.
Πιστεύουμε, όμως, ότι αυτό που προβάλλει ως αδήριτη αναγκαιότητα είναι ότι από τη νέα σχολική χρονιά πρέπει περισσότερο από ποτέ να ζωντανέψουμε τη συλλογική μας σκέψη και δράση.
Οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να γίνουν κύτταρα δημοκρατίας, συναδελφικής αλληλεγγύης και αντίστασης.
Η συσπείρωσή μας γύρω από τα συλλογικά μας όργανα (ΕΛΜΕ – Γενικές Συνελεύσεις) είναι αναγκαία προϋπόθεση για να αντισταθούμε στη λαίλαπα.
Με τη συλλογική μας δράση να ακυρώσουμε τα αντιδραστικά μέτρα.
Καρπενήσι 30/6/2011